Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 11. august 2011

Boller og nye rom

En liten fridag igjen, og det var godt, for jeg tror jeg har en halsbetennelse på gang. Jeg har forsøkt å pleie den med Cognac, som sagt, men det hjelper visst ikke stort.
Jeg prøver å "glemme" at jeg ikke er i form, og ordner med mitt. I dag har jeg bakt boller
Desverre ble de ikke som de pleier, men jeg har allerede fått i meg 3 stk, så vonde er de ikke!!! ;)
(Bollen er fra Marimekko, of course!)

Så kom ei venninne innom sammen med datteren sin, og det ble tid til litt koselig prat i solen, sammen med en kopp te og boller. Og jammen kom de ikke midt i midda`n, da vi hadde pølse og brød, he he
I dag tar vi det så enkelt som det kan bli!!

Yes, så har "VI" gjort ferdig kjeller-rommet som skal bli til stue, mest for ungene, men jeg skal nok være litt der, jeg også.
Mannen var jo så kjapp med malerkosten, så jeg heiv meg rundt for å ta noen "før" bilder. Og nå har jeg tatt noen "etter" bilder også.
Og så blir det tatt bilder når møblene er på plass, til slutt.

FØR:
ETTER:
Hm.....man ser ikke gulvet noe særlig på før bildet, ser jeg, men det er murgulv der.

La meg vise en annen vinkel
FØR:
ETTER:
Da har jeg stått motsatt vei og tatt bildet.
Det ble mye lysere, bare taket var malt. Alt var jo hvitt fra før, men vi malte over for å få det som nytt igjen. Og 3 av veggene er mur, siden rommet ligger under bakken. Her er det deilig og svalt nå på sommeren.

Litt listverk,og elektriske punkter her og der, så er det bare å møblere. Det er jo DET som er gøy!!!!


14 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Så lys og fin kjellerstuen blei. Er sikker på at når møbler og dill er på plass blir det vanskelig i gå derfra...

Berit sa...

huff.. kan høre når jeg går gjennom byen at tiden for vonde halser er i gang ja : ( håper jeg slipper i høst !!

god bedring og kos deg med pusling i kjeller´n : ))

Tovepia sa...

Kjellerstua blir lekker! Utrolig hva det hjelper med litt hvitmaling.
Halsbetennelse er ikke noe særlig, så sett deg under pleddet og ta en konjakk til!!
Klemmer fra meg;)

RigmorNY sa...

Du starter med "blanke ark", gleder meg til å se hvordan du innreder stuen. Har aldri forstått hvorfor noen tror at cognac kurrerer "gruff", og nå har jeg jo forstått på deg at det ikke lar seg gjøre. Så da er det vel bedre med varm tea, pledd, ei god bok og en stille krok i sofaen. Men hva vet jeg, har ikke tid til å prøve ut noe av dette om jeg har vært i ditt sted. ;))

Lin sa...

Saa fint det blir. Ha det goey med indretningen.

Lis sa...

Her i DK drikker vi kaffe med snaps og sukker i. Det hedder en kaffepunch og hjælper (det gjorde det engang ved mig, fordi jeg fik tre).

Jeres kælder bliver rigtig flot og lyst. Dejligt rum, det skal i nok blive glade for.

God bedring, håber snart du er rask igen.

Kh. Lis

Elisabeth sa...

Er imponert over stå-på-viljen din, Sylvia, både når det gjelder maling i ferien og å overse halsbetennelsen.

Blir lyst og flott i kjellerstua di. Du inspirerer meg ofte. Har lyst til å male når jeg kommer hjem fra Købenferien. Nå som ingen av våre unger bor hjemme lenger i slutten av august, har jeg lyst til å gi soverommene deres et løft. Male, pusse, sparkle, male, pusse, sparkle eller var det omvendt kanskje?

ANNEPÅLANDET sa...

Jeg elsker boller! Og dine ser jo helt profesjonelle ut!

Skal bli spennende å se åssen kjellerstua blir med møbler. Vi er ikke så gode på å pusse opp her hos oss, så jeg blir veldig imponert over flinke folk!

God bedring med halsen! Håper Hennesy-en virker som den skal!

lise sa...

Kuul bolle! Det ser ut som om kjellerstuen skal bli et perfekt rom for husets yngste.

Kjekt å høre om drømmene!

Rubia sa...

Riktig god bedring. En vond hals er ikke til å spøke med.

Veldig deilig rom dere har fått. Kos deg med møblering. Sånne rom i kjelleren er nyyyydelige både sommer som vinter. Svalt om sommeren, deilig å krype ned i om vinteren når stormen raser.

Megan sa...

Håber at halsen din har det bedre i dag! Nogle gange hjælper en god nats søvn, så det håber jeg, at du har fået! ;)

Så flot I har fået det i kælderrummet. Utrolig hvad farver kan gøre. Lyset er jo fint der. Det bliver godt! :)

Ha' en god dag. Pas på dig!

Helen sa...

Her blir det fint og lyst ! Blir moro å se hvordan du har tenkt møbleringen, og ja, det er det morsomste ;) Helt klart !

God bedring med vond hals, takk "for deilige boller" - åhh, de så gode ut der de så lekkert lå i sin flotte design bolle !!!

God helg og nyyyyt !

Marianne sa...

Nu kan det ikke tage lang tid før jeg kommer :-) - hvor ser det stort og lyst ud og jeg ved det bliver flot - for du er mester i indretning...

Turid sa...

Ser jo supert ut det her - gleder mæ til "ferdig " bildene kommer i bloggen- spennende ...kanskje det er der du skal pynte med reinhorn....?- send mæ adressen, så æ får de avgårde før reinene kommer å henter de tilbake....