Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 3. august 2011

Årets sommerferie

De siste dagene har jeg befunnet meg netopp her
...under en parasoll i skyggen.
Jeg sa jo at sommeren kom når jeg skulle ha ferie!!!!

Før hendelsene i Norge, sa jeg bestemt at vi MÅTTE ha sommerferie, og helst dra på en eller annen tur, langt vekk herfra!
Etter hendelsene, synes jeg det var helt ok å være hjemme.

Men vi var en tur i Kiel(Tyskland) med Color Fantasy, som vi hadde lovet ungene.
Det var mandagen etter at hendelsene fant sted, og det var faktisk deilig å komme litt vekk fra nyheter og alt det triste. Og siden vi var i Oslo, tok vi altså turen inn til sentrum, for å se på blomsterhavet der.

Her om dagen var vi Kragerø, på besøk hos min bestemor (hun hilser til deg, Marianne)
Og hun har verandaen sin rett ved vannet, der alt skjer om sommeren
Her legger ferga til kai, og du ser Øya i bakgrunnen. Å være i Kragerø på sommeren, er som å være i syden. Og denne dagen var skikkelig varm også.
Her ser du bybrua ved "Blindtarmen", der båtene ligger tett i tett.
Har du ikke vært i Kragerø før, anbefaler jeg en tur dit på sommeren. Helt herlig!

I helgen var vi på hyttetur hos noen venner, i DEN lekre hytta. Så vi føler at vi har hatt en fin ferie alikevel. Og denne siste uka skal jeg bare nyte her hjemme, og bare slappe av. Det er jo DET som er ferie!!
Ha en nydelig dag!

20 kommentarer:

Megan sa...

Det lyder som om det blev en fin ferie. Nogle gange gør det godt at være hjemme. Som du beskriver det, efter de tragiske hændelser, det sorgslør, der lagde sig over alt.

Personligt har jeg også altid tidligere holdt ferie i august. Det foretrækker jeg også! I nogle år har jeg haft tvungen ferie i juli, men fremover, forestiller jeg mig det, bliver det fleksibelt og som jeg vil det. ;)

Knus

Anne sa...

..og så ses vi inden længe på Fanø..som vi skal strikke og snakke :)

Rubia sa...

Fortsett å nyte ferien din! Uansett hvor du måtte befinne deg i denne verden. Må si at en Kiel-tur frister nå ja.

Lin sa...

Den oe kender jeg ikke. Da jeg var lille kom vi altid paa Iljernet og Nesodden.
Lyder som en skoen ferie.

Helen sa...

Ja, vi drar hjem FRA Italia for å ha sommerferie I NORGE ! Når vi er heldig med fint vær, så er det herlig her ;)

Idag piknik på svaberg og medbrakt deilig bobler...thiiijii....skål ;=)

Nyyyyt late, deilig, varme somemrferie dager !

God sommer - også i august mnd !

Eivor sa...

Høres ut som om dere storkoser dere - og det er jo det som er feire, enten det er her eller der.

Tovepia sa...

Man trenger ikke ut av landet for å ha en flott ferie, og Kragerø er vel syden..aldri vært der, men ser for meg hvor vakkert deter.
Nyt siste uke av ferien, klem fra meg;)

Strikkeheksen sa...

Kragerø - dét er et af de steder, der står på min liste over MÅ besøges - hvor ser der dejligt ud :-)

Godt, at I trods alt fik en god ferie på trods!

ANNEPÅLANDET sa...

Deilig å være hjemme i ferien også! Vi har vært mest hjemme i år, med en liten svipptur til Danmark. Fortsatt fin ferie!

RigmorNY sa...

Hjemmeferie kan også være avslappende. Siden Magnor og jeg var 14 dager i Spania, har jeg siden bare vært her hjemme. Men det har også mine tre ungdommer, og det skal jeg si deg at rolig har det ikke vært. ;)) Men jeg har kost meg uansett.
Hekleteppet ditt ble nydelig, jeg holder fortsatt på med mitt, blir liksom aldri ferdig. ;))

karna sa...

Det ordner seg for kjekke jenter ,-)
Og det er ikke alltid det trengs lange turer for å få feriefølelse, kos deg. Klem

lise sa...

Jeg er aller mest glad i hjemmeferie, men ser at jeg har mye mer energi når vi er på reise. Lett blanding da, har jeg funnet ut er det beste.

Til neste år har vi tenkt å reise med bil og campingvogn til Syd-Frankrike, så da blir det nok kanskje litt vel mye borte, men det skal nok gå det også!

Ninne sa...

Litt deilig med en regnværsmorgen med bloggrunde, syns jeg, det var nemlig veldig lenge siden ;)

Så fint teppe du har heklet til Snuppa di, og for en jobb! Jeg hadde ALDRI klart å gjennomføre noe lignende, så jeg er kjempeimponert!

Fortsatt god sommer, Sylvia!

Elisabeth sa...

Kragerø er sommer! En sommerperle!

Fortsatt god ferie, Sylvia.

Elisabeth sa...

Ser ut til å ha vært en deilig sommerferie! Kragerø er fint om sommeren, tanten min som bor i Porsgrunn er fra Halsen ved Kragerø, så på somrene var vi ofte på campingen hos hennes foreldre. Kragerø var jo byen vi dro til og i min hukommelse var det alltid sol og varmt der :)
Kos deg videre!

Gitte sa...

Kragerø - er der ikke en Astrid Lindgren historie der foregår der?

Lyder som en dejlig ferie. Jeg nyder dage hjemme uden planer rigtig meget. Så lader jeg op.

Rigtig god weekend til dig.

Gitte sa...

Hmmmm - Astrid LIndgren er jo svendsk og du bor i Norge..... Måske noget der ligner.... ;-)

Berit sa...

ferie er å være trygg.. ha det godt.. gjerne sammen med familie.. le og kose seg.. alle de tingene kan man fint gjøre hjemmefra : ))

fortsatt god ferie ! klæm

LivM sa...

Ha en fortsatt riktig god ferie. Kos deg og slapp av. Kanksje du strikker noe også?

Marianne sa...

Jeg syntes du har haft en dejlig ferie og det virker som om at du rigtigt har fået laddet batteriet op. Jeg bliver helt varm og glad for billederne af krageø.... der ville jeg elske at tilbringe en sommer... Hils Bedstemor igen <3<3