Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 29. juli 2011

Teppe av håp

Mens nyhetene gikk på tv om alt det forferdelige som skjedde, for nøyaktig en uke siden, og det også var starten på ferien min, heklet jeg ferdig teppet til Snuppa
Her ligger det over senga hennes, helt ferdig.
Selv i den varmen som er nå (jeg sa jo at sommeren kom i ferien min!!) har hun det over seg når hun sover.
Det er heklet i Faerytale Alpakka med nål nr 4.5, så det er luftig og bløtt.
Kanten rundt, heklet jeg i hvit, så det blir som en "blondekant".
Snuppa hadde bestillt et stort teppe, som skulle dekke over hele sengen hennes, på 1.20m bred, og det har hun fått.

Jeg startet på teppet for et år siden, og kom til å bli ferdig med 24 ruter, som jeg hadde satt sammen. Det var hun jo ikke spessiellt fornøyd med. Det varmet ikke stort, som hun sa.........
Men så tok jeg meg altså sammen, og fikk det ferdig, og jeg er kjempefornøyd med resultatet.

Midt oppi alt det triste, fikk jeg også en gledelig nyhet. Nemlig at jeg hadde vunnet "hovedpremien" i denne bloggen her, hos Karna
Hun er jo så flink til å sy, noe jeg ikke er. Og dette nettet er sydd så fint sammen, tilogmed inni er det helt perfekt!!! Og jeg har altså enda et nett til garn og et håndarbeid, noe man aldri kan få nok av!!
Tusen takk for premien, Karna.
Ellers er mine tanker i dag, hos dem som opplevde alt det grusomme, for èn uke siden i dag.
Ha en fin helg.

14 kommentarer:

Strikkeheksen sa...

Ja, alting er forandret med sådan en forfærdelig hændelse og alligevel fortsætter hverdagen - næsten ikke til at begribe.

Det er et utrolig smukt tæppe, du har fået lavet - det er så fint med den hvide kant :-)

Olines sa...

Det er forfærdeligt det der er sket og ord kan ikke beskrive hændelsen.

Det er et rigtigt smukt tæppe du har lavet og sikke et stort arbejde!

Fortsat god ferie.

Fríða sa...

åh, for et flott tæppe, sikke et arbejde. og vores tanker og hjerter er med vores venner i Norge i denne svære tid.
kh.fra Island
Frida

Megan sa...

Et tæppe af håb. Det er smukt. Både selve tæppet og symbolikken. Det må være godt hver aften at sove under et tæppe af håb. Eller putte sig i sofaen med det.

Fortsat god ferie med hvad I nu finder på. Knus.

Helen sa...

Teppet ble utrolig flott, ja, dettet ar hun nok med seg - den dagen hun flytter hjemmefra, skal du se ;)

God helg til deg og dine !

Eivor sa...

Nydelig sengeteppe - jeg er sikker på at hun kommer til å ta det med seg når hun flytter videre i livet sitt. Så flink du er !
Ønsker deg og alle dine en strålende week-end, og håper ferien din blir slik du ønsker1

Tovepia sa...

Man trenger noen tepper av håp nå, og ditt ble flott! Jeg ser og trøster meg med den omsorg og samhold det norske folk viser..og samtidig støtten fra det store utland.
Ønsker deg ei god helg, klem fra meg;)

Lis sa...

Det er et rigtigt fint tæppe du har hæklet. Det kan jeg godt forstå du er stolt af.

Ja, det er forfærdeligt, at nogen kan være så ond. Sender mange gode tanker afsted mod Norge og det norske folk i disse svære tider.

Kh. Lis

Lin sa...

Norge blir aldri seg selv igjen.
Kjønner at Snuppa blev glad.Kjempefint teppe.

Siddis back home sa...

Så flott teppet ditt ble, heldige snuppa!

Sisselshverdag sa...

Så flott teppet ble :D Moro når snuppa ble fornøyd, litt varmt kanskej :D :D

Heldig du er som har vinnerlykke :D

Ha en strålende ny uke :D

Rubia sa...

Teppet ble nydelig! Klart snuppa er fornøyd.

Gratulerer så mye med permien. En får aldri nok nett til prosjekter.

Elisabeth sa...

Er ei kløne til å hekle. Holder pinnen skeivt, heiser skuldrene og skjønner meg dårlig på oppskriftene. Likevel får lyst til å starte på et hekleprosjekt når jeg ser det fine snuppeteppet du har heklet. Du vet å inspirere, Sylvia. Igjen!
Håper du nyter feriedagene. Som jeg gjør. Vi er heldige med været her i Vestfold akkurat nå.

Myrte ♥ sa...

For et nydelig teppe, og for en jobb! Det må være mykt og godt i Faerytale =)