Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 12. juli 2011

Ruter i høyden og lengden

For tiden har jeg tatt frem en UFO fra i fjor sommer
Snuppas koseteppe i FAERYTALE Alpakka.
Det har overlevd vinteren med 3 striper i lengden, men hun har sutret over at det ikke har varmet stort.
Når skulle jeg ligsom gjøre det ferdig, det teppet, så hun fikk brukt det over sengen?

Da var det bare å ta nåla fatt, og produsere i høyden. Og jeg er snart nær målet!

Etterpå venter et annet teppe, som er Sønnens. Han har ventet i 2.5 år. Men det har vi brukt hver vinter, siden det er stort nok, men det skal altså bli større.

Bare fingrene holder.................

8 kommentarer:

Tovepia sa...

Tjohei, hekling er faktisk hardere til fingrene enn strikking, så du må passe deg;)
Så mye flott du har strikket siden sist; nydelig bolero og genser, og de blomstersetene var råsøte!
Nyt dagen, her er det sååå kaldt..brrr..
Klem fra meg;)

RigmorNY sa...

det går fort å hekle slike ruten nå på sommerkveldene. Håper dere har en fin sommer. ;)

HannasHörna sa...

Vad fint det var i alpacka!

Helen sa...

Så morsomt å se "heklede ruter" tepper hos deg - jeg som akkurat ble så inspirert her om dagen etter å ha sett hekletepper på brukt marked på Tjøme !!

Nå ble jeg ennå mer gira....moro ;)

Skal bare få unna de to små teppene som jeg strikker i bølge-mønster.

Ja, du vin smaker best fra glass !

Deilig å være i Norge, men rart vær for tiden, sol/overskyet/sol - og sånn går det frem og tilbake...er vel kanskje likt i Porsgrunn?

God sommer !

Elisabeth sa...

Nydelig garn og farger, dette vil nok bli utrolig flott! Fikk nesten lyst til å hekle selv, men jeg må kvele slike lyster slik at jeg får ferdig alt jeg har lovet bort :)

Konstant Strikkekøe`s Hobbyblogg sa...

Tepper er moro, skal si du har litt av hvert å holde på med. Er i gang med teppe jeg også, men strikker denne. Får ikke den sammenheklinga av rutene noe fint .... ler ... men blir jo gira igjen når jeg ser dine.

Berit sa...

du er jammen tøff.. jeg er litt treg på sånne Ufo´er.. de blir liksom Ufo´er på permanent basis : ))

lykke til !!

Vibekes lille grønne sa...

Alle disse fine hekleteppene som popper opp rundt om kring. Alt for fristende for en ikke-hekler. Klart du må få teppet ferdig før det blir kaldt igjen, tenk så deilig det blir over føttene til vinteren. Selv om vi ikke tenker på den årstiden nå.

Takk for info om apotekerflasken, artig å vite hva flasken har vært brukt til.

Ha en fortsatt fin sommer! :)