Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 10. juli 2011

Kose-genser

Eeeeeendeliiig.......så ble jeg ferdig med den
I sommer har jeg strikket på en FLAMÈ-genser til ei venninne. Den 3-dje i rekken av gensere i dette herlige garnet (Alpakka Flamè fra BC-garn, vi selger det i butikken)
Hun har misunt meg når jeg har gått med min lilla genser, og da hun fikk låne den på en ettermiddag, var hun solgt.
Da jeg sa jeg kunne strikke en til henne, slo hun til med èn gang, uten å nøle.
Jeg må være modell for den, før den går ut av huset, for da vil den vel være evig på henne.
(jeg kunne godt ha pusset speilet, ser jeg......)

Den er litt smal på meg, for jeg strikket den i strs S, men jeg strikket løst på tykke pinner, så den er strekkbar og god å ha på. Det er altså en skikkelig KOSE-genser!!!!

...bare spør pusen vår og nabopusen, for de har ligget på strikketøyet mitt i sofaen flere ganger. Det er godt hun ikke er allergisk mot kattehår!!!!

7 kommentarer:

Strikkeheksen sa...

Skøn trøje - flamégarn giver sådan nogle dejligt bløde produkter :-) Synes du ser fantastisk ud i en small, den kan du vist sagtens passe :-)

Vi må jo guide dig lidt på Fanø, så du kan få de bedste strikkebøger med hjem ;-) Både Gitte og jeg glæder os til at møde dig :-)

snakkemunn sa...

Jeg synes den ser super ut på deg. ;))

Berit sa...

kunne trengt en sånn på ferieturen.. elsker slike koseplagg : ))

ha en finfin ny uke..

karna sa...

Så fin genser og så heldig venninne ,-) Den var kjempefin på deg også.
Lekker bolero å, det minner meg vist om noe ,-),-)

Elisabeth sa...

Jeg kan virkelig skrive under på at det garnet har en morsom effekt med disse "boblene". Og er myyykt.
Den var lekker i sort også, Sylvia.Fy søren, så strikkeflink du er på sommeren.

Turid sa...

Hmmmmmmm -ska tru kor mange rein horn , eller kanskje reina du må ha for at skal kunne bytte til mæ garn til en slik genser....?

Rubia sa...

Knalltøff genser og garnet er hærlig!