Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 5. juli 2011

Hyttetur

Helgen ble ikke så verst alikevel. Tross regn og torden om nettene, så er dagene fantastisk varme, lumre og solrike. Og jeg er glad jeg tok vaskebøtta fatt, for da var det rent og vasket, før vi dro på hyttetur i helgen som var. Kun ungene og jeg, for Mannen var på guttetur til Skagen(Skagenfestival i DK)
Å våkne til dette synet om morgenen er bare herlig!
Min venninne m/familie bad oss på hyttetur på Ivarsand, der de har hytte, og faktisk en egen strand. Jeg må også legge til at denne venninnen er en fantastisk kokk, så vi har heller ikke sultet i helgen.
Og ikke nok med det , men de har egne høner(hjemme) som de tar med seg på hytta, der de tilbringer hele sommeren. Så det var litt kakling i buskene til tider
....men det er ferske egg til frokost!

Anne, nå må du følge litt med her, for Snuppa har rodd i kajakk

Og neste gang har jeg lyst til å prøve! For det så jammen gøy ut.

"Ut på tur, aldri sur", og vi dro på båttur!
De har hund (Svensk/Norsk gårdshund) som selvfølgelig også ble med på tur, og hadde tilogmed sin egen redningsvest! Vi hadde det litt gøy med det, for på denne var det et håndtak øverst, og vips, så hadde vi den mest moderne "håndveske"! En levende en, faktisk!

Vi grillet og spiste på en øy, før vi dro videre til JOMFRULAND, en helt fantastisk øy utenfor Kragerø. Nå var det flere år siden jeg var der sist, og det var fint å komme tilbake.
Her er det også supert å sykle. Og det er flere kunstutstillinger der , spessiellt på sommeren. Men vi kom litt sent denne dagen, så alt hadde stengt. Så det er mulig jeg må en tur dit ut, senere i sommer.
Øya er også et perfekt sted å bade! Men det var "bare" 17 grader i vannet, og litt for kaldt for min del.

Er jeg ikke heldig som har slike venner? En kjempefin helg har vi hatt!!!

Og i går gikk turen til....................... Ja, det får du se neste gang du er innom ;)

9 kommentarer:

Anne sa...

Hvor er Snuppa dygtig i kajak :) Hun må med mig på Sorø Sø ;)
Sikke en dejlig weekend du har haft..Og Erik er vel taget fra Skagen igen?? Min Jeppe skal dertil i næste uge :)

snakkemunn sa...

For en flott plass, med høner da...
Heldig hun som får padle også. :))

Helen sa...

Jomfruland er super søt !!
Maaange år siden jeg var der....

Dette var da en skikkelig hyggelig vennehelg, god mat og drikke, padling, båttur, tjaa...hva mer kan man ønske seg?

Ja, det er herlig å ha gode venner!

Gleder meg til å se mine når jeg kommer hjem til Norge ;))

Ciao

Elisabeth sa...

Det er supert med venner med hytter som inviterer til hyttetur, når man ikke har hytte selv. Vi er også heldige sånn innimellom. For hytte har vi ikke.
Dansk/svensk gårdshund er så søte og morsomme. Det er samme som Slagtenhelligko-Liselotte har, ikke sant? Skikkelig kjekt med håndtak på hunden da, så trenger man ikke veske? he he...

Eivor sa...

åhhh dette ser jo bare helt herlig ut - en fantastisk stemning du klarer å formidle via foto !!!!

Vibekes lille grønne sa...

Det så helt herlig ut! Flott natur, sjø, båt og atpåtil fine høner og ferske egg! :)

Camomille er strikket ja, og det er ikke usannsynlig at det blir fler etterhvert. Avslappende strikking på sommeren! :)

Berit sa...

for en fantastisk helg da : )) deilig med slike venner.. båtturer i skjærgården liker jeg godt.. en egen ro på havet..

har aldri padlet før.. kunne også godt tenke meg å prøve : )

Megan sa...

Skøn skøn weekend I havde. Dejlige billeder. Sådan en hyttetur kunne jeg også godt tænke mig! :)

Og ja Barcelona er fantastisk. Jeg har mange gode minder og kommer helt sikkert tilbage. Kommer nok også til at skrive lidt mere om det, men nu er det jo sommer i Danmark og der er så meget andet ;)

Knus og go' dag

frøken ij sa...

Ååh, det så fantastisk ut! Selv om jeg storkoser med over here, så er det jo flott å feriere i Norge også :)

Kjøpestoppen hindrer meg ikke fra å kjøpe meg litt, jeg har bergenet en liten glipp når jeg skulle hit. Men jeg har en liste over ting som jeg har kommet fram til at jeg kunne trengt, og til nå har jeg faktisk holdt meg til den :)

Nå er vi kommet til Washinton D.C og vi har fremdeles to uker igjen her borte :D Sommerklem til deg :)