Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 9. juli 2011

Bolero

Neida, det er ikke Ravel`s BOLERO jeg snakker om, men mitt siste prosjekt, som ble ferdig forrige helg
Eller så er det kanskje en kort jakke?
Den er heklet på nål nr 3.5, med dobbelt Lace-garn (et garn jeg synes er såååå herlig!!!!) Lace er alpakka og silke, så denne kan jeg bruke, sommer som vinter.
Foran sydde jeg på en perlemorsknapp, så jeg kan lukke. Og som alle mine prosjekter, ble den litt for stor, så jeg heklet to snorer bak, som jeg kan knyte sammen for å få den litt smalere.
Jeg hadde den på i Oslo, og da jeg tittet på tøy i en butikk, fant jeg omtrent den samme "modellen", da i bronsefarget garn, med en kjent designer som stod bak, til den nette sum av 500 kr. Da var jeg stolt av å gå med egen-laget modell.

I går ble jeg ferdig med denne koselige blomsten
Jeg har tidligere laget den i andre farger ("Flower-power" innlegget) og de er laget til butikken.
Så nå er begge utstillt foran inngangen
...og flere kunder tar en pust i bakken på disse. Og de inspirerer også til å lage egne.
Jeg synes de er ganske søte, og har egentlig lyst til å hekle flere, men så var det de andre prosjektene som står i kø for tiden, da!

Nå hører jeg Mannen stå på kjøkkenet og braser biff, og det står en vinflaske å venter på meg, for å bli åpnet. Da håper jeg du også får en herlig lørdagskveld! ;)

9 kommentarer:

snakkemunn sa...

super topp du har heklet.
Jeg ville også ha satt meg ned utenfor den butikken. Dt er så koselig. Kos deg med vinen. Det blir kebab og cola på os ikveld, hehehe. :))

Berit sa...

klart du skal være stolt.. ikke alle som går rundt i eget design : ))

nyt biffen, vin og selskapet : ))

Elisabeth sa...

Likte den boleroen, Sylvia.

Har spist middag i byen din i kveld. Tapas på Friisebrygga. Kokkens spesial. Mmm...anbefales!

Strikkeheksen sa...

Man får jo lyst til at gå indenfor, når der er så fine sager lige uden for døren :-)

Sikken let og lækker sig din "500 kroners bolero" :-)

Eivor sa...

En kjempefin bolero ! Kunne godt tenkt meg en slik .... veldig praktisk å ha over hva som helst egentlig !

Gitte sa...

Lækker, let og luftig - og så eget design ;-)

Helen sa...

Wow, så produktiv du er !!

De "stol-pute-blomstene" var skjønne ;)

God sommer !

Konstant Strikkekøe`s Hobbyblogg sa...

Flott topp du har heklet, Sylvia, stilige sitteunderlag også.

Rubia sa...

Fargerike og flotte alle sammen!
I ferien kjøpte jeg ett kitt til ett ugle-sitteunderlag. En Kul type. :O)