Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 6. juli 2011

Bli med til Oslo

........ja, vi hadde såvidt kommet oss hjem igjen; vi fra hyttetur, Mannen fra Danmark, før vi vendte nesa mot hovedstaden.
Et lite "pit-stop" langs veien hadde vi, og der traff vi på ei klassevenninne til Snuppa, sammen med faren sin, og de skulle også på tur til Oslo. Så vi slo oss sammen, for det er alltid gøy når vi er fler.

Første stopp var selvfølgelig OPERA-taket
Snuppa og jeg smiler og koser oss. (her har jeg forøvrig på meg min siste kreasjon, men den synes ikke pga toppen under........det kommer.....)

Denne gangen var det åpent også, så vi måtte inn og se.
Jeg gav kameraet til Snuppa, så hun kunne leke fotograf en stund, med sine øyne

Og jammen ble det ikke en fotoshoot der også, sammen med venninnen
(modeller skal visst være bleke, skal de ikke....? ;) )

Å gå langs Karl Johan er egentlig ganske kjedelig, så vi tok en sidevei, for å komme oss til bydelen Grünerløkka istedet. Der kom vi forbi denne fantastiske lysekrona
...som hang ute i det blå.

Vi bestillte etpar pizzaer og satte oss i en av parkene på Grünerløkka, og nøt hvert sekund.
Etterpå vandret vi rundt i gatene og tittet i butikker.

Men en tur til SLOTTET måtte vi jo ta jentene med på
Og selvfølgelig måtte vi hilse på en av gardistene, som snakket og smilte vennlig
Og Snuppa fikk lov til å ta på dusken på lua hans, for den var av hestehår! Og DET kunne jo ikke Snuppa la gå fra seg.

Det var vaktskifte da vi var der, og det synes jentene var morro. Og de lurte på om de kanskje skulle verve seg når de var store nok.........

Vi avsluttet kvelden på AKER BRYGGE, før vi trasket ned til OPERAEN igjen, for å hente bilene
Da var den blå timen kommet, og alt var magisk.

En kjempefin dag, på slutten av "mini"-ferien min. Nå er det tilbake til jobb igjen, før ferie venter om noen uker. Ja, da er det jo fint vær, GARANTERT! ;)

10 kommentarer:

Tovepia sa...

Så koselig med en sightseeing i Tigerstaden; og jeg tror det er lurt å ta sidegater innimellom, flotte ting kan dukke opp.
Her skinner sola, så jeg koser meg;)
Nyt kvelden, klem fra meg;)

Anne sa...

tak for rundturen i Oslo...uhh jeg kunne tænke mig en tur dertil :)

Sisselshverdag sa...

Herlig kosetur :D

Ha en strålende uke :D

Berit sa...

flott vandring : )) lenge siden jeg var der sist.. operaen har jeg kun sett på TV..

magisk bilde av den blå timen !!

takk for turen : )

Megan sa...

Sikke en skøn tur til Oslo, I har haft. Dejlige billeder! :)

Håber at vejret arter sig, når du har ferie snart. Her byder vejret på lidt af hver (vejr) ;)), men jeg er nu fortrøstningsfuld. Drager i sommerhus i morgen.

Knus

Turid sa...

Trivelig å traske litt rundt i staden lag med dåkk jentan-morsomme blinkskudd Snuppa hadde tatt- å søte modeller hadde du funnet.
Å sannelig har du vært på hyttetur , uten at æ har fått det me mæ- nydelige omgivelser, skulle gjerne vært der å sett æ å!
Ha ei flott helg , snart der vet du!

dytbat sa...

Goddag *sms*

Nu er jeg lige kommet dumpene forbi dig tænkte lige på om du ikke havde lyst til at få en plads på min side under link hvis du linker mig får du en plads hos mig (: Tænkte osse lige på noget andet har noget der hedder på besøg du kan læse mere her http://dytbat.wordpress.com/pa-besog/ Håber du har lyst til at være en af dem... Håber at høre fra dig på min blogger måtte jo lave ny pga ham jeg havde hos snakket jeg ikke med mere og endt med at han bare lukket den ned uden jeg fik det at vide så håber du kan lide min blogger nu jeg kun har været igang i en halv uge ca... (: Forsæt god dag...

Hvis du vil svare ville jeg blive glad hvis du gjorde det via min blog (:

Mange knuser fra Dytbat/Lise

Strikkeheksen sa...

Sikke et par skønne ture, I har været på - jeg kunne godt tænke mig at padle lidt i Norge :-)

Dejlige billeder af de yndige unge damer - og operahusets blå magi - har aldrig været i Oslo og det er jo noget rod ;-)

Elisabeth sa...

En Oslotur gjør seg for både små og store damer.

Og finværet det kommer. Jeg bare vet det.

HANNE sa...

Hej Sylvia.
Det ser ud til i har haft en skøn hyttetur :O)
Selvfølgelig skal jeg på Fanø i år. Jeg har lige været derovre i går og i dag for at besøge Anne i sommerhus. Der var dejligt derovre og jeg glæder mig til festivallen.
Vi render selvfølgelig på hinanden igen i år, du skal vel med Marianne og Anne?
Hav en dejlig weekend :O)