Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 9. juni 2011

Vestlandstur

Heisann, bli med på tur til ÅLESUND!
Der har jeg vært noen dager, i sammenheng med jobben, og hatt det kjempetopp!
Jeg hadde aldri vært på Vestlandet før, og synes det var skikkelig spennende. Innimellom møter og middager, fikk vi også noen timer i byen, så jeg fikk knipset noen bilder.
Hele byen er bygget i JUGEND-stil, og det var massevis av detaljer på de flotte bygningene.

Vi var selvfølgelig på besøk på Husfliden, og på utsiden var det strikket rekkverk
Litt av en jobb, for rekkverket var ganske langt.
På innsiden var det masse spennende. Jeg måtte rett i garnavdelingen..........
Og der hadde de jammen strikket opp en av kjolene til Tine Solheim, som modell
Jeg tror jeg må leke "hermegåsa", og gjøre det samme i vår butikk. Man får jo lyst til å gå på fest, når man ser denne kjolen!

Vi fikk også oppleve TEATERFABRIKKEN.
Et underholdningssted, med "levende" kelnere, som laget ablegøyer med oss.
Der stod ikke maten i fokus, men underholdningen og atmosfæren
Jeg var den første til å merke kelnerne på kroppen, for plutselig hang han over skuldra mi, og skulle ha nærkontakt........... Etterpå havnet han under bordet, for å fiske opp ei veske. Og jammen fant de en gedigen flaske hjemmebrent, som de mente en av oss hadde medbragt.

Verst gikk det ut over de få menn som var der..........det var nemlig "Michelle", som gjerne ville varte opp litt ekstra. Det var fulle glass til dem hele kvelden........
.........og de fikk sugerør til å drikke med, for i det hele tatt å få i seg noe.
Gjett om vi var slitne i lattermusklene da vi gikk tilbake til hotellet igjen?
Det var også godt å komme i seng, for jeg hadde vært våken siden 03.30 denne dagen!

I morgen må du bli med meg på Hurtigruta.

9 kommentarer:

Harmonica sa...

Sååå gøy å se hvordan du har hatt det på tur Søs!! Har vært på kor-tur til Ålesund en gang, og jeg ble veldig betatt av byen,jeg også.
Du hadde knipset mange fine bilder!!Og gøy må det ha vært på restaurant,med så mye ablegøyer blandt kelnerne. Der skulle jeg likt å vært gitt ;-)

karna sa...

Ser ut som det var en fin tur, og artig med klenere som "gjør jobben sin" ,-)

Eivor sa...

Høres ut som om dere har truffet noe festlige vestlendinger. Har selv aldri vært i Ålesund - men har hørt det skal være en vakker by. Gleder meg til turen med Hurtigruta...

Vibekes lille grønne sa...

Da var det jammen på tide du fikk deg en vestlandstur! Ålesund er flott og jeg tipper du får se mye nydelig natur med Hurtigruta! Kos deg videre! :)

Elisabeth sa...

Syngende kelnere høres artig ut!
Tenkte nok du likte jugendbyen ja. Kom du deg opp på Aksla da?

God pinse!

Sylvia sa...

ELISABETH: Nei, det gjorde jeg ikke, for det var et stramt program vi hadde, i 3 dager. Jeg valgte heller å traske rundt i byen, den tiden jeg fikk til rådighet. (jeg er jo heller ikke den sporty typen, skjønner du ;) )

berit.. sa...

har aldri vært i Ålesund men det ser da jammen ut til å være en by man bør besøke..

skader ikke at byen har en del morro å by på : ))

fin kveld til deg !

Sisselshverdag sa...

Så moro at du har hatt det fint i min fødeby :D
Ha en fortsatt flott tur :D

Elisabeth sa...

Så koselig tur! Jeg skal også på hurtigruta i morgen, er på leirskole i Lofoten sammen med elevene mine :) Jeg har ikke lest "Den lukkede bok", og jeg er glad for anbefalinger :)