Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 23. juni 2011

updates....

Jeg har fått satt igang å "innstallere" blogglisten min igjen. Det tar tid, for jeg gjør det på den tyngste måten, siden jeg ikke er så handy med PC`n. Men jeg er igang, og håper jeg får med meg alle de som var på listen min.

Ellers tenker jeg litt tilbake på den flotte turen jeg hadde til Ålesund, for etpar uker siden
...der vi overnattet på Raddison BLU hotell, like ved vannkanten.
Jeg hadde en liten flik av utsikt mot vannet, tilogmed. Her ser du den
Som "hobbykunstner" er jeg mer enn normalt opptatt av kunst, og i hotellet var det en kunstner som hadde malt noen fantastiske bilder, som hang overalt. De var store, med flotte farger.
Bare se det flotte lyset!!! Jeg gikk og knipset, og måtte nesten dulte til folk for å få tatt bilder, hi hi

Og etter turen på Hurtgruta, ble bildene enda finere, for det var jo denne naturen han hadde fanget opp i bildene sine. Og nå hadde jeg opplevd den selv.
Med majestetiske fjell, og det herlige lyset.
Og jeg elsker maleteknikken som er brukt.
Selvfølgelig husker jeg ikke hva kunstneren heter. Noen som vet?

Mens vi var der, ble det spist mye fisk, noe som ikke er meg imot. Og så fikk vi alltid dessert, etter måltidet også. Her er en av dem. Et kunstverk, det også
Ha en fin ST.HANS-aften.
Her tordner det som bare det, og det blir nok innekveld på oss.

13 kommentarer:

Marya sa...

Fine bilder. Har aldri vært i Ålesund, men siden jeg har familie der så burde jeg gjerne tatt en tur ... ser så flott ut der på bilder jeg har sett :)
Likte veldig godt det første maleriet, herlige farger og fint motiv. Og den desserten da *nam*

Helen sa...

så morsomt innlegg, med fine bilder, akvareller...?

Godt du har kommet igang med listen din ;)

Enig, den desserten du viser oss, ja takk, den skulle jeg også gjerne smakt på....nam nam....

Ja, skjønner godt du skulle vært på vinsmaking, herlig atmosfære og utrolig skjønne mennesker, en virkelig flott kveld som jeg lever på lenge...... elsker å bo her nede.

Ciao

Ps, synd med dårlig vær...særlig på sankthans aften...;(

Elisabeth sa...

Hm...tordenvær?
Her ved kysten skinner sola som alltid Sylvia.
Ha en finfin St Hans.

ANNEPÅLANDET sa...

Her har det også tordnet i dag. Jeg liker det ikke. Ha en finfin St. hans!

Rubia sa...

Knallfine bilder! Skal innom der i ferien jeg også.

Synd med været i går,men jeg håper på bedre vær på lørdag. Vi ar St. Hans feiringen da i stede.

Marianne sa...

Sikke en smuk kage..... lige en Sylvia kage.... Imorgen kører vi på ferie... 2uger til Vesterhavet. Jeg har garn og pinde med....

Megan sa...

Dejlige billeder. Og endnu engang tak for gode tips angående Barcelona. Det er en utrolig fin by, så meget at se og opleve. Ikke mindst mellem linjerne! ;)

Jeg nød vores uge dér og kommer helt sikker tilbage.

God dag til dig.

Ragnhild sa...

Ålesund er en fin by! Jeg vet ikke hvor gammel jeg var første gang jeg var der, men med 'tjukke slekta' fra den kanten, ble det noen turer, ja. Løp oppover alle trinnene på Aksla - og hver gang måtte vi selvfølgelig telle dem :)
Et år arrangerte jeg en stor, internasjonal kongress der, og vi brukte vel alle hotellene i hele byen. Et av arrangementene våre kom t.o.m. på Norge rundt (stekte 100 lammelår i bakken). Herlig! Stor klem

frøken ij sa...

Kjedlig å slette blogglisten din da.. men en del ser jo ut til å være på plass. Og om ikkje jeg er lagt til ; gjør det ;)

Ser ut som du får lagt ut bilder også, så da er vel alt bare velstand.

Jeg har tatt ferie og reiser snart til New York, så derfor ønsker jeg deg en flott sommer! "Sees" en gang uti juli.. :D

Lin sa...

Koselige bilder. God skt hans til deg ogsaa.

Helen sa...

Åhh, skjønner godt du skulle ønske dere kunne være nedom søster og familie, der de feriere i Lucca (forresten en veldig fin by, som så maaange andre i vakre Italia)

Roma, også nydelig, men på denne tiden av året - kan du trøste deg med at de kommer til å renne bort (er så varmt der nå) - så det slipper du !!

Fortsatt god uke, så får du kjøpe inn en Faustino, dog den er spansk, til helgen !!

Men, DU må prøve italienske, en gang...... ;)

Ciao

astrid sa...

Kan det være Ørnulf Opdahl? Han har atelier i nærheten, og bildene du viser ligner det jeg har sett av ham tidligere (Det er han som maler med Sonja...)

Elisabeth sa...

Kan det være Scott Tou? Holder til i Gravdal, Lofoten.

Hva skjer Sylvia. Det er stille på bloggen din. Har du ferie kanskje?