Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 2. juni 2011

Så kom solen

Jeg har endelig fått sol!! I dobbelt forstand.
Solen kom, sammen med litt svalende bris, så får man tørket tøyet ute i en fei.
Men jeg har også fått litt EKSTRA med sol, for på tirsdag ble 3 digre bjørketrær fjernet på plassen foran leilighetsrekka vår. Så kan jeg også nyte sol når jeg kommer hjem fra jobb.
Men solen kom med "dunder og brak", kan jeg vel si.......
Da jeg og Snuppa kom hjem etter ridning på kvelden, var hagen vår totalt renovert rasert.

Da det siste treet ble fellt, kom det et vindkast, og treet svaiet innom hagen vår, og ble der. Så jeg kom altså hjem til et BOMBA uterom!!!
Men det hadde gått bra med det meste; en stol var knekkt i filler, og hagelyktene mine lå henslengt, sammen med noen raserte bed, som jeg allerede har reddet.

Stolen var gammel, og lyktene kan erstattes. Jeg er bare fornøyd med å ha fått SOL!
I dag skal det nytes i sakte tempo. Ja, som en snegle...............
Tenk å gå rundt med et kunstverk på ryggen, da!

Ellers skal det kokes masse kaffe, som skal drikkes sammen med deilig brownies
Jeg fikk nemlig bakedilla her om kvelden..............

11 kommentarer:

snakkemunn sa...

Tror jeg må bake brownies jeg også så vi har noe å kose oss med i regnværet. Heldig dere som har fått sol. Det er fint å få det lyst rundt seg. :))

Tovepia sa...

Fikk lyst på Brownies når jeg så dette, for her er det ikke utevær, det er storm i kastene;)
Sannelig bra det gikk så godt, ikke bare bare å ta ned store trær.
Kos deg i sola, klem fra meg;)

Anne sa...

skønt med sol i haven..og nybagt kage :)

berit.. sa...

au.. det kunne kanskje vært verre !! men å få litt luft og lys inn i uterommet skader neppe : ))

kaken fristet !!!!

god helg til deg : )

kari sa...

Hallo vennen, gratulerer med sol da! Vi er på sommerhuseti Lyngdal, her er det også sol.Har tatt med meg 4 strikketøy, to bøker så jeg trenger ikke kjede meg. Go helg hilsen Kari

Sisselshverdag sa...

Så deilig at du fikk mere sol :D Det er jo om ettermiddagen de fleste av oss er hjemme.
Såg deilig ut med brownis, kanskje jeg skulle bake det i morgen :D ser deilig ut :D

Ha en strålende helg :D

Rubia sa...

Gratulerer med mye mer sol! Det er så godt å kunne nyte den etter jobb.

Turid sa...

Sol ute ,sol inn.....deilig å få sol og lys inn til huset-vi hadde samme jobben for to år siden-planta de for 25-30 år siden nå sages de ned/tynnes-litt må stå igjen.
Godt at det ikke ble større skader når deres trær ble felt, men skummelt nok.
Ellers må æ bare si at du er en uhekbredelig slikkemunn/kakespiser.
Ha ei herlig laaaaaaaanghelg!

karna sa...

Så godt du fikk sol og akkurat denne våren kan all bjørk fjernes for min del ,-) Herlig flower power, blir så glad ta å se det! Tusen takk for hyggelig sykommentar. Kos deg i sola i helga, klem

frøken ij sa...

Mmmh brownies! Det så godt ut, men du vet jo alltid hvordan du skal friste ;)

Her er det også sol i dag, deilig!! :D Så nå må jeg vel lage meg litt frokost og en kopp te og sette meg på verandaen *glede seg*

Jeg har sagt ja til ny jobb :) Begynner i august, med nye, spennande og utfordrende oppgaver. Det er fast jobb, om enn lavere lønn enn der jeg har vært til nå, så kjøpestoppen min kommer godt med nå ;)

Nyt soldagene! :D

Helen sa...

Noe som heter..."You can't make an omlett without breaking an egg" - men, det var jo litt voldsomt med treet som landet i hagen din, neppe meningen...hehe...godt det gikk såpass bra, og du kan NYYYYYTE ennå mer sol, det er viktig, det !!

Åhh, som jeg fikk lyst på brownie - NÅ !!

Ciao