Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 30. juni 2011

RE-DO

Halloysen.
Neida, jeg er ikke på ferie (ennå)........men grunnen til at det er litt stille her, er at fotoapparatet mitt befinner seg sammen med Snuppa denne uka , mellom høy og hestepærer, kan jeg tenke meg. Hun er nemlig på Rideleir-ferie.

Jeg selv har en "liten" ferie nå,( siden min ordentlige ferie er i slutten av sommeren) og den startet med REGNVÆR!!!!
Da er det bare å sitte inne å gjøre innesysler, som feks håndarbeid! Jeg ble ferdig med en liten bolero i dag, men som sagt: ingen kamera, ingen bilder!!!
(Dette bildet ble tatt i forrige uke, hvis du lurer på hvorfor det plutselig kommer bilder alikevel! )Da omgjorde jeg 2 Party-singler, til 2 helt vanlige singler.
De var fulle av "glitter og stas", noe jeg ikke føler meg så vel med, iallefall ikke til daglig.
Dessuten var de lite brukt, men jeg husker de var så gode å ha på.......... og nå bruker jeg dem hele tiden, uten å se ut som om jeg skal på fest!

Men om jeg skal på fest, kan jeg jo bruke glitteret som smykke istedet!
Da er det vel bare å ta frem vaskebøtta, siden det fremdeles regner der ute. Men etterpå skal jeg bråke litt med strikkepinnene...............

10 kommentarer:

Tovepia sa...

Godt når man kan gjøre plagg "brukbare" med små knep;)
Her er det kaldt og regn, men vaskebøtte skal få hvile:O)
Kos deg, klem fra meg;)

Strikkeheksen sa...

Det er svært tilfredsstillende, når "de gamle klude" kan gøres brugbare igen - det glitter passer også meget bedre til et armbånd ;-)

Jeg glæder mig til kameraet kommer hjem fra stalden, så jeg kan se din bolero :-)

PS: Godt, at vi kan strikke, når det regner ;-)

Turid sa...

Artig med plagg som kan bli ny - to eller flere ganger- glitteret gjorde seg godt på armen ....om du skulle trenge det....
Du Sylvia - æ har fortsatt ikke glemt reinhornet vi har snakka om ....no er dett slik at æ har et helt gevir , vil du ha det eller to små ...skal æ evt. sende bilde?

snakkemunn sa...

Helt supert, fin måte å beholde plagget lengre.Ja, vi ønsker litt sol nå. :))

Rubia sa...

God mini-ferie. Det er godt med sånne også. Og kos deg med pinnene. Den der vaskebøtta er ikke like mye kos. :O)

RigmorNY sa...

Sommeren og sol kommer til deg også snart. Lykke til med helgavasken, her skal vindu skures i dag ;))God helg. ;)

karna sa...

Så kjekt å endre litt og vips, nytt og praktisk. Det er ikke mye sommer nei, men håper den kommer ,-) Klem

Helen sa...

For en god idé !

Da har du "nye" sommertopper å bruke, for sol og varme vil komme, bare vent å se ;)

Ja, rart det hvor ahengig man brått blir av å ha kamera lett tilgjengelig.. men, trøsten er, hun har sikkert tatt masse finer bilder fra rideleiren ;)

God helg - ciao

Elisabeth sa...

Godt å høre det er liv i deg, Sylvia. God helg da!
(Stadig nye garnkunder fra Larvik i butikken din, rekruttert av meg :o))

Gitte sa...

Det er altid rart når noget af de lidt hengemte kan gøres brugbart igen ;-)

Regntid = strikketid (nåh - ja - så er der jo også vaksetøj og oprydning, og, og, og....

Datteren min har været med en veninde til en ridetime - og hun er vist solgt..... Hesten hed gråmand og var sød og mild. Hun var både i trav og gallop!