Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 10. juni 2011

På tur med Hurtigruta

Bli med på Hurtigruta!
Vi entret Hurtigruta POLARLYS i lett regnvær. Det gjorde ingenting, for vi skulle være innendørs, i møter noen timer. Det første som møtte oss var personalet, som gav oss en sprut i hånden med Antibakteriell.

Så bra tiltak. Tenk på alle disse menneskene som kommer på hver dag, med bakterier fra mange land. Det var Antibakteriell på alle toaletter, og man måtte smøre seg også når man entret matsalen. Det var likt for alle.
Etter noen timer med møter, fikk alle fri, til å vandre rundt på båten, der vi alle valgte dekket. Vi måtte jo nyte den vakre utsikten.

Og her er jeg
Litt våt og ruskete, men veldig fornøyd. I bakgrunnen ser du Geiranger.
Der lå det et digert cruise-skip
Og de små båtene der, fraktet folk frem og tilbake fra land til skip.
Vår vert fortalte oss historier etter hvor vi kom i Geirangerfjorden, og fossene til venstre på bildet, var De syv søstre, og den store fossen til høyre, Flaskehalsen.

Og flere steder så vi små gårder oppi fjellet, "Der ingen skulle tru, at nokon kunne bu".
En herlig tur med mange naturopplevelser!

20 kommentarer:

Megan sa...

Wow nogle fine billeder. Jeg ville gerne tage på sådan en tur. Kunne i grunden tænke mig at sejle hele vejen op langs Norges kyst, helt op til Tromsø (hvor jeg jo allerede har været). Norge er et fantatisk smukt land og jeg har meget til gode på den konto! :)

Ha' en fin fredag. Knus.

Rubia sa...

Geiranger er en skikkelig flott plass. Synd dere ikke var heldige med været da. Hadde du hatt tid, burde to gårr til Skageflå og videre inn til Geiranger sentrum. Nyyydelig tur!

Rubia sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
berit.. sa...

Hurtigruta passerer stua her 2 ganger i døgnet : )

har lyst å reise Bergen-Kirkenes.. men i sommersesongen er det svindyrt.. får bli når jeg vinner i Lotto : ))

ps! den heter Polarlys ; )

Elisabeth sa...

En gang skal jeg ta en tur med Hurtigruta. En gang....

Geiranger har jeg vært flere ganger, på vei til og fra Romsdalen. Kan tru veien slynger seg i hårnålssvinger på vei opp og ned.

Vibekes lille grønne sa...

Nydelig natur og tåkedottene gir det hele en nærmest trolsk stemning! Kos deg videre! :)

Tovepia sa...

Så flott tur du er på!
Har tatt hurtigruta til Rørvik en gang, men kjeder meg så fryktelig på båt:O))
Nydelig landskap.
Kos deg, det er pinsehelg, håper sola vil skinne på oss:) Klem fra meg;)

Eivor sa...

Fantastisk !
Vestlandet er flott med den lange kysten og de høye fjellene og fossefallene. Takk for turen og det var veldig kjekt å få være med.

Tanja sa...

Åh, så heldig du er! Kos deg på tur:) klem Tanja.

Fru Kahr sa...

Sikke smukke billeder af naturen:-)

karna sa...

Fine bilder, Norge er flott. En gang blir det tur med hurtigruta, spesielt for oss fra innlandet ,-)

Beate sa...

Geiranger er fantastisk! :) Jeg har bare vært der med bil, var der sist helg i strålende sol, men har en plan om å ta en tur inn med hurtigruta en gang også.

Fríða sa...

åh, smukke Norge! jeg har været i Geiranger en gang og mindes det som en helt utrolig oplevelse og komme derhen på båd.
kh.fra Island
Frida

eli sa...

Misunner deg vestlandsturen:)Fin regnjakke også, kjekt du fikk bruk for den. Får ikke kontakta deg angå rødvin evt, om du mente med eller uten gubber. Er med uansett jeg. Sees!

ANNEPÅLANDET sa...

En tur med Hurtigruta står høyt på ønskelista mi! Det så flott ut.
Ha en finfin pinse!

Helen sa...

Herlige bilder !!!

Morsomt å finne dette innlegget, da min kjære har i det siste snakket om Hurtigruta....hehe.....bør vel ta oss en tur med den, engang.....

God helg !

Ciao

Strikkeheksen sa...

Tak for turen, hvor er der smukt - og selvom vi er blevet både våde og forblæste, så ville vi ikke være foruden ;-) Fantastisk natur :-)

Harmonica sa...

Flotte bilder. Jeg har bestemt meg for å dra med Hurtigruta når jeg blir gammel... må være romantisk vel,sammen med en gammel gråhåret gubbe, hånd i hånd på dekk, og nyte den enorme utsikten og de mange fjell. Hehe

Marianne sa...

Så dejlige billeder... jeg kan næsten mærke den friske luft.....

Konstant Strikkekøe`s Hobbyblogg sa...

Skal si du er på farta, og dette høres ut som en toppers tur. Flotte bilder du viser. Ble helt frista her, kan du tro.