Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 21. juni 2011

Morgenstund

....har gull i munn!!
Min morgenstund har frokostblanding med friske jordbær og blåbær, nam nam
Ellers var min morgen i går, på tur til jobb, med masse fint å se på.
Denne har jeg vist  før, men nå er det enda flere båter ved kanalen, og mye grønnere der nå
Bak de grønne trærne, skjuler det seg et friområde med sandvolleyballbane og en stor gresslette, med sittegrupper til. Det er også en bred sti, hvor mange går tur med hunden sin.
Jeg kaller stedet for "Lille Christiania", jeg.

Jeg treffer på turgåere med hunden sin hver morgen, og se hva kommunen har hengt opp for dem
Er det ikke flott? Den har vært tom for poser en lang stund , men nå var de på plass igjen.

Når jeg nermer meg Handlesenterets parkering, ser jeg alltid denne herligheten her
Jeg vil også ha en sånn bil, og den har sikkert musikkanlegget i orden også! hi hi

I går hadde jeg meg en lang sykkeltur, med Snuppas sykkel, som Sønnen hadde fikset bremsene på. Vi måtte ha en test-tur, jeg på sykkel, han på Longboard. Skal si det var fart i tospannet!!!!

Det førte til at nå vil jeg finne frem min gamle DBS, og begynne å sykle, for det var jammen gøy!
Og, ja, jeg bruker hjelm (arvet av en proff-syklist, men som igrunnen er blitt gammel og utslitt........så istedetfor denne snertne bilen, ønsker jeg meg ny hjelm istedet!)

Ha en fartsfyllt dag!!!

11 kommentarer:

snakkemunn sa...

Hehehehe... ja, det er gjerne like greit.Ny hjelm gir kanskje flere sykkelturer også. Fine bilder. Ha en god dag. ;)

vår lille verden sa...

Så koselig!:O))Ha en god dag.

berit.. sa...

herlig : )) kommune som har skjønt det.. her står det på boksene.. venligst ikke kast hundebæsjen i søppla pga lukt..

sykling er så artig.. opplever masse flott mens jeg trår ivei.. at man får turkompis gjør det bare bedre : ))

litt av et område du bor i.. der kunne jeg tenkt med å ligge på rygg å kikke på skyene : ))

ha en fin dag.. ble litt misunnelig på den frokosten : ))

ANNEPÅLANDET sa...

Og jeg som trodde du bare drakk kaffe til frokost - her fikk du oppgradert sunnhets-imagen mange hakk, Sylvia :-)
Trivelig jobb-vei du har, man må jo bli i godt humør av en sånn tur!
Ha en fin tirsdag!

Sylvia sa...

Til ANNEPÅLANDET:
jeg hadde drukket to kopper kaffe mye tidligere, før jeg satte til livs frokosten min!!! ;)

Lin sa...

Ja, den bil har sikkert musikken i orden hihi. Saa kan du jo oenske dig en hjelm med hoeretelefoner, det maa da findes. Saa dejlig en tur du har for at gaa paa jobben.

Elisabeth sa...

Den frokosten ser god ut, friske bær er herlig!

Elisabeth sa...

Koselig arbeidsvei, Sylvia. Er det over Sunnjordet?

Er tilbake nå som du skjønner.

RigmorNY sa...

Den bilen skulle også jeg likt å ha når jeg drar ned til coop\en for å handle mine varer. ; tenker de fleste hadde fått noe å prate om da ja. ;)) Er rolig på bloggfronten for tiden, merker du det?

Rubia sa...

Veldig bra frokost! Slår min i dag....boller og brus!

Ha en herlig dag!

Harmonica sa...

Hey hey, på tide at du har begynt å sykle, du også!! Veldig bra. Du en nå heldig som HAR hjelm da ihvertfall... har ikke det lenger jeg.. Uff, men sykler pent da..