Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 13. juni 2011

Langhelg og kos

Rett hjem fra jobb, og så begynte jeg helgen med dette
En kald Spansk øl og en burger, mekket av mannen. Er jeg ikke heldig?

Det har blitt noen kalde øl siden da, sammen med gode venner og familie. Det har vært godmat på grillen, og innpakket fisk med scampi. Akurat sånn vil jeg ha frihelgen min.

Været har heller ikke vært så verst. Litt vind har det vært, men jeg har både ullsokker og sjal, så det er bare å pakke seg inn. Når solen står høyest er det også deilig å sitte litt i skyggen. Her er den lille skygge-oasen min

På kvelden har jeg ettermiddagssolen her. Ja, for nå har jeg sol nesten hele døgnet, unntagen en liten time på kvelden, da skygger det et tre, men det skal også bort....... Men det har blåst litt for mye, til at de tør å ta det, ellers ender det som sist: i vår hage!

Av 30 leiligheter, ble det altså vår hage som måtte gjennomgå, for å få litt sol. Se på det nederste bildet, så ser du at blomsterpotta fikk seg litt juling. men det ser da sjarmerende ut, ikke sant?

I sinkbøtta skal det plantes persilleblader. det er bare sååååå godt! Og snart skal jeg investere i noen urter her ute. Det maser nemlig mannen om.

Ellers er hagen vår omringet av nyperoser, der humlene surrer dagen lang
Jeg er ganske lat av meg på sommeren, derfor liker jeg best viltvoksende planter, som for det meste klarer seg selv.

Og kanskje blir det hjemmelaget nypesuppe til høsten også? ;)

12 kommentarer:

Megan sa...

Lyder som en skøn lang weekend du har haft. Lidt ala min bare anderledes! ;)

Jeg ville gerne have et par Barcelona tips af dig, men kan ikke finde din mailadresse. Hvis du vil sende noget til mig på megan.paradoks@gmail.com, ville jeg da blive glad! :)

Du nævnte bl.a. et madmarked. Er det det marked ved stranden (har netop læst om det) eller? Giv lyd hvis du har tid og lyst og ellers har jeg et par guidebøger med! ;)

Knus.

Tovepia sa...

Så godt å se sommerbilder, for det kan ikke jeg vise for tiden; vi har nærmest regnet bort i pinsa.
Ha ei fin uke, måtte sola skinne på oss alle;)
Klem;)

karna sa...

Så koselig pinse du har hatt og så fin plass dere har fått dere ut. Håper sola fortsetter, klem

Elisabeth sa...

De grønne stolene dine er bare så kule. Ser ut som de har en sånn passe "laid-back" sitte/liggestilling. Er de gode å sitte i?
Her ved kysten har sola skint i pinsa, men det har blåst bikkjer og katter, så det har ikke vært mulig å sole seg.
Sjøl har jeg jobbet i hagen. Holder på å lage nytt bed igjen. Blir lite strikking gitt. Kåpa går tregt...

Ruth sa...

Så deilig det ser ut - herlig hageflekk og du har helt rett, blomsterpotten ser bare ut som om den har kjørt litt for fort i svingen og det må nesten en så lekker blomsterpotte få lov til syns jeg.

Håper du får masse sommer sånn at du får sittet i haven din.

Marianne sa...

uhmmmmmmmmm.... der kunne jeg godt sidde med dig og spise den dejlige Burger:-)

Helen sa...

Den burger'n så god ut !! Nam nam...heldig deg som har en mann som lager middag ;)

Fin uteplass du har, morsomme stoler i fin farge ! Kos deg ;)

Ciao

PS, ja vi syns det er gøy å reise, mye, ellers, hadde det ikke nyttet å leve slikt liv vi gjør for tiden...

Rubia sa...

Langhelger er nyyydelige! Selv var jeg på tur til Røros og Hamar. Skulle vært på Lillehammer også....men det var noe med alt det vannet da. Jammen glad vi hadde GSP og kom oss rundt alle hinder.

Ser ut som du har hatt det veldig bra i den koselige hagen din!

berit.. sa...

skulle gjerne hatt den hagen din nå.. elsker slike avslappede uterom : )) og nyperoser er vel det mest romantiske man kan ha i hagen eller : ))

håper dere har det fint i sør.. vi holder på å smelte her idag.. men skal ikke klage : ))

ha en fin dag !

Fru Tunheim sa...

Akkurat nå fristet den hamburgeren noe veldig....sommeren er så kort så det er viktig å ikke gjøre så mye, bare nyte den....

Lin sa...

Saadan et program lyder meget fristende.

Ragnhild sa...

og nå er det jammen helg igjen! Ser du har vært på Vestlandet og kost deg. Synd med ruskevær i Geiranger, det er bare helt nyyyydelig der når det er helt blikkstille og skyfritt! (Flott ellers også!) Dette er området der jeg tilbragte alle barndommens sommerferier :) Klem