Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 18. juni 2011

"Big Ben"

Heisann
En uke flyr veldig fort. Og denne uken har vært over på et blunk. Kan hende det har vært alt det forskjellige innholdet, som har gjort det.
Innimellom, har jeg hakket på en rye, til det nye toalettrommet vårt
Og den ser ut som en lakris-bit fra en "Big-Ben" pose. Ser du det? Derfor overskriften i dag!

Den er altså HAKKET (tunisisk hekling) på nål nr 4, med Petunia bomullsgarn. Den er ganske tykk, for den blir ligsom dobbel når man hakker. På baksiden ser den faktisk strikket ut.
Kanten rundt har jeg heklet fastmasker, med samme nål.
Jeg startet med en tynn remse, for så å lage den litt bredere for hver gang. Jeg har uvilkårlig byttet farger/striper, så det ble spennende når jeg skulle sy dem sammen til sist. Egentlig er jeg ganske fornøyd med resultatet.

Siden toalettrommet blir ganske moderne i uttrykket, fant jeg ut at jeg måtte ha noe hjemmelaget der inne, så det ble litt lunt.
Når jeg finner malersakene mine (eventually.......) har jeg en liten plan for et bilde på veggen der inne også.

Men nå venter vi igrunnen bare på en rørlegger der, siden det ble fuget av Mannen denne uka. Og før han startet, spurte han om å få et håndkle han kunne få, til å vaske med. Han hadde nemlig lest at man måtte "spørre mor i huset" om sånt, før man i det hele tatt skulle begynne. Det synes jeg var ganske smart.
For menn er jo så "lure" noen ganger, og tar det øverste i bunken, som kan være favoritthåndkle til "mor", og som kanskje kostet litt ekstra, siden det var exclusive egyptian cotton. Ja, kjenner du deg igjen, eller????? hi hi..... ;)

Og så er sommerens lektyre innkjøpt
En Spansk forfatter jeg har hørt mye om, men aldri lest noe fra. Handlingen er fra Barcelona, en av mine desidert favorittbyer, og coveret er jo bare helt fantastisk!!!!

Når man leser bøker, går det ut over noe annet, strikking feks (skulle heller ha latt det gå ut over husarbeid, da, men.......det går jo ikke!)
Men jeg har 2 heklede uferdige pledd, som gjerne vil bli ferdige...........så jeg får pusle litt med dem innimellom.

I kveld skal vi feire min fars 70 års dag (og han nekter fremdeles å bli pensjonist!) Så det blir masse god mat og kakespising, nam nam.
Må DU også ha en fin kveld!

9 kommentarer:

Tanja sa...

Så flott matte du har hakket deg, Sylvia! Det var et bra tips:)
Kos deg i bursdag, og ha ei fin helg:)

Anonym sa...

Fin matte ! Råe farger....
Boken kan du glede deg til - og når du er ferdig med denne må du lese en av hans andre bøker - Vindenes skygge tror jeg den heter på norsk - kjempegod bok !

Turid sa...

Det blir nok koselig og lunt til dine bare tær når du tråkker på den deilige matta - så var det jo så lekre farger - er gal etter lilla!
For å få lest boka kan du jo ta den med på toalett rommet .....siden du også skal ha tid til å strikke /hekle ...

Mayen sa...

Flott hakket matte! Fant fram hakkenålene/pinnene mine for noen måneder siden, men er blitt litt rusten i teknikken, så æ la det til sides inntil videre..Ha en fin søndag!

Ruth sa...

Den matten ble kanllfin. Den minnet meg mer om et bilde av en storby natterstider enn sukkertøy, men det er vel øyet som ser. :)

Zafon er en av mine yndlingsforattere og den boken der leste jeg to ganger rett etter hverandre.

Mannfolk ja, det der er helt mystisk det. DH stod ute i garasjen og dillet med en motor i den fineste, dyreste kasjmirgenseren han hadde. "Den lå øverst" var forklaringen han hadde på det.

Kos deg.

berit sa...

smart mann !! nydelig teppe !! og gratulerer med en ung far : ))

ha en finfin søndag !

ANNEPÅLANDET sa...

For en morsom rye! Det må være spennende å gå på do hos deg, Sylvia :-) Kan du ikke vise bilder etter hvert?
Ha en finfin uke!

Rubia sa...

Lekker rye! Blir spennende å se det bildet ditt også.

Ragnhild sa...

For ei flott matte!!! Er nok deilig å ha føttene og blikket på... Har lest to bøker av ham, men de har ikke 'snakket' til meg av en eller annen grunn; kanskje jeg må prøve igjen... Ellers har jeg begynt å låne lydbøker på biblioteket sånn at jeg kan 'lese' samtidig som jeg strikker :) - to/tre fluer i én smekk (kan jo være ute i sola også vettu). Klem