Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 10. mai 2011

Så går vi......

Dette "landskapet" har jeg visst tidligere i vinter, men da var det med sne..........
......nå er du med meg, på vei til jobben min. Har jeg ikke en herlig vei til jobb?

Bjørka er nå helt grønn, løvet er sprunget ut, og man vet det er MAI!
I byen, der jeg vokste opp, pyntet vi alltid inngangen til sentrum med nyutsprunget bjørkeløv, til 17 mai (Norges Nasjonaldag, for dere som ikke vet det)
Så om du ikke finner flagget til 17 mai, så ta frem litt bjørkeløv, og pynt med det. (mulig det er det jeg må gjøre, siden flaggene er borte vekk siden vi flyttet i desember)

På venstre side på bildet, er det en liten kanal, og der har båtfolket så smått begynt å komme
Og borti buskaset der, tror jeg det bor en bever. Jeg har sett bever kun èn gang, så jeg håper på å få øye på denne som bor her.

Ang bjørketrær, så synes jeg det er en av de fineste trærne, siden de er så grafiske. Da tenker jeg på stammen, mønstrete bark i sort og hvitt.

Vi har noen slike trær foran hageflekken vår, og jeg har satt så pris på de, helt til nå!
De tar vekk sola idet jeg kommer hjem fra jobb....buhu!!! Og nå som jeg jobber 6 dagers uker, så er det kun på søndager jeg får nyte sola, og da skal jeg ligsom rekke så mye annet også.

På trass, har jeg tatt på meg ullgenser, og sittet ute i skyggen med strikketøyet mitt, og en stor kopp kaffe. Naboene synes nok jeg er litt snodig, men det er jeg da også...hi hi

For denne tør jeg ikke drikke i skyggen, ellers fryser jeg
Mmmmmmm.......jeg har altså helt dilla på Iskaffe. Og det må være enten Mocca eller espresso.
En slik en pr dag må jeg ha (avhengig), men gjett om det merkes på livlinjen!!!!!

Strikketøyet rundt, er Tine Solheim jakka jeg strikker på. Og jeg er fremdeles på arm 1......dette tar tid!
Derfor begynte jeg på en ny genser i går............... Gitte, nå tror jeg du har smittet meg med all virvarret ditt ;)

10 kommentarer:

vår lille verden sa...

Ingen dårlig arbeidsvei det nei:O))Kose deg i solen:O)go klem

Megan sa...

Utrolig flot tur. Så idyllisk. Det må virkelig være balsam for sjælen at gå på arbejde den vej.

Tak fordi jeg måtte komme med !:)

Rubia sa...

Det er bare å nyte solen så lenge den er her. Heldigvis har jeg ikke noe som skygger for solen hjemme på verandaen.

Spennende jakke-prosjekt! Jeg må innom en dag jeg rekker det og hente litt garn. ....til mitt jakke-prosjekt.

RigmorNY sa...

Hærlig med sol og sommer i mai. Vi har 35 grader (pluss) i solveggen her i dag. Løvet og alt annet er sprunget ut. Vet å se på bildene dine fant jeg ut at jeg må ut i hagen med kamera. Iler avsted........

Lin sa...

Sikke en flot vej. Saa cykler du vel paa jobb?????

Sylvia sa...

LIN:
Nei, jeg spaserer. Det tar ca 20 minutter. Hvis jeg sykler, kommer jeg for raskt frem ;)

Tanja sa...

Hei, og takk for sist! Det var kjempekoselig å treffe deg igjen:) Så herlig start på dagen det må være å gå den veien til jobb. Og så er det jo en herlig tid nå da, ikke sant?:) Skal sende avgårde gubben som er tømmerhogger jeg, så får du nok snart sol;) hehe.. Du har strikket deg enda et herlig sjal du jo! Dette vil jeg strikke også. Bare jeg blir ferdig med hjertejakka mi.. Kos deg i det nydelige mai-været (innimellom all jobbing).

Helen sa...

Ja, du har virkelig en vakker vei å gå til jobb, heldig deg ;)

Så moro å "finne deg" - da jeg selv er veldig gald i strikking, så blogger med håndarbeid i, faller i min smak;)

Moro at du likte Italia !

Men, du gjør meg jo litt nysgjerrig med å si du strikker genser fra Tine Solheim, kan du være snill å vise oss mer? Bildet? Oppskrift.. Har boke Maskeball fra samme damen, og den boken ligger alltid fremme, syns den er så nydelig å bla ;)

Ciao

Ragnhild sa...

Nå har jeg vært innom både titt og ofte og sett på 'Slapp av'... og akkurat dét gjorde du ;) - og så plutselig popper det opp 3 innlegg på rappen! For et herlig, lite sjal (og IKKE rødt... er du syk, eller?). Flott vei til arbeidet har du også! Stor klem

karna sa...

Tusen takk for en koselog tur, likte veldig godt der hvor båtene var. Takk for koselige hilsner på min søm, det er den kreatuve prossessen som er moro. Nydelig lekkert sjal du har laget og spennende hav du driver med.