Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 12. mai 2011

Gult ER kult!

Er det en som synes gult er kult, så er det meg!! Tør jeg å ikle meg Rødt, tør jeg da også i Gult!

Jeg hadde en gul periode på 80-tallet , tja...hvem hadde ikke det på den tiden? Men jeg fikk alltid tilbakemeldinger om at jeg var så fin, når jeg gikk i gult.

Nå har jeg ikke vært like flink med gult, men i dag tok jeg frem noe gult garn på jobben, og satte igang
Rauma (eller var det Pt...?) whatever........ har gitt ut et oppskriftsark med tovede sitteunderlag, som ser ut som blomster. Det var litt rolig i butikken på morrakvisten, så da tenkte jeg å starte på et slikt underlag, som vi kan ha til utstilling i vinduet i sommer.

Så langt kom jeg.........og håper det blir ferdig før høsten setter inn!

Ellers så spiser jeg GUL mat på jobb for tiden også
Ser du?
Men snart blir det nok RØDT jeg spiser: Jordbær og bringebær, vannmelon og kirsebær. Spekeskinke og Choritzo-pølse, og selvfølglig RØDVIN! Ja, jeg er nok mest rød, jeg.
Hvilken farge er du?

Og det TURKISE sjalet mitt bruker jeg, vettu! (Ragnhild, jeg er ikke syk! ;) )
Jeg er som sagt ikke BLÅ, men TURKIS kan jeg like. Jeg har alltid likt GRØNN, og setter man litt blått til grønn, ja, da får man TURKIS. Men jeg bruker det kun om sommeren
Og sommer blir det snart. For i dag har det både regnet "Cats and dogs" og et tordenvær rallet i det fjerne. Da får vi rensket opp i luften, slik at sommeren bare kan komme!!!!

8 kommentarer:

karna sa...

Er nok LITT avhengig av rødt og farger generelt,-) I det senere er det orange som jeg trekker mot mer og mer har jeg skjønt. Kos deg med gult, klem

Ninne sa...

Nå ble jeg neeesten misunnelig!For alle snakker om tordenvær, men her har vi sluppet unna, og det er jo bare synd! For vi trenger regn! Jeg har forsøkt å kompensere med høytrykkspyleren da, men det ække helt det samme lissom ;)

Forøvrig er jeg også på nippet til kanskje muligens snart om jeg ikke ombestemmer meg i ferd med å strikke meg noe gult! Tøfft, og dessuten moderne! :)

Ha en fiiin helg, Sylvia!

berit.. sa...

når det gjelder mat havner jeg på det røde : ) eller er jeg grå, blå, beige og brun.. med andre ord.. kjedelig :)

ha en fin kveld : )

Vibekes lille grønne sa...

Gult sitteunderlag kan jeg nok bruke, men ellers må jeg melde pass til gult. Bruker ikke rødt heller, selv om jeg synes det er en flott farge. Turkis derimot, da er jeg med. Nydelig sjal forresten!

Forresten strågul hvitvin skal jeg gå for i sommer! :)

Ha en fin helg! :)

snakkemunn sa...

kLART GULT ER KULT. eNE SØNNEN MIN HAR HATT GULT SOM FAVORITTFARGE SIDEN HAN VAR LITEN.obs caps lock. hehe..
Men du er jo glad i farger er det selv også . Ha en fin kveld.;)) Klem.

Sylvia sa...

Så merkelig.....
jeg har 4 andre kommentarer, som jeg har lest på e-mailen min, men de har ikke kommet HER.
Så vet dere det gjelder, at jeg har lest dem. Tusen takk!

Line Kristine sa...

Jeg er generelt veldig glad i farger, ja bortimot avhengig av å ha farger rundt meg. Men på klær er det rød og lilla som står i høysetet :)

LivM sa...

Lekkert sjal og nydelig farge, men så er jo jeg både blå, grønn og turkis!