Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 22. mai 2011

Avlyst & Pålyst

Turen jeg skulle på i går, til Holmen Gård, ble avlyst pgs sykdom. Men når noe blir AVLYST er det vel best å få noe PÅLYST? Herved et nytt ord, i positiv forstand!

 Dermed ble turen, som skulle gå mot sørlandet, snudd mot vestfold istedet, nermere bestemt Hvalfangstbyen Sandefjord.
At jeg hadde kameraet med, er en selvfølge, men om jeg tok bilder? Nope!! Vi ble for opptatt med å følge med på klokka, og parkeringstider, og selvfølgelig å titte i butikker.

Jeg er ikke i shoppe-modus for tiden. Egentlig trenger jeg heller ikke noe nytt. Så det ble mest småtterier. Men gode småtterier. Jeg fikk handlet exklusiv mørk sjokolade og marsipan, og litt Lime Curd.
Og som du sikkert har lagt merke til, kunne jeg ikke motstå fristelsene...........mmmmmm

Lime Curd`en skal nytes på ferske rundstykker, som nå står å hever under klede på kjøkkenet
I tillegg unnet jeg meg en ny PARFYME! Jeg elsker parfymer, og bruker lang tid på å finne ut den som passer for meg. Og så har jeg dem i årevis, altså den samme duften. Dessuten har jeg flere å bytte på. Det skal jo passe både til humør og anledning.
Denne gangen fallt valget på Emporio Armani DIAMONDS
En frisk, blomstrende duft, med et snev av mykt pudder.
Jeg hadde nok aldri gått for denne duften, om jeg ikke hadde fått med meg hjem en sånn liten duftprøve, fra Parfymeriet.

Etter utseendet og navnet på den, hadde jeg visuellt sett for meg en jålete blondine, med perlekjeder, kledd i hvitt. Altså, det helt motsatte av meg selv.

Men etter 14 dager med duften på kroppen, så ble det denne, merkelig nok. Men parfymer dufter forskjellig på alle, og heldigvis måtte jeg ikke være en blondine for å bruke denne.
(men blondinen i huset mente at denne parfymen fikk vi dele på. Den skulle visst være til oss begge!)

Ha en god søndag med sukker på. Min skal være med Lime Curd! ;)

16 kommentarer:

Anne sa...

Sikke en dejlig tur du har været på..
Sikke en dejlig eftermiddag du skal have..
Min? = strikketøj, lydbog og måske en af Eddies hjemmebagte boller :)

Megan sa...

Godt med gode alternativer. Skøn tur, du alligvel fik.

Og parfumen ja, Sjovt at du også skrev om det nu! ;) Jeg har det ligesom dig, jeg vil gerne have flere, som passer til humør og anledning. Men selvfølgelig har er der et par stykker, som jeg bare altid har. Kender ikke din, men jeg må dufte til den ved lejlighed! Få en prøve! ;)

Lige nu nyder jeg at dufte som appelsinblomster. Jeg er et omvandrende Spanien, he he! :)

Tovepia sa...

Parfyme er det vanskelig å kjøpe, jeg er trofast når jeg først finner min;)..men ønsker jo å ha forskjellige til årstidene:) Fikk lyst å prøve din, jålete blondine som jeg er:O)))
Nyt dagen, klem fra meg;)

Lin sa...

Skoen tur du havde. Det er saa dejligt naar man kan vende ting til det positive. Limecurd.....min store svaghed miam miam.
Parfumer, jo det er meget individuelt og hver parfume dufter forskelligt paa folk. Tak for en god latter med blondinehistorien hihi.

Elisabeth sa...

Sandefjord er en hyggelig by, ikke sant?
Om ikke det ble shoppet så mye, ble det vel tid til kafe'? Det fins jo noen trivelig alternativer der.

Hm, ble nysgjerrig på den nye duften din. Skal ut å reise på lørdag. Da skal jeg jammen ta meg tid til en "sniff av diamanter".

Mmm limecurd og rundstykker høres herlig ut da. Kos deg.
Holmen gård får du ta ved en senere anledning...

berit.. sa...

har du mer igjen ??? jeg elsker lime curd !!

synes du har kjøpt bare herlige ting.. klær har man alltids nok av : ) det er de små luksusøjeblikkene man må skaffe seg : ))

ha en fortreffelig ettermiddag : )

Harmonica sa...

Så hyggelig å høre at turen gikk til Sandefjord da. En riktig spennende by er det, med vekt på kos og hygge.Noen hyggelige cafèer bl.a. Og mange spennende butikker!
Kos deg videre Søs

Anonym sa...

Det høres ut som at du har hatt en koselig dag.Det er alltid deilig med nye dufter.
Håper at du får en fin uke,hils familien fra oss.
Ps Vi storkoser oss i varmen,her skulle dere også ha vært. klem fra mamma

mormor Hannele på Hisingen sa...

kanske en passande doft för tanter med

Rubia sa...

Sandefjord er en fin by...... å få bøter i. Etter å ha gått på skole der i ett år, var det noe vi lærte ja. De sendte meg til og med en bot i posten på en dag jeg ikke var i byen. Artige er de. :O)

Godt du fant noe godt å kose deg med.

mimmi-leone sa...

Hørtes ut som en koselig tur dere har hatt, og Sandefjord er jo en koselig by også med litt av vært å by på.

Limecurd har jeg aldri smakt, må prøves.

En fin uke til deg.

Helen sa...

Ble en fin tur likevel, skjønner jeg og ny parfyme, attpåtil ! Herlig - alltids morsomt å lese om slike tips, for da lukter jeg alltid på disse parfymetipsene på taxfree'n når jeg er på tur.

Ja, det er morsom å reise, men noen ganger blir det også slitsomt, noe som jeg kommer til å fortelle om imorgen...hehe....

Fortsatt god kreativ uke ønskes deg ;)

Ciao fra Italia, hvor jeg nå har kommet tilbake til !

Turid sa...

Likte det nye ordet ditt-var sånn positiv klang i det...som i "framsnakking" f.eks.
Godt at du greide å vri det avlyste til no pålyst-trivelig har du hatt det forstår æ- å lukter godt i tillegg !

Elin Osa Søreng sa...

Hei på deg- du trodde vel ikke at jeg hadde glemt deg? Har bare vært traveltravel, og har dermed ikke blogga så mye- og absolutt ikke tatt meg tid til bloggrunder.... Så mye flott du har laga- de sjala var kjempefine!!!! Og mye spennende interiør! Du fortalte ikke hvor du hadde fått tak i den hvite stilige hylla..... Hm.
Sandefjord, ja- der ferierte vi hvert år i barndommen min... Granholmen camping. Gode minner!! Godt du fikk til en alternativ tur da- såret plastres litt da!
Ha en flottfin dag, klem fra Elin

MayaB sa...

Hva hadde livet vært uten sjokolade og parfyme? Uendelig mye fattigere spør du meg!

Ragnhild sa...

Mmmmm, lime curd må være MINST like godt som lemon curd... nammmenamm! Må kanskje prøve å lage det også en gang (har et glass hjemmelagd lemon curd i skapet - sikle, sikle!) Nå driver jeg og oppdaterer meg igjen i bloggeverden etter VARME dager i Sør-Frankrike - de snakket om august-temperaturer (da er det varmest der)! :D t.o.m. min snille mamma fikk 'tint' opp 'frosne' føtter. Stor klem