Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 30. mai 2011

Av-på

Jeg har hatt og har problemer med bloggen min. Jeg får omtrent  ikke logget meg inn. Ved en "tilfeldighet" klarte jeg å komme inn nå. Derfor har jeg heller ikke vært på nett i det siste.
Jeg får håpe det retter seg etter dette.

Jeg ble ferdig med et CAMOMILLE-sjal i helgen. Årets dille i Danmark, har også kommet til Norge
Jeg fikk tatt et bilde nå i stad, når et lite flik av hagen fikk sol.
Desverre er sort et dårlig utgangspunkt å ta bilde av, men du ser vel stripene??

Jeg strikket mitt sjal i Kid Silk og Lace. Veldig tynt garn, begge to, så det gikk litt tregt. Men jeg har hatt det som TV-strikk, så det har gått av seg selv. Nesten, da........jeg klarte å forskyve "midtstripen" et hakk. Men som jeg sier til kundene mine: Et strikketøy skal alltid ha en feil i seg, fordi det er beviset på at det er hjemmelaget.
Jeg går frem som et godt eksempel!! ;)
Men da jeg kom til blonden, gikk det virkelig tregt!!! Og jeg lurte faktisk på om jeg noensinne ville bli ferdig FØR sommeren!!
Underveis knekte jeg "koden", og dermed gikk det automatisk, og vips, så var sjalet ferdig.

Jeg synes det er lekkert. Og det er heller ikke for stort. Jeg strikket det litt mindre enn i oppskriften, og sløyfet "kvastene" eller duskene som vi sier her.
Men om jeg strikket et til? Nei, det tror jeg ikke.(litt for kjedelig)

RIDESTEVNE
Ellers jobbet jeg i hele går. Det var nemlig sprangstevne på Ridesenteret, og jeg stod som vanlig i kiosken. Det er ikke noe slaraffenliv, skal jeg fortelle deg. Der går det i et rasende tempo, like som på ridebanen, for folk er tørste og sultne hele tiden. Det er ikke to minutters hvile engang.

Jeg var helt utslitt da jeg kom hjem på kvelden. Og orket faktisk ikke strikke engang.

Men Snuppa, hun fikk to 3dje-plasser, og var kjempefornøyd. Da er alt slitet verd det.
Nå må jeg stikke.........skal på jobb.
Lover en blogg-runde senere. Har sikkert gått glipp av masse spennende rundt forbi her inne. Bare jeg kommer meg inn på kontoen min igjen............

Vi sees! :)

11 kommentarer:

Rubia sa...

Kjedelig når en ikke kommer inn på bloggen.

Lekkert sjal du har strikket. Ser deilig ut!

Gratulerer så mye med snuppa.

snakkemunn sa...

Så fint det var. Jeg har lyst til å strikke et slikt, men synes det ser ut til å være så mye arbeid.
Tror det har vært litt rot på bloggen i drt siste. Bra det ordner seg. :))

Ruth sa...

Jeghar problemer med bloggen jeg også. Kommentarene jeg skriver blir borte. Men jeg prøver trøstig igjen.

Jeg måtte iinom Ravelry for på se mere av det sjalet ditt. :) Lekkert. Virkelig nydelig. Men så har jo Isager masse flott design også da.

Her bare regner det og jeg venter fortsatt på sommeren.

Sagt Med Hjertet sa...

Kjempeflott sjal! Jeg ønsker meg alltid slike, men er ikke en som klarer å gjøre ferdig strikkeprosjekter. Så det må nok bli kjøpesjal på meg. ;-)

Håper du kommer deg inn på bloggen hver dag! ;-)

Alt godt fra Eirin

Vibekes lille grønne sa...

Camomille-sjalet ditt ble lekkert! En feil eller to hører med, det er jo håndlaget. :)

Har lyst til å strikke Camomille, men har ikke funnet ut hvordan jeg får tak i mønsteret enda.

Stas med ridestevne da, og flott innsats av datteren.

Ha en fin uke! :)

Ninne sa...

Så lekkert sjal! Det er litt vanskelig å se detaljene, men det ser kjempekoselig ut! Og kjenner jeg deg rett er det akkurat det det er :))

lise sa...

Fint sjal, det ser ut som et skikkelig god-sjal! Kult bilde av datteren og hesten som hopper!

berit.. sa...

Gratulerer med 3. plassen til snuppa.. slett ikke dårlig !!
Nydelig sjal : ) hmm.. smiler når jeg leser om hva du sier til kundene : )) jeg rekker opp.. uansett : ))

ha en fin kveld : )

tanis sa...

Hei kjære datter.
Må jo også gratulere Sophia med flott innsats på stevnet.Her kommer de fineste sjal fram igjen.
Jeg må også fortelle om et veldig hyggelig "bloggtreff" En veldig koselig blogger fra Alta bor her i Fuengirola,vi har truffet hverandre 2 ganger å vi fant tonen med en gang.Tilogmed pappa og "mannen hadde det veldig hyggelig.Nå begynner det å lakke mot hjemreise,tiden har gått så alt for fort.Klem til dere alle sammen så sees vi snart igjen.

Elisabeth sa...

Får håpe at bloggen din stabiliserer seg, og gratulerer med snuppas gode plassering. Sjalet er nydelig, har sett det i flere varianter selv. Regner med at det tynne, lette garnet føyer seg deilig rundt halsen og varmer godt ;)

Gørill sa...

Hei, hadde "mistet" deg på blogglista mi, men fant deg heldigvis igjen. Holder på med det sjalet jeg også, i blåfarger, snart skal jeg begynne på kanten, og jeg vil ha dusker! Drømmer litt om en ny blogg, men vet ikke hva jeg burde velge... Ha en deilig sommer!