Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 17. mai 2011

17mai

For dere dansker som ikke vet det, så feirer Norge sin Nasjonaldag i dag, populært kalt "17 MAI".
Alle barna går i tog, hornmusikken spiller, og vi pynter oss og spiser masse is og god mat.

I år er det siste gang Snuppa går i tog, siden hun skal gå på ungdommskolen til neste år. Hun sier iallefall det. I dag var det tidlig opp, for å se henne synge i skolekoret og se på alle ungene i toget.

Jeg forsøkte å ta bilder av henne, men det er ikke lett å ta, skal jeg fortelle.
Her står hun med flagget og 7-trinn fanen, men hun forsvant hele tiden bak fanen, eller så en annen vei. Ungdom, altså.....

Det var sol og godt vær hele tiden. Da vi satt i bilen, på vei hjem, kom regnet.
Da var det rett av med skoene
Huden var flerret av, og leggene var vonde, etter høye heler. Det var godt å krype inn i ulltøflene, synes bena mine........

Ellers venter toalettrommet vårt på å bli ferdig
Tingene står bare å venter........hvor blir det av Mannen? Det skal fuges og det skal......
Vel, vi har god tid. men det skal bli fint å få det ferdig også.

Ha en fortsatt fin 17 mai. Nå venter det snart deilig biff, med hjemmelaget Panna Cotta med varm bærsaus til dessert. Bon apetitt!

16 kommentarer:

Turid sa...

Hurra for dagen -og AU for tåa, men sånt høre vel med på slike dager har æ hørt .....Fine bilder fra toget, god jeger som klarte å få bilde av tenåringen...som går for siste gang i toget- meninger skal man ha!
Æ fikk gnagsår under foten i går- hjalp til med vasking av et hus, der det plutselig skulle komme turister i går kveld...ja , ja godt man kan hjelpe til....
Nå legges beina høyt, strikketøyet og oppsummering av dagen med NRK.
Hatt en flott dag- på tross av at vi ikke så sola...ikke regnet heller.

Lin sa...

17 mai er jeg saa glad i morro jeg har fra morgen til kvell
da er det det som du om vi er smaa du er vi vel likevel. tralalala
Den har jeg gaaet og trallet hele dagen langt fra smultringer og lefse med multesyltetoej suk.

Elisabeth sa...

Å gnagsår er vondt...
Mine bunadsko er vonde. De sto i skapet i dag, til fordel for noen fornuftige og gode. Skulle kjøpt nye bunadsko, men ble ikke tid.

Blir mye ståing og gåing på en sånn dag. Nå på med kosedressen og strikketøy i sofaen...

Tovepia sa...

Gratulerer med dagen!
Onde sko og føtter hører visst med denne dagen:O)
Nyt kvelden, klem fra meg;)

Megan sa...

Glædelig 17. maj! :) Lyder til at I har haft en fin dag med fejring, men surt med tåen. Jeg havde det på samme måde, da jeg var til konfirmation for et par uger siden. HELDIGVIS var det sandal vejr. Fra nu af har jeg altid Compeed i skabet! :)

God aften til dig. Knus.

RigmorNY sa...

Vell overstått nasjonaldag. Hos oss var dagen veldig ampurtert. Skolen er under utbyggning slik at det ikke gikk ann å arrangere noe der. Så da hadde de leid LHL huset som hadde plass til fem bord. Når det da i tillegg regnet ute, sier jo resten seg selv. Men jeg og sønnen kjøpte oss middag og var hos venner på stor kakefest. Så dagen har egentlig vært ok. ;)

Sagt Med Hjertet sa...

Vel blåst flotte dame!
Du kan være stolt av deg selv og kjenne på gleden over å høre til i en større sammenheng, 17. mai og gode tradisjoner.
Alt godt for en ny vår fra Eirin. ;-)

snakkemunn sa...

Ja, er det ikke slik 17.mai er. hehehe..
Siste året for Steven også i tog, men jeg har jo fått barnebarn så noe fortsetter vel med de.
Deilig å ta kveld og få av seg finstasen. :))

Anonym sa...

Hurra for 17mai,men nå er den snart over for denne gang.Det var fint å få et glimt av Sophia i toget.Jeg har vært på FB å sett de andre barnebarna. Vi har hatt en kjempeflott 17 mai her i Spania ,med kjempestort tog og mange Norske flagg.Jeg måtte hjem å sette de såre bena i vann etter mye gåing i varmen.Håper at varmen kommer til dere også snart.klem fra mamma og pappa,glad i dere.

ANNEPÅLANDET sa...

Hurra for 17. mai! Her gikk det fra regn til sol, russen oppførte seg ganske pent, og vi feiret nevøen min som blir 17 år på selveste 17. mai. Ellers er det faktisk litt trist å ikke ha noen barn i barnetoget mer...
Ha en fortsatt fin uke!

Ruth sa...

Gnagsår hører med det, vondt som det enn gjør. Det begynner å bli noen år sist jeg var i Norge 17. Mai - kanskje det snart er på tide igjen.

Håper kvelden også ble koselig.

PS. Arbeidsveien din skulel jeg gjerne ha gått hver dag jeg også. Det ser så herlig ut.

Rubia sa...

Gratulerer med dagen på etterskudd. Etter en pyton natt med mirgene natt til den 17., ble det ingen feiring på meg. Da var det godt med en rolig dag hjemme og tog på tv.

Du får gi mannen ett lite spark. :O)

Fru Kahr sa...

Jeg håber, det var en god dag:-)

Min søn på 8 år kom hjem fra skole i går og fortalte om Norges nationaldag, så dagen er skam berømt også uden for Norge;-)

berit.. sa...

vel, akkurat som 17.mai pleier å være : ) nei, de unge gidder ikke gå i tog etter barneskolen.. litt synd for tradisjonen forsvinner litt etter litt..

her var det beina høyt i går.. vi har ingen som går i tog og derfor slappet vi heller av hjemme.. for første gang på 25 år : ))

du får sende etterlysning etter den Mannen ; ) skjønner at du vil ha det badet ferdig : ))

ha en fin ettermiddag : )

Helen sa...

Uff, vondt med såre føtter...

Høres da ut som en deilig middag og ikke minst god italienske dessert ;))

Håper føttene blir for bra og uken fortsetter med masse strikking på deg !

Ciao

Line Kristine sa...

Det er noe som heter å lide for skjønnheten. Og det ser ut som det er akkurat det du har gjort! :/