Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 10. april 2011

Velkommen, forsyn deg!

I dag har jeg bakt boller! Værsågod, bare forsyn deg, men de er rykende varme, så pass på så du ikke brenner deg! Ved siden av håndarbeid og maling, er baking min favorittsyssel. Det er virkelig avslappende.

Ellers har jeg heklet et par pulsvarmere som står til det nye skjerfet mitt, det knall-orange, vet du
Ser du at fargen matcher helt, eller? ;)
De er heklet på nål nr 3 i Tynn Alpakka, og er lik de jeg fikk av Åse for litt siden.
Jeg likte de så godt, at jeg måtte lage noen selv. Tror det blir litt masseproduksjon av disse fremover, ja!

Her jobbes det i kjelleren. Den verste malingslukta har gitt seg. Vi måtte ty til oljemaling også, for å få nok dekke på veggene der nede. Ikke det beste jeg vet, får så vondt i hodet av det; men vi lufter godt.
Og nå legges det gulv.................

Det er godt å ha en "Handyman" med 10 tommeltotter i huset, men han får det til, skjønner du. Bare han har utstyret i orden, ha ha....

Til uka skal det innredes. Jihiiiiiii.......gleder meg til det!!!!

Siden jeg var en tur på Plantagen, er det tid for en tur ut i hagen. Det er bare å brette opp ermene.
Fortsatt god søndag!(her er den iallefall ikke hellig!)

15 kommentarer:

Turid sa...

Passer mæ bra å spise av dine boller , så æ tok to......mmmmmm deilig.
Spennende me oppussing - hva skal det bli i det nye rommet?
Fått strikka masse du som vanlig, synes du har et nytt prosjekt for hvert nye innlegg her på bloggen !
Ufoer må være et fremmed ord for deg.
Go søndag -hellig eller ikke.

Harmonica sa...

Ja takk, tar gjerne en rykende varm bolle!! De er jo så supergode, de bollene dine..
Har gått unna i kjelleren ser jeg. Flink mann.
Koselig for meg å følge med på hva du driver på med der hjemme Søs, selv når jeg sitter på den andre siden av jordkloden... I dag har jeg kjøpt noe til deg... hva kan det være tro... ;-)

snakkemunn sa...

skulle gjerne hatt en bit av bollene dine. jeg hadde en veninne på kaffi og vi spiste knekkebrød med ost og druer. Men tror jeg foredtrekker boller til kaffien. Flotte pulsvarmere, men her begynner varmen å gjøre sitt inntog. :))

Tanis sa...

Her ser det spennende ut ,med opppussing i kjeller og nybakte boller. kansje mamma og pappa tar seg en kjøretur??????.Må jo inn på bloggene for å se hva ungene foretar seg .Minstebarnet som er i Kina, ser jeg at hun har det bra også. Jeg har vært på bloggen hennes men der var det ingen nyheter.
Vi sees.

Marya sa...

Nammmmm de ser farlig god ut :)
Utrolig fine pulsvarmere. Hvordan hekler du slikt mønster ?

Tovepia sa...

Skulle gjerne brukt søndagen i hagen jeg også, men her ligger det snø ennå:(
Nydelige pulser, og klart i dine farger:O))...men kunne godt hatt dem jeg også;)
Takk for bollene, jeg tok to:)
Klem fra meg;)

vår lille verden sa...

Hei:)Store deilige boller!Ja takk:))Her ble det kvikklunsjkake idag.Ha en fin søndag

Eivor sa...

Så det er her det foregår - boller og gulvlegging ! Ja, her er det trivelig kan jeg se.

mimouna sa...

Mmmm, tar gjerne en nybakt bolle ja! Så deilig!

Det blir kjekt å få pusset opp i kjelleren, det drømmer jeg også om. En egen liten krok til alt garnet hadde vært luksus. Spent på hvordan dette blir til slutt.

Rubia sa...

De bollene ser deilig ut! Baking er en hærlig syssel!

Dere er i god gang ser jeg. Stå på!

Nydelige pulser!

berit.. sa...

takk ! det smakte nydelig : )

dere har kommet langt allerede med kjelleren.. og når grunnarbeidet er unngjort, er det det beste igjen.. innredning : ))

ha en flott mandag : ) klæm fra mæ

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Næmmen så koselig å se at du har kommet deg på blogspot !!
Håper du har det fint Sylvia - god klem fra Anniche

LivM sa...

Takk for boller og kaffe. Skulle ønske vi kunne gjøre det i real life:-) Spennende prosjekter dere har på gang og det er jo ikke rart du gleder deg! Ha en riktig fin dag og kos deg!

♥ Hannele på Hisingen sa...

Tackar, så gott.

ANNEPÅLANDET sa...

Jeg elsker boller! Og den røde jakka di ble så fin!
Ønsker deg en riktig god påske!