Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 4. april 2011

Varm puls

Neeeii....det røde vidunderet er ikke helt ferdig. Istedet heklet jeg meg et par nye pulsvarmere i går
De er kjemperaske å hekle (bare man kommer inn i mønsteret) Heklenål nr 6, dobbel tråd. Denne gangen valgte jeg FIN (50% Silke- 50% Alpakka) istedetfor Finull. Så kan jeg bruke disse på sommeren også.

Oppskriften finnes i boka FLORA av Finn Schjøll, som kom for et år siden. Oppskriften har Bente laget.
Ta deg en tur innom hennes blogg og se hva hun lager. Du kjenner sikkert igjen noen av modellene, som du nok har sett i et eller annet ukeblad.


Det røde vidunderet ligger klar til montering, så jeg håper det er det jeg viser i neste innlegg.
Men som en venninne sa i går, hun var innom på besøk, : Passer den ikke deg når den er ferdig, overtar jeg den gjerne........eller kanskje du vil lage en til?

Jeg får nå se på det, da! ;)
Ha en fin uke.

10 kommentarer:

Anne sa...

smukke håndledsvarmere...om lidt skal jeg besøge "Tante Grøn"...jeg er på mini ferie med Eddie..Odense i dag, Århus på Onsdag..en længe planlagt tur :D
Dejligt at have Jeppe itl at passe hus og hund :D

berit.. sa...

oj.. nå tror jeg jammen meg at jeg må prøve meg på slike pulsvarmere.. disse var rålekker!!!! mønstret minner om noe jeg så i en bok.. maskerader.. tror jeg den het..

takk for kommentaren.. har hørt så mye fint om det garnet.. derfor ble jeg lettere panisk når jeg står med det i hendene.. og tenkte at jeg må ha valgt feil da jeg bestilte.. blir dette bra blir det sikkert flere kjøp : ))

ha en fin mandag..

snakkemunn sa...

Skjønne pulsvarmere som ser litt spennende ut. :))

Tovepia sa...

Lekre! 'Jeg har strikket/heklet få pulser, så kanskje det må settes på lista, for det er flott med slike på et hvilket som helst antrekk.
Nyt våren, klem fra meg;)

Ragnhild sa...

Herlige pulsvanter, Sylvia! Gleder meg til å se det røde vidundere ferdig :D Klem

Annepålandet sa...

Oj oj så fine! Du er så produktiv! Morsomt med hekling i mønster. Nå gleder jeg meg til å se den røde jakka! Ha en fin kveld!

Lin sa...

Ja det var lidt af en fin hentydning din veninde gav dig hehe. Dejlige pulsvarmere.

bente sa...

Artig at du hekler pulsvarmerne mine!
Jeg blir så imponert over produktiviteten og energien din - du er virkelig en inspirasjon :-)
Keep up the good work!

Klemmer herfra

Rubia sa...

Flotte pulser!

Gitte sa...

Åh - hvor er de fine ;-) Rigtig smukke og romantiske.