Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 7. april 2011

Ute & Inne

......men ikke noe rødt!
Denne uka har bare flydd fra meg, og strikketøyet ligger i en krok og roper på å bli ferdig. Men jeg kan røpe at den siste "finishen" er på gang, og at den snart blir å se her i bloggen.

Den MÅ jo bli ferdig nå som våren endelig har kommet. Det er bare å legge vekk vinterkåpa, og bruke den nye røde som ytterplagg fremover...........det er iallefall det jeg hadde i tankene da jeg startet på den.

I mellomtiden har jeg vært på IKEA
2 PS-utestoler i plast er klar til bruk. jeg tror disse blir en HIT fremover. Bare se i Interiørbladene og Interiørbloggene fremover, så ser du de dukke opp her og der.

Disse skal overvintre inne i "ungdomsrommet" som skal bli i kjelleren. De tåler jo det meste, og er en fargeklatt i interiøret. Iallefall her hjemme, som det går mest i sort&hvitt, med innslag av sterke farger.

BILLIGKROKEN på IKEA er et "must". Der har vi funnet masse fint, som ikke trenger noe annet enn å skru noen skruer, eller en liten malingsflekk, så er det som nytt. (da har jeg ikke nevnt skapet som jeg ikke fikk plass til i bilen, og som det tok 1.5 time å demontere, for å bringe med hjem......he he)

Denne gangen stod det 4 plexiglass-stoler, uten en skramme (har fremdeles ikke funnet ut hva som var feil med de!) men som kanskje var brukt til utstilling?

2 av dem står nå på kjøkkenet, og de 2 andre venter på å bli brukt nede i Atelieèt/kontoret. De er skjønne å sitte i, og de ser virkelig ut som DESIGN-stoler med stor D.

Under oppussing!
Det males og bankes i kjelleren om dagen. Mannen er i full gang med Aterieèt/kontoret vårt. Vil du se hvordan det så ut da han begynte?

I kroken ved vinduet skal bli mitt Atelier. Et stort arbeidsbord, hyller og utstyr skal det bli her. For ikke å glemme noen vinflasker og glass. En kunstner må da drikke litt vin når hun er i det kreative hjørnet!!!

Dette er motsatt side, der Mannen skal ha sitt kontor. Ser du godt etter, driver han å "arkiverer" under trappa her, hi hi.
Og rommet rett frem blir "ungdomsrommet". Det blir neste prosjekt, når dette er ferdig.

Jeg har ikke tatt i en kost enda, for mannen er så ivrig. Men han skulle spare dør-og vinduskarmene til meg, OG innredningen. Det blir morro. Men mest av alt gleder jeg meg til å ta det i bruk!!!

10 kommentarer:

Anne sa...

Så travlt I har Sylvia, men det bliver godt, er jeg sikker på :D

berit.. sa...

råtøffe stoler !! både inne og ute !! og et vanvittig flott kjøkkenbord.. sukk.. skulle ønske vi hadde en Ikea i nærheten !

spennende prosjekt der er i gang med!! er alltid artig å ominnrede.. lage noe nytt.. så får man utløp for tanker og ideer.. og koselige rom setter fart i kreativiteten.. om så bare å prøve ut en ny vin : ))

som du ser, sliter jeg litt med oppskriften.. ikke så farlig dette med omganger dersom de hadde oppgitt bryst og lengdemål.. det er der det stopper opp for meg at jeg må regne dette ut selv utifra strikkefasthet.. hadde strikket halvveis på bolen før jeg oppdaget at dette ble altfor stort til Vilde.. man tenker ikke akkurat på regne ut dette.. man ser bare str og tenker.. den passer.. : )

skal ta dette opp med Nøstebarn.. og Pickles.. de har heller ikke noen cm mål i de oppskriftene jeg har kjøpt av de :(

er glad jeg har noen her inne som kan hjelpe.. man føler seg som en idiot noen ganger : ))

god arbeidslyst : ) og ha en herlig dag i sør : ))

Megan sa...

Flotte og praktiske stole. Dejligt med lidt kulør på tilværelsen!

I har nok at se til, men skønt at se hvordan det går fremad.

Ha' en flot dag videre. Knus.

harmonica sa...

Stolene var kule!! Gleder meg til å se resultatet nede etterhvert. Stella?? Hvilken av de? Har nemlig begge to selv...Send det på en tekstmelding til meg du.
Vi snakes Søs

Eivor sa...

Her jobbes det med stil og smak ser jeg - ser ut til å bli veldig fint for alle.

RigmorNY sa...

Hvor henter du energien fra??? Her sitter jeg å leser bloggen din etter noen timer på jobb, null energi og ser med gru til kvelden timer med servering.

Skulle gjerne at en slik handyman til utprøving, du vet ikke hvor jeg finner slikt???? ;)

Sisselshverdag sa...

Flotte møbler du har funnet på Ikea, er aldri noe morsomt når jeg er der.
Spennende oppussing hos deg ;D

Ha en trivelig torsdagskveld, jammen er det snart helg igjen :D

Elisabeth sa...

Du verden så flott du kommer til å få det i kjelleren! Det blir herlig med hobbyrom og kontor :)

Rubia sa...

Sånne rom er gull verdt!
Gleder meg til å se det ferdig.

Ragnhild sa...

Gleder meg til å se rommene ferdig! Fint med god plass til kreativitet :D