Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 7. april 2011

Rødhette

JIHIIII!!!
Den RØDE jakka mi er nettopp ferdig, og jeg bare MÅÅÅÅ vise den frem
Jeg er så fornøyd, og den sitter som den skal. Ja, bare se ......

Litt vanskelig å ta bilder selv, men pytt, pytt. Mørkt er det også, så sent............
Og her er den bakfra

Den er strikket i PUNO-alpakka på pinne nr 5. Jeg har gått ned èn strs på pinnene, siden jeg strikker litt løst, og fra erfaring, så utvider plagg i Puno seg endel under bruk. Jeg ville ikke ha en slaskete jakke, som ble altfor lang underveis. Ermene kunne kanskje vært litt videre, men de ble trange siden de ble strikket på rundpinne, mens resten strikket jeg frem og tilbake i flere deler, og sydde sammen til slutt. Da tror jeg den vil holde fasongen bedre også.

Rundt kantene har jeg heklet staver med PILLPI-Alpakka, som er et Bouclè-garn, altså litt krøllete. Egentlig skulle det vært heklet i en annen farge i Puno, men jeg valgte min egen vri. Og så slapp jeg å lage knapp-hull, for det er bare å træ knappene gjennom stavene. Voila!!

Oppskriften finnes i ALPAKKA 10 fra RAUMA. Og flere av modellene fra dette heftet blir å finne på Strikkecafeèn Onsdag 13 april. Jeg har nemlig fått låne dem derfra. Skal bli morro å se hvordan jakka mi egentlig skulle sett ut!

Sa jeg at den var lett, myk og bare herlig å ha på?
GOD HELG!

14 kommentarer:

RigmorNY sa...

Nydelig , helt etter min smak. Så om den utvider seg for mye skal du gjerne få adressen min. ;)

Sylvia sa...

Rigmor, du er litt av en tøysekopp!

Tovepia sa...

Oj, denne var som skapt til deg og den var nyydelig!! Så artig når man strikker til seg selv og det passer, ikke alltid det;) Liker plagg som er blikkfang, og denne tror jeg er det, flott!!
klem fra meg;)

Anne sa...

HVor er den blevet flot Sylvia..den må du have med til Fanø, så kan vi finde dig :D

berit.. sa...

Så flott den ble !! ta noen nærbilder så vi får se detaljer !!
en dag skal jeg strikke meg en jakke : )) må bare øve meg litt først : )

fin helg til deg.. klæm : )

Anne Lene sa...

så flott jakka di blei:))flink du er.dere må ha en fin helg,kos dere i det fine været.
vårhilsen fra brevikstranda.

Rubia sa...

Knalltøff jakke! Gratulerer.

Og strikkekafe også!! Yess!!!!

Ragnhild sa...

Så flott jakka ble! Helt typisk DEG :D - lyser opp i landskapet! God helg!

Eivor sa...

For en flott jakke - og fargen var lekker.
Så flink du er !!

Hilde C. sa...

Stilig jakke! Gratulerer med vel gjennomført strikkeprosjekt :-)

Elisabeth sa...

Det ble en herlig jakke og rødt er definitivt din farge! Ha en fortsatt fin helg!

karna sa...

Så lekker jakka ble, og rødt det gjør susen. Rart hvordan en noen dager bare trenger farger!

Flittige hender - Varme føtter sa...

Jakka ble kjempelekker, Sylvia, og du kler den jo så godt. Gleder meg til torsdag, ses da!

eli sa...

Kul jakke! Akkurat deg også.