Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 25. april 2011

Mr. og Frk Annie

Gjett om vi har hygget i påsken. Selv om vi "bare" har vært hjemme.
Jeg har fått strikket litt, bla. denne blondesaken her
Jeg har alltid ønsket meg et slikt blondesjal, med spisser på, men jeg har vært for lat til å starte på et. Hos meg går det jo mest i digre rillestrikkede sjal.
Men så fant jeg ANNIE inne på Knitty, og tenkte at det var et kjekt lite påskeprosjekt. Og det var det.
Strikket på pinne nr 5 i tynnt garn (Alpakka) fra BC-garn dk.
Det veier nok rundt en 50g, og er silkemykt.
Og jeg blokket for første gang. Det er jo slik man får disse "spissene".
De små boblene skulle det være flere av, men etter en runde med å skulle strikke sammen 7 masker, gadd jeg rett og slett ikke lage fler. De ødela turbo-farta mi, og det ville jeg ikke ha noe av!
"Kroppen" på sjalet, bestod av vendemasker, og det passet fint å strikke mens man så TV-krimmen.

Mønsteret var enkelt, og satt med èn gang. Dessuten er det jo en superduper gave å gi bort (eller å beholde selv.....kremt!) men denne vil jeg ha som sommersjal, men jeg ser allerede jeg har et nytt et på pinnene igjen, ganske snart.

Og så har vi vært noen dager i stallen i påsken også. Her er Snuppa i full fart
Sjarmøren heter Mr. Arioso, og er en Dansk Varmblods hest. Han er snill som dagen er lang, men stakkaren er redd for sin egen skygge. Ingenting å være redd for når du er så stor, vet du!

Og så har vi lånt en av naboens hund, så fikk vi gått oss en tur eller to også. Veldig kjekkt.
Mens badet vårt tok påskefri, så jeg fikk se litt mer til Mannen alikevel.......... ;)

16 kommentarer:

Anne sa...

Som det lyder til,at din påske har været fin...her hos mig er der strikket, læst, haft Ditte hjemme :D og i går familiebesøg.

Smukt sjal du har strikket...Ditte snuppede mit Camomille, så jeg må vel strikke et nyt til mig selv?

Turid sa...

Skikkelig søtt sommer sjal du strikker- faktisk det æ også har på pinnene - men det er ikke sååååå avansert som ditt ..nærmere bestemt et Karius sjerf i alpakka .
Takk for besøk på strikketur, påska her har vært koselig med masse besøk her hjemme hele uka , men i dag tømtes "kåken".
Sommerlige bilder du viser...., men det våres fort her hos oss også nå.....

Tovepia sa...

Dette må du beholde selv, det var jo så lyst og sommerlig! ..og et lite brekk mot det rød:O)))
Nyt siste rest av ferien, klem fra meg;)

RigmorNY sa...

Måtte le da du skrev at "farstsdumper" i strikkingen gidder du ikke, jeg hopper også glatt over slikt som tar vannvitig tid. Ser ut for at du har hatt en skikkelig kos påske. Her har det vært mye jobb og søvn, men i dag var jeg hos sønnen etter at han kom hjem etter en uke i Sverige. Det var stor gjensynsglede, men så husket han at kl 15 var det "vaktskifte" på huset og da kom Maja. Da fikk mora beskjed at nå var besøket over og han var opptatt. ;)) hi hi hi hi hi
Søte unge piker kan man ikke lenger konkurere med. ;))

Lin sa...

Lyder som en skoen ferie. Laekkert sjal. Den maa jeg skrive mig bag oeret.

Elisabeth sa...

Lekkert sjal, Sylvia.
Er i gang med mitt Camomille. Kjøpte garn på Sommerfuglen i K.havn. Men nå står jeg fast på blondekanten. Skjønner ikke mønsteret, får ikke begynt på kanten. Kanskje du kunne vært strikkehjelp for meg???

Mvh Elisabeth

lise sa...

Stor hest kaster stor skygge...

Herlig sjal! Og hjemmepåske er supert, synes jeg.

Gitte sa...

Hvor er det bare et smukt sjal. Det er da et perfekt påskeprojekt.

Din datter ser fantastisk ud til hest. Du må have stærke nerver ;-)

Rubia sa...

Nydelig sjal! Skikkelig lekkert!
der ga du meg en ide til garnet jeg fikk i påskeegget mitt.

Ruth sa...

Jeg har strikket Annie jeg også. Jeg liker sånne lange smale sjal. Sammenstrikking av 7 masker på vrangen er umenneskelig så der jukser jeg glatt. Jeg bruker heklekrok og hekler maskene sammen. Det går kjapt.

Ha en super uke videre.

Ragnhild sa...

Jøss, har du strikket noe som IKKE er rødt...? Herlig, flott, lite sjal - som passer perfekt til alt ditt røde ;) Nå har jeg endelig fått tid til å blogge litt igjen og har kost meg her inne hos deg litt, spist boller og sjokokjeks, unngått støv og beundret hobbyrommet. Stor klem

Elisabeth sa...

Det er feil Elisabeth du har prøvd å hjelpe med Camomille, du får prøve å finne hun som trenger hjelp ;) Ellers takk for koselig kommentar....

Ninne sa...

Det er så herlig å se jenter til hest... og ekstra hyggelige når de er så glade og trygge som snuppelure her :)
Og så sååå nmydelig Annis er i hvitt! Jeg er helt forelsket i akkurat den fasongen på sjal, det er en helt genial passform, morsomt å strikke, og så er de så deilige disse myke gode småsjalene, særlig på denne tiden av året! Jeg har strikket ett, mn kommer helt sikkert til å strikke fler av dem!

eli sa...

Sjalet ditt har jeg sett i live, gjør seg med slike spisser. Ikke skjønner jeg ossen du klarer det, men flott ble det.

eli sa...

Ja flott påske vi hadde! Sprek jente på hest. Vi var jo litt spreke vi også da, på bakken vel å merke;)

marit sa...

Lekkert sjal- og flott jente på flott hest!

Påska har aldri vært noen utfartstid her i huset- det er som regel midt i lamminga, og da er det best å være i fjøset sjøl! Siste lammet kom idag, så nå skal reste slippes ut:-) Det er VÅR!