Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 27. april 2011

Intelligente møbler

Design-interressert som jeg er, la jeg en gang merke til en spesiell hylle i et interiørblad. Men hyllen var i "bagrunnen" på et av bildene, og ble ikke nevnt, så jeg aner ikke navnet på den.

I fjor sommer, da vi ruslet rundt i København, så jeg den i en Møbelbutikk, og sa høyt: "der er den, og den skal jeg ha!!!! Helt til jeg så den herlige prisen på rundt 5-6 tusen. "jeg kan kanskje ønske meg den, da....! sa jeg lavt for meg selv.

Men nå har jeg funnet en rimeligere variant, og nå er den MIN
Det geniale med denne hyllen, er at den står lent skrått inntil veggen, men alikevel er rett. Og det jeg fallt for med den, er at hylleplatene "bytter plass" underveis, dvs at den øverste peker forover, mens den nederste peker bakover.

Jeg kan stå å beundre den lenge, for den er så genial! Og jammen har jeg ikke lyst på en til ;)

10 kommentarer:

Tovepia sa...

Hvor i all verden har du funnet dette lekre og praktiske møbelet? Jeg har sett etter lignende, og dette likte jeg!!
Klem fra meg;)

Elisabeth sa...

Stilig hylle du har funnet. Også sett en liknende variant på Illum bolig i Kbh. Sjekket ikke prisen, sikkert dyr som det meste i den butikken.
Tuuuusen takk for god hjelp med Camomille i dag, snille deg. Nå går det unna med blondekanten her. Blir fint. Vil skynde meg å få det ferdig. Har jo noe nytt Puno garn med tilhørende oppskrift som venter vet du. He he...

Mvh Elisabeth i Larvik
PS! Bruker det navnet framover :o)

Rubia sa...

Kul og pratisk hylle. Men for en pris!

Eivor sa...

Håper du vil dele med oss hvor du fant denne kjekke hyllen.... kjempefin !!!

Vibekes lille grønne sa...

Stilig og så praktisk at ingen montering trengs! Godt du fant en billigere variant, for den første prisen var høy! Ha en fin torsdag! :)

Megan sa...

Ja, den var da ret genial. Så flot at du fandt en billigere variant, for den anden var godt nok dyr.

Den får du stor glæde af. Ha' en flot dag. Knus.

Turid sa...

Kjempe tøff, men en setter ikke ei slik hylle kor som helst.
Tenker nok at du vet hvor hylla skal stå.
Så er freddan her igjen -pris den og gi deg selv mulighet til å utnytte helga til det beste for deg selv!

mimouna sa...

Den var smart! God design er ofte genialt enkel. Så bra at du fant en med litt "snillere" prislapp da.

Artig å følge med på kjellerprosjektet deres. Jeg verker etter å fikse vår kjeller, men det er mye annet som må prioriteres først, sukk.

Håper du får e fin helg!

eli sa...

Morsom hylle, gøy med det som ikke alle har. God helg, akkurat spist reker.

berit.. sa...

design koster mer enn det smaker enkelte ganger.. du har tydeligvis funnet et merke som har "rett" pris : )) stilig hylle !!!

god helg fra meg : )