Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 19. april 2011

Innredning

Selv om det er et "Hobbyrom", så vil jeg ha orden der. Det kreative rotet får lov til å være der i prosessen.
Akurat nå kan jeg skryte av å  ha litt minimalistisk innredning (....sålenge det varer)
Musikk er viktig når man arbeider, så denne høye saken gir god lyd, og er fin å se på. Det eneste som mangler er min egen IPOD (men da har jeg noe å ønske meg til bursdagen ;) )

Ser du godt etter, er det støv nederst på denne saken, og da hjelper det kanskje ikke at jeg sier jeg gjorde rommet helt rent dagen før?
Det har noe med rommet ved siden av, der du ser at døren er på klem.

Da jeg kom hjem fra jobb i går, ble jeg møtt av en støvete, men fornøyd mann, med to blå tommeltotter. Han var igang med å pusse opp toalettrommet  ved siden av mitt hobbyrom. Og overalt lå det et tynt lag med støv!
Innvendig ville jeg skrike høyt, for jeg hadde jo nettopp vært der med vann, såpe og kost. Men han så så fornøyd og stolt ut der han stod, så jeg svarte bare at " i dag lager jeg middagen!"
Hyllemeter med Interiør-magasiner har jeg også. Jeg tror jeg skal ta påsken til hjelp, og se igjennom dem en aller siste gang, før de går i søpla. Disse er nemlig "noen år gamle". Jeg har digre bunker med nyere årganger som kan bytte plass med disse. Men det blir vondt å skille seg av med de.

Men jeg kan ikke bli som dem du ser på tv, som sparer på alt, så de til slutt ikke kan bo i sitt eget hus engang. Jeg kan godt eie tingene, men ikke la tingene eie meg.

Kun èn dag igjen å jobbe, så blir det nesten en hel uke fri. Deilig!!!
Gjett hvor jeg skal kose meg?

7 kommentarer:

Elisabeth sa...

Man må aldri komme med negative kommentarer når mannen i huset pusser opp frivillig, da kan det bli lenge til neste gang ;) Dere får det nok fint der nede, og musikk var jo selvsagt en nødvendighet...

Eivor sa...

Der har jeg virkelig noe å lœre; det med å eie tingene, men ikke la tingene eie deg. Jeg er en dårlig kaster... tar var på altfor mange ting og klœr og så videre. Der har jeg mye å lœre, og må bli mye flinkene nå når vi bor i en liten leilighet.
Men ......
Ha en strålende påskeferie. Jeg pakker for tiden, for jeg skal vœre mormor et par måneder framover for en liten prinsesse i Stavanger. Gjett om jeg gleder meg ??

vår lille verden sa...

Så fint at du har en mann som tar initiativ,vi trenger flere slike:)Kos deg men 1 uke fri og god påske.klem

berit.. sa...

akk ja.. han mente det nok godt og hvilket mannfolk tenker på at det blir støv av slikt .. ikke min i allefall : )

tisp ! se gjennom bladene.. riv ut artikler du mener kan være interessant.. arkiver de i (en) eske(r).. det gjør jeg..

kos deg med friuke og nyt dagene : ) klæm

Tovepia sa...

Stilig stol og høytalere!! Du får det såå fint!
Når mannen er i hammerstatus, da er det bare å smile:O)
Kos deg mot ferie, klem fra meg;)

Ruth sa...

Lekker stol. Jeg har veldig sansen for sånne spøkelsestoler (ghostcahirs - det heter det på engelsk). Minimalisat skulle jeg ønske jeg var. Jeg har ryddet i skap og skuffer i dag. Hellanmin så masse GREIER. JEg har kastet og sortert og pakket i sekker som skal til Oxfam, men enda er det både skap og skuffer like fulle. I mitt neste liv skal jeg bli nudist. Ingen klær. !!

Ha en super påske, Sylvia. Kos deg masse.

Rubia sa...

Mannfolk må behandles som små unger noen ganger. Masse ros for den minste ting. :O)

Dere har fått ett skikkelig koselig og praktisk rom.

Nyt fridagene, det vet jeg at jeg skal. :O)