Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 9. april 2011

Frihelg

Deilige frihelgen min! Slik er det når man jobber annenhver helg; da setter man pris på frihelgen sin.
Men hva gjør jeg, og hvor er jeg? Joda, jeg er hjemme, og gjør "ingenting". Definert "ingenting", så er det litt husarbeid iblandet flere kopper med kaffe, litt strikketøy, lesing av aviser og litt surfing på nettet. Du verden, hvor deilig det er.
Men hver helg jeg er på jobb, tenker jeg, at neste gang jeg har fri, skal jeg pynte meg, dra til byen, gå i butikker og kanskje ta en kaffe på en cafe.............og så ender jeg alltid opp her hjemme, nesten alltid, da. Og det beste ved det, er vel at jeg ikke sløser med pengene, hi hi.

På jobben er det "full rulle" for tiden, siden det snart er 17 mai, og vi selger bunader og tilbehør.
Kanskje du vil ha en liten titt på hvordan det ser ut hos oss....

"Gammel Øst" (Rødtrøye), som er en av de eldste bunadene fra Telemark. Alt på denne er håndsydd. Og faktisk er det de unge komfirmantene som liker denne best, mens bestemoren står ved siden av og griner litt på nesa. Og jeg som hadde trodd det var omvendt!

Nederst her ser du "Dufse-sko" og snørestøvler, håndstrikkede herresokker, og et stort utvalg av silketørkler. Her går det unna som varmt hvetebrød!!!

Og så har vi vårens nye jakker og tilbehør fra OLEANA. Det er en riktig fin fargeklatt i butikken nå. Og det er ikke mange igjen av KAZURI-smykkene heller.

Og for oss garngale, så kommer et siklebilde her

Det nytter bare ikke å være i dårlig humør når man er på jobb, altså. Det eneste er at lommeboken blir fort tom..........men man har da kort!!!

God helg alle sammen!

12 kommentarer:

Marya sa...

Herlig blogg du har :)
Det er fint å kunne gjøre ingenting når man har fri og ... annet enn å kose seg meg kaffe, blogging og denslags :) Tar meg ofte slike dager ...
Lekre bilder fra butikken ! Blir helt vill i blikket av garnbildene hee hee.
Ha en fortreffelig helg

Tovepia sa...

Høres ut som du bruker dagen fornuftig, spør du meg;) Jeg synes det er så godt å bare sulle uten avtaler og spesielle gjøremål når jeg har fri...må jeg til byen, tar jeg heller det på en arbeidsdag.
Kos deg masse, klem fra meg;)

vår lille verden sa...

Så fin butikk!Ha en fin lørdag:)

berit.. sa...

jeg hoppet over det siste bildet ; )

jeg er heller ikke flink til å gå til byen.. må liksom ha en spesielt ærend : )

bunad er ikke en tradisjon i min familie.. mamma hadde graferdrakt.. min eldste fikk nordlandsbunad til konfirmasjon men, jeg og stroresnuppa valgte den bort..

Oleana har jeg en liten drøm om å kunne strikke.. synes de er så flott !! men jeg har litt vegring pga mønstrene : ))

ha en fortreffelig lørdag : ) klæm

Hobbyfantast sa...

Lekre butikken! Heldige deg som får jobbe der. Men de er heldige som har deg også :-)
Dager uten fast program er de aller beste synes jeg.

Mayen sa...

Koselig butikk, må være trivelig å jobbe der;-) Godt at du hadde med det siste bildet, det ga ro i sjela! Fortsatt fin helg

Nina sa...

Det nederste bildet var virkelig et siklebilde, ja! Herlig! Ha en fortsatt fin helg, kos deg. :O)

Turid sa...

17. mai stemning i butikken ser æ -morsomt at ungdommene velger bunad, den interessen er oppadgående ser det ut for.
Når det gjelder fridager så har æ å hatt en strikke lørdag - å merk deg uten en eneste skitur! Sludd og regn , så valget var enkelt-strikketøyet bare ropte på mæ, begynne faktisk å se slutten på tunikaen som æ begynte på her tidligere. Har besøk av Guri strikkedatter hun hjelper mæ æ forstå mønsteret.
By tur å kaffekopp det hender jo at æ å har den muligheten , liker det faktisk- trivelig å sitte på kafe`!
Nå er mårraskaffen kokt -ønsker deg en fin søndag!

Elisabeth sa...

Eeeelsker spesielt siste bildet. Mitt 7 sjal er nå ferdig. Fnugglette, og så hyggelig å gi bort i gaver da. Håper du snart tar inn flere farger.
Ellers tar jeg nok en tur innom butikken din snart igjen. Vil prøve bunadsko. Mine gamle, som er relativt nye, er ikke gode.
God søndag, Sylvia :o)

Sylvia sa...

Elisabeth: jeg har bestillt flere farger i cashmere og silke. Dobbelt opp med rødt, så jeg skal holde av et til deg når det kommer. Tror det tar en 2-3 ukers tid før det kommer.
Kunne igrunnen tenkt meg et plagg i det garnet, jeg ;)

Rubia sa...

He, he! Jammen godt det finnes kort ja. Med alle de fristelsene du har i butikken nå. :O)

Frk.Badegakk sa...

Utrolig hvordan slekta legger seg oppi hva slags bunad avkommet ønsker seg. Legger merke til det på husfliden her i Kr.Sand også. Er ikke alltid de unge har så mye de skulle ha sagt, og det er fryktelig synd, siden det tross alt er de som skal bruke bunaden i mange år fremover... Ja for nå jobber jeg på Husfliden og bare husfliden. Har fått en gylden mulighet til å jobbe masse masse frem til sommeren, antakeligvis fullt i sommer, og så får jeg fast lørdagsjobbing og etter behov når jeg begynner å studere fulltid. Jeg er fullstendig lykkelig om dagen! Elsker jobben min OG tjener penger! *hæppi*