Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 8. april 2011

Blomster og knapper

Favorittfargene mine på blomster, får meg til å smile. Og ja, det er jo FREDAG i dag også; ukens beste dag!

Berit, du ville gjerne ha detaljer om den røde jakka mi. Siden jeg glemte å vise knappene, kommer de her
Det er nesten som det øverste blomsterbilde, blomster her også, på èn knapp iallefall. En perlemorsknapp, med håndlaget mønster. Den har jeg kun èn av, øverst i halsen. Den er vel mest til pynt.

Den litt mindre, som det er 7 stk av, er laget av kokosnøtt-skall, med emalje. Den er veldig lett, og egner seg godt til strikkede plagg.

Som du kan se, er det kalde farger på knappene og kantene, mens resten av jakka er varm rød, altså med orange i. jeg synes det er fint å blande kalde og varme farger, så blir det litt liv i det. For meg er ton-i-ton kjedelig. Men det er jo fordi jeg kler best sterke farger.

.......det fikk jeg erfare i går, da jeg var i butikken for å prøve tøy. Tenkte jeg skulle finne noe lyst og pent, siden det går mot lysere tider, og forsøkte meg med beige. Jeg følte meg altså ikke vel. Heldigvis hadde jeg tatt med meg en signal-orange topp og et skjerf til. Og du kan sikkert gjette hva det ble?

Så i dag skal jeg lyse opp som en fargeklatt, og prise at det er helg!
Hva hadde DU valgt?

9 kommentarer:

Rubia sa...

Du må jo ha sterke farger. Det er deg det! Ha en strålende helg i sola!!
Flotte knapper!

Eivor sa...

Ha en god helg !!!
Og kos deg med de vakre blomstene

Megan sa...

Uhm, dejlige farver som varmer på en kold og blæsende aprildag.

Nu vil jeg snart bede om spansk vejr! :))

Ha' en fin dag. Knus.

Tovepia sa...

Så enig med deg at farger gjør godt. Jeg ser ut som jeg forsvinner i beige og brunt, så det må være farger....men jeg har beveget meg fra den varme skalaen til den kalde...lurer på hva det betyr;)...det blir liksom litt blåskjær i alt:O)
Nyt helga, klem fra meg;)

mimmi-leone sa...

Herlig med farger, og den rette fargen opp mot ansiktet gir så mye gratis.

Nydelige farger hos deg og flotte knapper.

Ønsker deg en fin helg med hilsen fra Mimmi-Leone

Vibekes lille grønne sa...

For en lekker jakke du viste frem i forrige innlegg! Rød og flott med fine knapper også. Har kjøpt et par nøster med Puno og det er myke saker. En hel jakke høres ut som en drøm.

Jeg hadde nok ikke endt opp med oransje :)

God helg! :)

Gitte sa...

Fantastisk lækker - den jakke. Ser super, super flot ud!!!!

- Og rød - det skal den jo være ;-)

Skønne knapper.

Fru Kahr sa...

Sikke flotte knapper - dem kan man da kun blive i godt humør af:-)

berit.. sa...

likte de knappene !! nå som jeg strikker blir det nok en jakt eller to på noe flott ; ) takk for bilde!

jeg holder meg til jordtoner og dempede farger.. noen mennesker kan bære strålende farger.. andre ser helt malplassert ut i det samme : )) JUKS ;)

ha en strålende dag : ) klæm fra mæ