Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 10. mars 2011

...og ute snør det.

Var det våren som kom, som en altfor tidlig Aprilsnarr, og lurte oss enda en gang?
Ute snør det nå igjen, og brøytebilen står parkert borti veien her.
Jeg som så for meg utestrikking, inntullet i et pledd, med kaffekoppen plassert like ved. Fuglekvitter og fregner på nesa, og et "hallo" til dem som måtte komme forbi......men vi er jo bare i Mars-mnd enda.

Ellers arrangerte vi Strikkekafe i butikken igjen i går, der stemningen stod i taket, og alt av kaker ble spist opp. Vi som jobbet fikk ikke en eneste bit, av de kakene vi hadde bakt selv! Gjett om jeg var sulten da jeg kom hjem ved 22-tiden!!
Mange venninner (og bloggere) kom, og det var altså så koselig å se dere alle sammen, jenter! Og nå skal jeg ta igjen med strikkingen også, for jammen om jeg rakk å ta i en neste pinne i går, heller!
Ha en god dag!

10 kommentarer:

Megan sa...

Sådan er det også her! Bedst som vi troede foråret havde fået fat, forsvandt det og i dag stormer, regner og blæser det. Vinter igen!

Men foråret restituerer og kommer snart igen i en stærkere udgave. Sådan er det! :)

Ha' en god dag! Knus.

karna sa...

Snør lett her å, men så akkurat på nettet at det skulle bli vår i lufta til uka. Den som lever får se ,-) Det var litt av en oppfordring, jeg skal se om jeg ikke blir forent med kameraet og gjort det. Har en til på gang, OG den roper på vår. Ha en fortsatt fin torsdag.

Vibekes lille grønne sa...

Her er det også massivt snøvær! Godt man kan sitte inne med kaffekoppen (tekoppen i mitt tilfelle) og strikketøyet hvertfall! :)

Lin sa...

11 dage endnu saa er vaaren her. Indtil da maa du straale som en sol hihi. Koseligt med de strikkekveldene.

Ninne sa...

Fordelen til denne snøen her, det er at den hjelper til å smelte den som er under :) Det ække verst!!! Desto bedre å ha fri og kose seg med strikketøyet inne. Eh, kose og kose, jeg monterer, det er ikke veldig gøy! Holder på med en hemmelighet i Symre til moren min som blir 80 om noen få uker, så jeg må bare få den ferdig.
Ha en koselig kveld!!

berit.. sa...

i nord begynner vinteren i mars.. men det er vi vant med :))

kos dæ så godt du kan :)

karna sa...

Hei igjen, og på oppfordring ,-)

Elisabeth sa...

Snø igjen her også, men forhåpentligvis drar den raskt :)

Turid sa...

Så det er du som samler på sneen ..he he - du skjønner æ treng litt , bare en par ,tre cm- regner med at du deler villig vekk!
Bare skare sn her , så de to, tre cm. hadde virkelig hjulpet....
Herlig genser , å rå lekker farge du viser til oss- å du æ skal nok vise mitt "kreative hjørne " bare vent til dagslyset er her i måra tidlig ...Så er det freddan , da må du rydde plass til vinglasset der du skal ha kaffekoppen...synes å det er langt til salong bordet til tider...kos dæ me helga!

Rubia sa...

.....og så ble det både kaldt og glatt også. Vinteren er ikke helt over enda. Vi får bare glede oss til våren.

Det er alltid koselig å være med på strikkekafeene hos dere! Det nye garnet ditt er utrolig fristende. Så jeg må nok bare finne ett passende prosjekt til det FORT!