Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 26. mars 2011

Myk Lørdag

.....da var det bare å begynne på`n igjen, siden innlegget jeg holdt på med, forsvant. Men jeg har fri i dag, og kan bruke tiden til akurat det jeg vil, deilig! Vel, litt husarbeid "must do" står på programmet, men jeg har hele dagen på meg.

Med ny sveis, og i godt humør, fant jeg meg noen nye puter, sist gang jeg hadde fri. Jeg skulle vaske de jeg hadde, og da det ble så tomt her, tenkte jeg at tiden var inne med noe nytt. Da disse dukket opp
var jeg ikke sen om å åpne lommeboka mi. Jeg bare elsker GRAFISKE mønstre!!! Og som du ser, så passer de perfekt i dn nye sofaen vår (som vi er superfornøyde med!!!)
Du ser vel det er alfabetet?

De kom med "innmat", og det var like greit, for dunputene jeg hadde i de forrige, skremte meg litt! Da jeg dro av trekka på de, var hele stua full av dunfjær!! Hadde noen kommet inn døra da, hadde jeg skylt på katta, og sagt at hun hadde ribba en fugl. Ja, det så nesten sånn ut.
Så nå skal dunputene få seg en liten hvil en stund, tror jeg.


En hvit HORTENSIA ble også med meg hjem denne dagen. De er så flotte og lubne der de står og lyser opp i stua. Jeg må bare være flink å gi den en liten skvett med vann hver dag, så vil den holde seg like fin lenge. Glemmer man den, blir den aldri den samme igjen.

I kveld må du følge med på FARMEN. Jeg krysser fingre for at de klarer ukesoppdraget denne uka. Jeg har nemlig vært med på å gi gode råd til researcheren, som var innom oss på Husfliden, under innspillingen i sommer/høst. De var både innom, og ringte oss flere ganger, for å få tips og råd.
Og for en flott reklame for TELEMARK det er denne gangen!

EARTH HOUR
Så får vi slukke alle lys en time i kveld (20.30-21.30) for jordkloden vår. Det er bare å tenne stearinlys og lage god stemning i heimen i kveld. Og litt rødvin i glasset, kan vel ikke unnværes.
Da skal jeg bruke favorittglasset mitt i RØDT, som jeg kjøpte i Drøbak i desember. Skål, og god helg!

11 kommentarer:

berit.. sa...

hi..hi.. skulle kanskje spart mitt lysinnlegg til i dag :))

kjempeflotte puter.. kjæpte også en men den passet liksom ikke inn mellom alle de andre :))

Farmen.. jeg følger ikke med i slike serier.. klarer ikke å holde tråden liksom :))

ha en fin lørdag.. klæm fra mæ

snakkemunn sa...

Så fint du får det nå med nye puter. Glassene var fine. Jeg følger ikke med på farmen lenger synes ikke det er noe gøy lenger. For mye intriger som er kjedelig å se på synes jeg, men de fleste liker jo serien. Kos deg ikveld. :))

frøken ij sa...

Jeg har en skikkelig sløve-lørdag. Eller mer som gjøre-hva-jeg-vil-lørdag. Surrer fremdeles rundt i morgenkåpe og ullsokker. En vaskemaskin surrer og går mens jeg ser på serier, surfer litt, spiser frukt og koser meg med en kopp te. Herlig!! En tur på trening skal jeg også (derfor er det ikke helt sløvelørdag), men bare fordi jeg har lyst en tur ut. Ha en fantastisk lørdag og helg! :D

Megan sa...

Uhm, det lyder som en dejlig lørdag.

Flotte puder, passer jo helt perfekt til jeres sofa. Herligt når man lige falder over den slags og pengepungen bare åbner sig uden at tøve! :D

Ha' en hyggelig lørdag aften. Med rødvin i glasset ja, stearinlys og ... jeg skal vist tidligt i seng. Skal meget meget tidligt op! :) Men gevisten er det værd, en uge i Spanien! Uhm.

Ha' det. Knus.

Eivor sa...

Lekre puter du hadde fått deg - alltid kjekt med noe nytt ....
Viste ikke at det var EARTH HOUR i kveld - men det er noen jeg virkelig skal gjennomføre her i heimen....
Levende lys - noe godt i glasset og en koselig prat !
Ønsker deg en strålende week-end !

Ninne sa...

Jeg pleier ikke å følge med, men er det i dag både du og vår felles venninne fra Svartdal kommer på lufta, da skal jeg jammen se, jeg også :)

Anonym sa...

Når er kveldens episode av farmen??

RigmorNY sa...

Slike fri/kjøpe dager er bare sjelbot for kroppen.;) Kos deg med levende lys og vin, her var det levende lys og fotball. ;) God helg. ;)

Fru Tunheim sa...

God helg til deg også...de alfabetputene var veldig fine og hortensia er bare nydelig og gjør så mye av seg. En blei også med meg hjem fra butikken i går.

Rubia sa...

Mmm..... vår i luften. Da får man lyst til å piffe litt opp hjemme og gjøre noen små endringer.
Flotte puter!

eli sa...

Så kule puter du har kjøpt da!!!