Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 6. mars 2011

Lilla Flamè

Da Northug gikk i mål på 5-mila, og tok GULL, tok jeg også gull med min hobby. Jeg ble endelig ferdig med genseren i det Lilla Flamè-garnet jeg har holdt på med i en ukes tid nå.
Den er strikket fra toppen og ned, og har ikke en eneste søm (kun de små hull som ble under ermene. De lukket jeg da jeg festet tråden som var der)

Garnet er Alpaca Flamè fra BC-garn (DK), og den veier i underkant av 200 g, siden jeg sitter igjen med en liten bunt. På strikkepinne 4.5 gikk det raskt å strikke, og det skjedde også noe underveis, siden garnet byttet på å være tykt og tynt. Og det gav et morsomt boblemønster i teksturen, noe som gjør hele genseren

I kantene er det strikket riller, noe som gjør at det ruller seg. Men det er også litt sjarmerende.
Jeg skal teste ut en heklekant med et annet garn, for å se om det gir noe effekt, men egentlig er jeg ganske fornøyd. Et bilde med modell inni vil komme senere når jeg har bestemt meg.

.............og jeg har allerede slått opp masker til en til. Snuppa vil selvfølgelig også ha slik genser. :)
Dette ble visst en gullhit!

13 kommentarer:

Anne sa...

ingen tvivl Sylvia..et guldhit :D

karna sa...

Nydelig genser og godt å bli ferdig med det en ønsker seg. Ha en fin søndagskveld,-)

Nena sa...

Så fin genser, bobleeffekten var morsom og fargen var nydelig :-)

lykketrollet sa...

Herlig genser.. for ett tempo..

Turid sa...

Kjempe søt genser Sylvia- det sier ei som har "dilla på lilla".
Så apsolutt en vinner den der...
Har å gått igang med et kjempe prosjekt for min del - der er mønsteret lilla ...sjekk på strikketur ..NB: ikke et eneste ski bilde -bare prat....

berit.. sa...

den står da også til gull !! knallfin !! og den herlige fargen :))

hva er neste prosjekt ?

ha en fin kveld :)

snakkemunn sa...

Flott farge og modell. Fin halsrunding. :))

Eivor sa...

Lekker !!!

Elisabeth sa...

Den ser bare herlig myk og god ut! Skjønner at snuppa også vil ha....

Vibekes lille grønne sa...

Ser ut som du gikk i mål med gull her ja. Superfin genser! :)

Gitte sa...

Ja - der er ingen tvivl om at det er dejligt at være normand i disse dage. Det går ret godt med de ski.....

Lækker, lækker guld trøje ;-)

Rubia sa...

Gratulerer med gull og flott genser!

Snakkes på onsdag!!!!

Strikkeheksen sa...

Klart en guldvinder, hvor er den lækker - ser vamset, blød og superhyggelig ud :-) Og så er det vist en farve, der ikke ses så tit hos dig, er det ikke? ;-)