Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 8. mars 2011

Lilla Flamè 2, og litt rot

Med en deilig TROIKA-sjokolade innabords (en av Sjokofavorittene mine, ved siden av Marsipan) så besluttet jeg at den Lilla Flamè genseren fikk lov til å være seg selv. Men den trengte kun litt finpuss, så jeg dampet den under et håndkle, så kantene ikke rullet seg lenger, og da virker den litt lenger også.
Snuppa komenterer hele tiden at hun synes det er rart jeg går i en så kort genser........(litt for vant til å se meg i lange jakker eller tunika, tenker jeg)

Siden jeg både er modell og fotograf, så blir bildene deretter. Bær over med meg, folkens
Litt mørkt, og litt rart dette her, men........... Se her da

Tjaaa...litt lysere ble det, men jeg får det bare ikke til bedre i dag. Men genseren.....åååå, den er herlig på!!!
Det er nesten som om man vil strikke den samme modellen, bare i flere forskjellige farger.

Og ja, Lene, jeg har masse lilla tøy i skapet mitt, men jeg har forsøkt å holde meg til andre farger en stund, så du har vel delvis rett.....

Jeg liker å ha det ryddig rundt meg, men ikke som på utstilling. Det skal være kos, med myke puter, levende lys, kanskje en blomsterbukett, og selvfølgelig STRIKKETØY!!!

Jeg har selvfølgelig klart å lage meg mitt eget lille rede i sofaen vår, sikkert til de andres ergrelser, for det kan jo bli skikkelig rotete i kroken min. Her kan du tro jeg koser meg masse.
Derfor har jeg nå tatt et bilde av kroken min, så alle kan se at jeg er en skikkelig rotekopp. Men la meg si det helt klart: Jeg er en kreativ rotekopp, og dette er KREATIVT rot!

Ser det ikke deilig ut å sitte her å strikke da?
Nå skal jeg kjøpe meg en liten brikke til å ha kaffekoppen min på oppå ermelenet. Det er nemlig så lang vei bort til salongbordet.....he he

Tør du å vise DIN kreative krok?

19 kommentarer:

Nina sa...

Nydelig genser! Og rot tyder på kreativitet! :O) Vi er midt i flytteprosess, så jeg bare venter på at jeg får en krok å rote i. :O)

LivM sa...

Genseren er bare flott, og den ser så myk og god ut. Kreative kroker er bare positive :-)

Ninne sa...

Skjønner godt at du gjeren vil ha flere av denne! Jeg skal titte litt rundt og se om du har skrevet et sted hvilken modell det er, for den frister meg også!

Ha en fin uke, med masse fregner på nesa, forhåpentligvis :)

snakkemunn sa...

Synes du var veldig fin i genseren.
Slike kreative kroker gjør ingenting. Det viser at jobber. :))

berit.. sa...

jepp. det tør jeg :)) den ser maken ut til din ;)

synes genseren ble flott! ha en flott dag !

Tine sa...

Hvor er den blevet fin!
En gang imellem er det nu rart med en anden farve end man plejer.
Og den klæder dig :-)

Glæder mig til at vi skal ses på Fanø! Og selvfølgelig også Marianne og Anne, men dem har jeg jo mødt før :-)

Min krog ser nogenlunde ud som din. Mon ikke der findes mange af den slags kroge rundt omkring!

Eivor sa...

Den kreative kroken din var bare helt slik den skal vœre. Og genseren var kjempefin. Hvis du ikke vil at kantene skal rulle seg opp har jeg lest at å hekle noen krepsemasker rundt skal vœre løsningen.

Tovepia sa...

Nydelig, den så så god og myk ut!!
Du skulle sett mitt hjørne ved kjøkkenbordet der jeg sitter med pc og flere strikketøy på gang:O)
Vi har de samme favoritter på sjokofronten;)
Kos deg, klem fra meg;)

sylvia sa...

hei.
måtte jo bare innom deg, med samme navn som meg..
nydelig genser.
syntes nå lilla er en vakker farge.
ønsker deg en fin dag.
klem fra sylvia

Strikkeheksen sa...

Jeg tør faktisk ikke tage et billede lige nu - for min hvide sofa er fuld af sort fnuller fra en trøje, jeg er i gang med, så det ser herrens ud ;-) Men kreativt rod skal der være plads til - der ser meget hyggeligt ud i din krog :-)

Og så er du jo så fin i din lilla sweater - lilla er en skøn, skøn farve, men pokkers vanskelig at fotografere - det klarer du nu meget godt - ene mand - øh kvinde ;-)

Lin sa...

Det klaeder dig superflot med en kortere bluse. Du har jo figuren til det, saa giv du bare snuppa tid til at vaenne sig til at hendes mor ogsaa er moderne hihi.
Min rodekrog????hrmmmm jeg maa lige ombetraekke sofaen foerst. Men det ser noget saa hyggeligt ud hos dig, og rod i strikkekrogen, det maa man have ( ellers er det ikke en strikkekrog hehe).

Megan sa...

Den er vel nok flot!

Kreativt rod. Det kender jeg alt det. Det er nemlig godt, er det! :)

Ha' en fin aften, klem.

Vibekes lille grønne sa...

Genseren ser herlig ut! Fin farge og veldig kledelig til deg :)

Kreativt rot er bare koselig! Ha en fin uke! :)

Harmonica sa...

Hei Søs.
Det er en kjensgjerning at kreative mennesker skaper litt rot...! Du skal se hvordan kontorpulten min ser ut på jobb til tider.. Men så kommer det som regel noe godt ut av det ;-)
Du er så flink til denne strikkingen din, det er en fryd å se hva du kreèrer!!!
klem

Rubia sa...

Skikkelig kul genser! Håper du har den på/med i kveld!

Den kroken din ser helt perfekt ut! Lover å legge ut bilde av min etterhvert også. Kan vel si at den er eh.....veldig...kreativ? :O)

karna sa...

Så tøff genseren ble, og gode plagg vil en ha flere av. Og kreativitet må ha myldre plass ,-)

RigmorNY sa...

Nydelig genser på ei flott dame. Men du kaller du det der rot??? Da skulle du vært hos meg. Heldigvis så bor jeg alene og kan boltre meg på mange områder. ;)

lise sa...

Rot og rot.. Flott genser!

Line Kristine sa...

Kreativt rot og rot er to vidt forskjellige ting ;)