Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 31. mars 2011

Kaffekos

Dagen min starter alltid med en kopp kaffe. Om jeg så må stå opp kl 03 om natta, for å dra feks på en tur, tar jeg meg tid til å lage kaffe før jeg drar. Det er sant som det sies :Kaffe kurerer gruff!
Og det gjorde det i dag morres, her snør det nemlig!!! Jeg har drukket 2 store krus for å kurere gruff i dag.

Men så blir dagen fin alikevel, for jeg og min kollega, har fri i dag. Og fridagen skal benyttes godt. Vi skal nemlig på en liten shoppingrunde og på cafè. Cafè-turen blir aller best, det er den alltid.
En god lunch, kanskje en kake til kaffen, om vi ikke er altfor mette. Godt selskap og hyggelig prat. Og noen ganger dukker det opp kjente. Ja, nå gleder jeg meg, altså.

Mitt RØDE prosjekt nermer seg slutten nå.......

Du ser kanskje at det er et erme? Jeg kan røpe at det er en  jakke i PUNO Alpakka. Og at det kun er igjen et halvt forstykke, montering, litt hekling og en hette. Tror jeg skal klare å bli ferdig til helgen med den.
Planen er å bruke den som en vår-jakke................men hvor blir våren av, tør jeg spørre?

I går rev vi ned noen vegger i kjelleren. Nå starter en ny runde med oppussing her. Det blir bare morro, for der vi begynner først, skal bli til mitt HOBBYROM/ATELIER.

Endelig............

11 kommentarer:

vår lille verden sa...

God morgen:)Ja kaffe kurerer virkelig gruff!Her snør det også idag så det har blitt noen kopper hehe:)Ha en god dag og shopping:O))Klem

berit.. sa...

god morge : )

jo kaffe må man ha.. jeg får ikke opp øynene før etter minst 2 kopper.. de inntas gjerne i eget selskap uten mas og kjas.. er visst blitt litt morgengretten med årene : ))

høres ut som en vidunderlig dag du skal utforske : )) kos den med den !!

spent på jakken.. selv om jeg definitivt ikke er en rød person : ))

Ragnhild sa...

Høres ut som en koselig dag - til tross for snøvær :) Stor klem

RigmorNY sa...

Nei jeg er ikke enig i at kaffe kurerer gruff! Jeg er en tea drikker ;) Dagen sin høres skikkelig kos ut, selv skal jeg på strikketreff i kveld.
Kos deg det skal jeg gjøre. ;)

Eivor sa...

Håper du har hatt en kjekk dag sammen med din kollega.
Her er våren virkelig kommet - iallefall midt på dagen. Framdeles litt kaldt om morgenen og om kvelden.
Jakken ser lekker ut - og håper du snart får bruke den.

Elisabeth sa...

Heldige deg som skal få hobbyrom!

Tone sa...

Jeg hører gjerne mer om jakken din! Jeg har et jakkemønster som jeg tror det kan passe å bruke Puno til, så jeg hører gjerne mer om hvilke pinnestørrelser og hvor mye garn du brukte.

Ha en fortreffelig kveld!

Tovepia sa...

Så mange trivelige innlegg siden sist! Jeg har vært litt av og på, og da ser man sannelig at det skjer ting her inne;)
Du har sikkert hatt en topp-dag, og det høres spennende ut med hobbyrommet.
kaffe er det her også hver morgen, den enkle typen..pulverkaffe:O)
Nyt kvelden, klem fra meg;)

berit.. sa...

huff.. jeg ante ikke at det var slik i butikkene her..

i Danmark får vi hver fredag en pose med tilbudsaviser for alle kjedene.. så sitter man der og velger hvor man skal handle mandag.. smør her, melk der, pålegg en tredje plass.. folk kjører rundt uten tanke for at de bruker en helsikes masse bensin bare de får 50 øre i rabatt..

jeg skjønner at butikker har salgsmål de skal oppnå men, å presse de ansatte til å nærmest overfalle kundene blir feil. jeg forlater butikker der selgeren er for pågående.. jeg er voksen nok til å velge og ta avgjørelsen selv.. noe annet er det om jeg ber om hjelp.. da vil jeg gjerne at selgeren gir meg råd og prøver å selge meg noe..

oj.. det ble mye dette her.. ja, ja..

men du får ha en deilig søndag og så gleder jeg meg til å se det røde vidundret du holder på med : ))

Rubia sa...

Jeg har ikke blitt så voksen at jeg drikker kaffe enda. Men du så nydelig det dufter! Derfor setter jeg alltid på kaffen på jobb om morgnen. :O)

Jakka ser veldig fin ut så langt.

Håper dere hadde en skikkelig koselig bytur!

Frk.Badegakk sa...

Ja til kaffi!!!! Jeg tror jeg må lage et hyllest innlegg jeg også i morgen. I går fikk jeg nemlig kjøpt meg en mummikopp jeg har ønsket meg leeenge, så da bør man kanskje dokumentere gleden? Hihi!

Heldigvis for meg så satte sambo just på trakteren. Og så blir det kaffe og restene av isen fra helga=) Fin søndag!