Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 24. mars 2011

Jeg motstår ikke fristelser!

Hver dag begynner med en rykende kopp kaffe, og strikketøyet mellom fingrene. Så fort jeg har ordnet frokost og nister til ungene, koser jeg meg i kroken min, før vi raser ut av døra like etterpå. Det er nesten blitt et rituale.
Egentlig kunne man gjort andre "viktigere" ting, som å sette over en vask, brettet tøy eller skuret et gulv.......men nei, dette skal jeg begynne dagen min med.

I dag består "kose-rote-kroken" min av RØDT. Not surprised?
Hvor er det forrige strikketøyet jeg viste, i lilla, tenker du? Veeeel, det er der, i en av strikkeveskene mine, men jeg lot det ta en pause i går. Jeg motstår nemlig ikke fristelser!!!!

Det nye Alpakka-heftet med PUNO-oppskrifter (Tanja, det MÅ du se, altså!) kom i går i butikken. Og så hadde jeg masse Rød Puno akurat da..............og da kunne jeg ikke la vær! Nå strikkes det for harde livet på en jakke jeg kan bruke fremover.............og jeg har ikke glemt Vivian Høxbro sine ord, men jeg koser meg rett og slett mens jeg strikker på denne, og gleder meg til å få den ferdig!!!!!! Juhuuuu!! :)

Og jeg omgir meg med RØDT hele tiden. Sjekk ut mine GLERUPS tøfler

På den står det en advarsel: Medfører avhengighet! Og det stemmer!

Og så elsker jeg mitt Røros-teppe
Og sær som jeg er, må det alltid brettes med rødfargen ut. Hele familien elsker dette teppet, inkludert pus.
Nå skal det gjøres litt i heimen, før ferden går til byen (har fri i dag!) der jeg har time hos frisøren. Noe jeg gruer meg til, mer enn tannlegen!!!
Ha en herlig vårdag!!

15 kommentarer:

KKannDesign sa...

Hei - fin blogg!

Ha en toppers torsdag!

SmilKKann

RigmorNY sa...

Skjønner deg så godt jeg at du lar deg friste, rødt er jo bare den beste fargen.
Jeg starter selv dagen med en kopp tea, strikking og en bloggrunde. Så kos deg du, det har du vell fortjent. ;)

karna sa...

Spennende! Måtte inn på Rauma sine sider og se, mange fine og lurer på hva av det du driver med ,-)
Kos deg

Fru Kahr sa...

Det ser hyggeligt ud - og visse fristelser skal man ikke modstå;-)

snakkemunn sa...

Synes din start på dagen er super. :))

Hilde C. sa...

Det høres ut som en flott måte å starte dagen på - og i røde omgivelser blir det jo enda bedre :-)

Lin sa...

Det er dejlige med saadanne smaa ritualer. Og man skal altsaa lave andet end at skure gulv om morgenen. Hele dagens humoer beror jo paa det. hihi.

Fru Tunheim sa...

Da er vi to...jeg motstår heler ikke fristelser, men for meg er det sjokolade, is og kaker og eller alt som er søtt. Så herlig navn på bloggen din, kanel&sukker

Ha en fin kveld

berit.. sa...

fristelser.. sukk.. de står i kø her også :)) prøver å gjøre ferdig ett og ett UFO prosjekt men det går dårlig :))

god kveld til deg :)

lise sa...

Herlig med rødt! Rød Puno skal jeg være på utkikk etter, det hadde de ikke i der jeg kjøpte et par nøster for noen uker siden. Jeg er som deg veldig glad i rødt!

Rubia sa...

Kos deg skikkelig på fridragen din!

Har sett det heftet på nettet, og den ene jakka der er bare helt nydelig. Vurderer den sterkt!

Ragnhild sa...

Næmmmmmen, rødt - igjen??? Det er vel ikke yndlingsfargen, vel? Joda, det vet jeg jo godt :) Har strikket ferdig et lite sjal i dag, har snart gjort ferdig et ufo-sjal og mangler bare litt finish på en liten kjole til lillesnuppa... Og så må jeg finne et nytt prosjekt :) God helg til deg og dine

Elisabeth sa...

Jeg har en søster som elsker rødt, det meste må være i den fargen ;) De tøflene er nydelige, har et utslitt par og må snart kjøpe nye!

Ninne sa...

Du er ikke alene om det, da, det med fristelsene mener jeg ;) Jeg også koser meg med striketøy om morgenen, det er nesten den beste tiden på døgnet, syns jeg!
Ha en fiiin, røøød helg:)

Tanja sa...

Har du begynt på et nytt prosjekt du da? Spennende dette også:) Og det heftet bør jeg nok ligge langt unna en stund til.... Strikker nemlig iherdig på en flettegenser av Tine Solheim, som sønnen skal ha. Og han ville jo helst hatt den i går! I slutten av april tar jeg meg en Kragerø-tur igjen:) Vet ikke hva slag planer Åse har, men hadde vært koselig å tatt en tur i butikken til deg igjen:) Da kan du friste vettu;) Ha ei herlig helg:) klem