Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 23. mars 2011

Byvandring

Jeg spaserer jo til jobb, hver dag jeg jobber, og det er min form for trim. Jeg kunne ikke tenke meg å trene i et treningsstudio, sammen med andre. Og så er det så mye fint å se, og følge med på, på veien.
I går gikk jeg forbi dette
Jeg spaserer i Miljøgata , i den nedre bydelen. Der vil de bygge vei, for å lette trafikken i sentrum. Men de som bor der, vil selvfølgelig ikke det. Hva hadde du sagt om det skulle gå en tung hovedvei med dundrende trailere rett forbi huset ditt?
Men så er det noe med det, da, at ting forandrer seg, og man må følge med. I denne bebyggelsen er det mange gamle, stygge hus (slike med plater på, vet du) og et sted Må man jo bygge ny vei.

Videre oppover i byen har vi byens Handlesenter Down Town. Dette var en gang et fabrikkområde

Nå er det to store bygninger, fyllt med butikker. Men, det ligger midt imellom byens Museeer.

Her er det altså "blanda drops", og hvorfor ikke?

Det har i lengre tid også vært snakk om GÅGATE i byen vår. I siste runde, ble det stemt ned, så det er bare å vente på neste runde, med diskusjoner i byens aviser. Slik har det vært lenge.

For min del, kunne det gjerne være GÅGATE,for jeg liker å gå rundt i byen. Men hva med de som ikke er gode til å gå.? Hvordan skal det gå med vareleveringer til butikkene?

Heldigvis er det ikke jeg som skal bestemme dette.................
Ha en fin dag i solen, folkens!!!

5 kommentarer:

Megan sa...

Det er dejligt, hvis man har mulighed for at gå til og fra arbejde. Det er godt at være langsomt undervejs, selvom man som du går lidt hurtigt og holder formen ved lige på den måde. Du ser, oplever og bliver klar på din helt egen måde!

Her skinner solen og forår, det er det! Selvom de lover koldere vejr sidst på ugen, men så flyver jeg til Spanien ;)

Ha' en flot dag. Knus.

karna sa...

Jeg liker heller ikke å ha fastsatt trening eller med andre på rekke og rad. Liker veldig godt å gå, og kjenne lukt/lyder og bare se. Ha en fin onsdag. Klem

Eivor sa...

Takk for koselig tur.
Du er heldig som har arbeidsted i gåavstand fra hjemmet ditt. Ikke mange som kan det i større byer for eksempel - og spasering er god trim både fysisk og mentalt. Får liksom tid til å tenke .....

berit.. sa...

byplanlegging på sitt beste.. ingen tenker lenger enn dagen i dag og da får man slike "kollisjoner".. her kaller vi det for byavvikling :)

ha en koselig kveld :)

Rubia sa...

Deilig å kunne gå til jobb. Hadde gjerne gjordt det selv, men det blir i langste laget er jeg redd.
Synes det er koselig med nytt og gammel sammen.