Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 20. mars 2011

Breake a leg

Ja, så måtte det skje meg også......
...eller, det var ikke meg det skjedde med, men pinnen!!! Jeg skulle lene meg litt, og "brak" sa det. Og jeg visste selvfølgelig at jeg hadde gjort noe dumt. Ikke nok med det, men de kjøpte jeg i går!!!! Uff

Jeg hadde en i bambus på lur, så jeg strikker videre. Men jeg må nok gå til innkjøp av enda en ny pinne i morra, for Knit Picks er de aller beste!!!!

Hva jeg strikker? Vel jeg la opp 735 masker på pinne nr 3. Nei, det ligner ikke meg i det hele tatt, men nå er det på tide med noe annet enn lettvinte ting på tykke pinner. Men jeg håper ikke jeg gir opp underveis........

Noe annet som er ferdig, er enda et sjal!!!!! ha ha.....man kan aldri få nok

Dette er mitt 5 sjal i cashmere og silke. De er bare helt fantastisk nydelige i det garnet. Og jeg manglet - kremt - et i RØDT!

Det fine kjedet som ligger på er Keramikk-kjede KAZURI fra Kenya

De er håndlagede i leire, tørket og brent, for så å bli malt for hånd og lakkert, av enslige kvinner i Kenya.
De er fantastiske, og finnes i mange farger og varianter.
Jeg har dette bak disken, og sikler på det hver gang jeg er på jobb. Det ender nok en dag rundt halsen min, tenker jeg. Bare se så fint det er til det røde sjalet, da!!!!

Ellers er energien på vei tilbake, bare jeg husker å drikke ENAXINen min. Den smaker vondt, men den hjelper!

15 kommentarer:

Lin sa...

Nej hvor aergeligt. De pinde er bare de bedste. Tror du ikke det er noget butikken vil bytte for dig???????
Laekker roed farve. Det er saadan en man bliver helt glad af, og perlekaeden bad om roedt. Laekkert.

Tovepia sa...

Så trasig!..men godt å høre hvilke pinner som er de beste:O)
Nydelig sjal,jeg liker slike enkle, og jeg har strikket et babypledd med samme "mønster", men bare riller.
Klart du må ha kjedet, det hører jo til sjalet ditt og er ditt!!
Kos deg med ny uke,klem fra meg;)

Eivor sa...

jeg tror nok jeg vet hvor det søte røde kjede ender til slutt - og det passer jo godt til det røde sjalet - som ble veldig fint !

Harmonica sa...

Du og knallfarger altså... Ja særlig rødt da. Du kler det jo så fint da snuppa.
Ha en god søndag kveld. Her er det straks nattinatt

Megan sa...

Det kan vel ske for selv den bedste strikkemester! ;) Godt det ikke var et af dine ben, der brækkede!!

Ha' en fin aften videre. Knus.

berit.. sa...

sånt er irriterende !! godt du hadde en ny slik at du fikk fortsette :)

nydelig det kjedet.. du har neppe noe som matcher sjalet så det synes jeg du må ha ;)

god mandag :)

Anonym sa...

Hei.

Har du fler nøster i Kashmir/silke i rødt, så legg av et til meg da?
Kommer oppover en Porsgrunnstur på fredag.Jeg holder på med mitt 5. sjal. Lekre gaver å gi bort. og 2 til meg selv :o)

Mvh Elisabeth

Tine sa...

Øv, hvor ærgeligt med pinden.
Men det har vi vist alle prøvet :-)

Smuk halskæde!
Den passer da perfekt til tørklædet :-)

Ruth sa...

Brukne strikkepinner er en uting. Usj. Jeg er misunnelig på det sjalet ditt. Du har har helt rett, det garnet er virkelig unikt. Og det smykket - det forundrer meg at det ikke allerede er ditt. De står Sylvia sksrevet over det hele. :)

Ha en herlig uke og kos deg masse.

LivM sa...

"Den røde dame" det er jo deg :-) Lekkert sjal og det smykke så bare supert ut!

Rubia sa...

Nydelig sjal! Men for en jobb, det er jo kjedelig bare å legge opp de over 700 maskene!

Ble endelig ferdig med ett sjal i går jeg også. Det har bare ventet på en heklekant. Og jeg er ikke akkurat venn med heklenåla, men i går satte jeg meg ned å bare gjorde det ferdig. Digg!

snakkemunn sa...

Snakk om uhell. Jeg strikker fremdeles med mine gamle strikkepinner. Kanskje jeg skal spandere på meg finere saker. :))

Vibekes lille grønne sa...

Kan tenke meg du trengte et rødt sjal til ja ;) Ergelig med pinnen, også helt ny da! Jeg har gått over til Addi Lace når det blir tynnere enn 3,5 for å unngå "stavbrekk"

Da blir det spennende å se hva alle de opplagte maskene skal bli etterhvert. Ha en fin uke! :)

Ragnhild sa...

Merkelig at du har strikket noe i rødt... du har jo INGENTING i den fargen fra før ;D. Fargen kler deg! Ergerlig med pinnen, da! Klem

Anne sa...

Jeg knækkede også en knit pic pind i sidste uge..øv ..jeg kom til at sætte mig på strikketøjet..hvor klodset kan man være ?

Smukt sjal du har strikket...

Jeg strikker også sjal..Camomille..det strikker mange danskere for tiden, strikker I mon også det i Norge?