Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 15. mars 2011

Beige Flamè genser

I helgen ble Snuppas genser ferdig. Den var "bestillt" på hennes måte, så det var bare å sette igang
Den skulle være lang, men med korte ermer. Den kunne prøves underveis, siden den er strikket oppenifra og ned, så Snuppa hadde full kontroll.
Om hun ble fornøyd? Gjett da!

Den sitter som et skudd, og en jente i klassen hadde lurt på hvor hun hadde kjøpt den! HA! Da er den vel bra nok!

Jeg brukte samme oppskrift som min lilla, bare denne er i xs. Denne oppskriften som jeg fant hos KNITTY, som kalles MOTHED, kan varieres i det uendelige. Og Flamè-garnet passer helt perfekt til navnet også, siden garnet er tykt/tynt om hverandre. Så ser det litt "møllspist" ut, som Mothed betyr på Engelsk.

Nå "kjedestrikker" jeg på et rødt sjal, siden jeg nå er i INGENMANNSLAND, og ikke helt vet hva jeg skal begynne på. Er ikke det merkelig? Jeg har masse garn, jeg har mange prosjekter som bare ligger å venter på å bli påbegynt, men jeg gidder ligsom ikke. Flere som har det sånn?
Kan noen gi meg et dytt bak?

14 kommentarer:

Ninne sa...

Vi kan jo se at hun er fornøyd, det lyser laang vei :) Og det har hun grunn til, genseren ble kjempefin!

snakkemunn sa...

Hun ble veldig fin i den og jeg forstår at hun smiler så fint. :))

berit.. sa...

den ble knallfin !! skjønner godt snuppa ble fornøyd :))

ha en trivelig ettermiddag :)

Lin sa...

Oppefra og ned strik opdagede jeg paa Ravelry og hos Bente Geil. Det er noget saa genialt og saa slipper man sammensyningerne hurraaaaa.
Snuppa har helt ret i at vaere stolt. Hun klaeder den perfekt.
Tag en tur ind paa Ravelry. Der bliver man fristet saa meget at det er en halv umulighed ikke at gaa igang med noget hihi.

RigmorNY sa...

Nydelig jente med nydelig genser. Selv er jeg ferdig med ennå en marius (se i bloggen min). Og er nå igang med noe til meg selv i Kauni garn, tror det skal bli en jakke.
Når du er inne i en slik tørkeperiode så ikke stress, strikkedilla kommer tilbake, men husk det begyner å bli vår og da MÅ man jo bare ut. Lykke til ;)

karna sa...

Så artig at det ble full klaff, og genseren er kjempetøff. Og det er en stjerne når venninner liker det også.

Sisselshverdag sa...

Så moro å se en så fornøyd frøken :D
Her går det mye i små"pjask" men plutselig er strikkelysta der igjen, aldri langt unna ;)

Ha en flott tirsdagskveld :D

Vibekes lille grønne sa...

Veldig stilig! All grunn til å være fornøyd ja :)

Eivor sa...

Så fin den ble.
Forstår godt at hun ble fornøyd.
Kjekt å strikke noe som blir populœrt og ofte brukt.

Elisabeth sa...

Herlig genser til den unge damen! Skjønner at medelever spør hvor den er kjøpt, kunne nok solgt godt på f.eks H&M... Jeg kjedestrikker på en liten babylue i påvente av garn til en genser som skulle vært ferdig i forrige uke (bursdagsgave). Har lyst til å strikke noe morsomt, men vet ikke hva og har ikke tid :)

Harmonica sa...

Fiiine jenta da!! Heldig hun, som har slik en flink mamma. Men så setter hun nok veldig pris på det også ;-)
Stakkars barna mine.. der har det ikke blitt mye hjemmestrikket gitt... Jo, fra tante så klart!!

Ragnhild sa...

Skjønner godt at hun ble storfornøyd, jeg! Kos for deg også at hun setter sånn pris på det du lager :)
Det 'straffer' seg å være lenge borte fra PC'n, gitt! Jeg har sååå mange blogger å besøke, tar dem litt etter hvert, og nå har jeg ruslet rundt her inne hos deg og koooost meg. Masse flott og RØDT her, men det er jo ikke så rart ;). Håper futten kommer tilbake, du er vel vårtrøtt... Stor klem

LivM sa...

Super kort og godt. Og så er det jo ei flott jente du har. At du strikker rldt sjal er jo ingen bombe :-) Lykke til med neste prosjekt når ånden har inntatt deg !!

Rubia sa...

Knallfin genser! Og det garnet var bare helt nydelig! Det skal helt klart testes.

Hvis du ikke har prøvd Sandnes sitt Kashmir alpakka, bør du! Strikket en lue og ett pat pulser i det. Nyyyyyydelig!