Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 13. mars 2011

Avslappende, sa du?

Deilig med helger man kan slappe av. For oss som jobber lørdager, er det godt med en frilørdag i ny og ne. Gårsdagen ble brukt til bytur og en kunstutstilling, og resten av dagen rett ut i sofaen, med aviser, interiørblader og masse kaffe. (Jeg sløyfet rødvinen, siden jeg har hatt litt hodepine i det siste.)

Noen andre som også synes livet er herlig, er katten vår, Rosalita
Hun ser litt streng ut, men jeg kan bare fortelle at hun er verdens snilleste pusekatt.

Og i går gikk jeg med de nye hakkede pulsene mine. Vi du se?
Å ta bilde av rødt, er altså nesten umulig. Men her er de altså ferdige, og jeg lot det stå igjen et hull til tommelen da jeg sydde de sammen i endene. Da kan jeg bruke de masse fremover, istedetfor votter.......vottene mine har forsvunnet, så det er godt jeg endelig ble ferdig med disse. Og et annet par med votter jeg hadde, har skilt seg, så jeg står kun igjen med èn. Hva skal man med èn vott, ligsom?
Jeg heklet også inn perler på disse, så står de i stil med det hakkede sjalet mitt. Da har jeg et sett.

I går måtte jeg ty til energi-drikken min ENAXIN, som har hjulpet meg masse før, når jeg har vært uten energi. Jeg har energi, men jeg er trett hele tiden, så jeg håper det vil hjelpe meg litt. Jeg tror det er sollys jeg savner, og det er iferd med å komme sammen med våren nå. Den er jo like om hjørnet, kjenner du det?

Ellers kan vi ikke klage på bagateller, når vi nå hører om Tsunamien i Japan..............Stakkars folk.

12 kommentarer:

karna sa...

Tusen takk for koselig kommentar, innlegget var delvis for deg ,-)
Katter er herlige og lekre pulser. Jeg burde også fåt laget meg noen nye. Ha en fortsatt fin søndag, klem

Annepålandet sa...

Så sant, så sant. Katastrofen i Japan er jo helt forferdelig.

Likevel, jeg tror jeg skal prøve litt Enaxin - har mistet piffen fullstendig og bare sover og sover.
Kjempefine pulser du har laget - men "Hakkede pulser" høres litt grusomt ut, haha. Ha en fortsatt fin søndag!

Annepålandet sa...

Og genseren ble kjempefin også - ser deilig ut! Lilla er lekkert!

Megan sa...

Ellers en flot rød farve! :)

Og ja, det gør godt at have fri og foretage sig andre ting, end det man ellers laver. En tur i byen. Lidt shopping og kunst.

Jeg tror at vi alle mangler energi på det her tidspunkt på året. Den kommer og går med det sparsomme solskin. Jeg glæder mig til en snarlig tur til Spanien! Det skal gøre godt.

Ha' en dejlig afslappende søndag. Knus.

Gitte sa...

Vi ser også ekstra mange nyehder lige p.t. Uha - håber Atomkraftværkerne holder..... De har da ulykker nok lige nu.

Lækre pulsvarmere. Og ærgeligt med vanten der er forsvundet. En gør jo ikke et par ;-(

Uha - Sylvia, det lyder da skidt med hovedet, når du er nødt til at droppe rødvinen......

Sidselsidserk sa...

Flotte pulser, men sier som Annepålandet - hakkede pulser gir en annen assosiasjon:-)
Katta var flott, ja rett og slett elegant.
Fortsatt god søndag til deg - nyt den

mimouna sa...

Rødt er jammen din farge! Lekkert med peler på.

Enslige votter kan bli til mye fint de. Her har hjemme vi Snømus som tar vintersøvnen i en tovekatastrofe, og Klumpens enslige vott fikk en ny partner i en annen farge. Nå har vi to monstervotter her! Med øyne og hår ble de helt tydelig et par. :o)

Må visst google Enaxin, kunne trengt litt energi jeg også. Her har akkurat snøen gått over til regn, festelig. Masse deilig sørpe å vasse i.

Jaja. Vi får satse på at det blir en fin søndag uansett!

snakkemunn sa...

Flotte pulsvanter og lekker farge. Tror nok på at energien er forsnvunnet på mangel av sol og annet. Jeg sitter innestengt her med snøvær og et sykt barnebarn så det er ikke så lett å kjenne enrgien boble. Det er småproblemer sammenlignet med hva som skjer i den store verden, men det glemmer vi. Ha en fin søndag. :))

Ninne sa...

Ja når selv ikke rødvin duger, da er det noe galt på ferde ;) Kanskje det har blitt litt mye i det siste, med oppussing og flytting og jobb! Det er ikke alltid lett å ta vare på seg selv midt oppi sånne perioder, så det er sikkert på plass med litt velfortjent sofasliting... I tillegg har jo vinteren vært veldig lang nå!
Håper du snart får masse sol og energi,Sylvia!

Klem fra meg :)
PS: kjempekoselige pulsvanter, det glemte jeg nesten å si!!!

berit.. sa...

hmm.. ikke så lurt å drikke energidrikker om batteriene er tom.. du trigger kroppen til å bruke krefter den ikke har.. få i deg masse frukt og grønt heller.. og vann ! jeg lager meg et par skåler med paprika, broccoli, cherrytomater, stangselleri og gulerøtter.. senere på dagen går jeg løs på frukt.. frisk og tørket samt nøtter og sjokolade.. drikk grønn te og vann.. en liten hvil midt på dagen skader ikke om du har anledning til det..

hakking har jeg aldri prøvd.. kunne godt tenke meg å prøve det.. så flott ut de pulsvarmerne :)

huff, ja dette kan blir verre enn noen kunne fantasert om.. vi får se..

ha en trivelig kveld :)

Ruth sa...

Det er ikke mye energi her i huset heller. Vi vil ha vår - NÅ! Jeg driver og pusler litt med rødt garn jeg også - jeg tror (håper) at det er litt energiskapende.

Vantene dine ble lekre. Jeg har ikke fått prøvd meg på hakking enda, men jeg tenker stadig på det. Jeg blir jo inspirert av både deg og Anne. :)

Katter er kloke!

Rubia sa...

Vi er jammen heldige som bor i Norge når en ser hva andre har å slite med ja.

Håper du finner energien din tilbake. Har sånne perioder selv. Men håper jeg får mer energi av solen. :O)

Nydelige pulser!!