Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 21. mars 2011

733...734 og 735

Da jeg la opp til dette prosjektet på 735 masker, da gikk det helt i surr oppi hodet mitt!
Men underveis, skulle det felles av noen masker (heldigvis) ellers hadde jeg ikke giddet. Og det går trått med pinne nr 3, men duverden hvor fint det blir.......
Selvfølgelig er prosjektet fra den siste boken til Tine Solheim , RETROMASKER.
Men jeg er flink, og bruker garn fra lageret mitt. Men så måtte jeg kjøpe noen ekstra nøster med alpakka, for å få prosjektet slik at det blir komplett.

Og mens jeg strikker på de tynne pinnene (for meg er de tynne) så surrer ordene til Vivian Hoxbro i hodet mitt. Hun sa noe sånnt som at man strikker vel ikke for å bli fort ferdig, men for å riktig kose seg, være kreativ og lage et plagg man vil bruke etterpå, som man er fornøyd med. Det er veldig sant! Hun er klok, Vivian Høxbro.
Men det er lett å glemme, for noen ganger vil man begynne på et prosjekt med èn gang, for så å bli ferdig fortest mulig. Og så ender det kanskje innerst i skapet!?

Og så vil jeg bare advare om det nye heftet ALPAKKA 10 fra Rauma, som snart er i butikken (vår, iallefall)
Der er det mye fint i "smør"-garnet PUNO. Jeg har allerede funnet etpar ting..............-host!- ;)

12 kommentarer:

Elisabeth sa...

Det kan kalles tålmodighet ja ;) Må sjekke ut Raumaheftet jeg da, høres ut som det kan være spennende. Jeg har kjent på Puno og det virker lovende...

Strikkeheksen sa...

Så sandt som det er sagt - det gælder om at nyde processen i fulde drag :-)Vi strikker jo for pokker, fordi vi kan lide det ;-)

Tine Solheim er en spændende dame -men jeg har til gode at prøve at lave nogle af hendes ting - skal blive sjovt at se, hvordan dit projekt udvikler sig :-)

Tanja sa...

Åh, dette ser virkelig lekkert ut, Sylvia! Men så mange masker da gitt... Det gjelder å ikke tenke på neste prosjekt da, nyt hver Pmaske;)Jeg har ikke fått kjøpt meg boka enda, men den står på ønskelista mi:) Gleder meg til å se framgangen etterhvert. Puno har jeg ikke prøvd enda, bare kost med i butikken din:P Må nok prøves ut etterhvert det også. Ha en fin kveld, Sylvia:)

Lin sa...

Ja host host hihi.
Det er saa sandt som det er sagt, meeeennnn da idéerne og projekterne kommer hurtigere end fingrene kan strikke, saa......... Man vil jo gerne det hele hihi.

snakkemunn sa...

jeg beundrer deg for alle de maskene. Du får ha noen småprosjekter innimellom. Jeg er hvertfall avhengig av å få noen prosekter ferdig, derfor lager jeg småting innimellom litt større prosjekt. Retromaker kjøpte jeg også, men ble liksom ikke så inspirert. Skal ta den nøyere i øyensyn. :))

Tovepia sa...

735 m p 3, dette gleder jeg meg til å se!!
Tenker det hefte har noen godbiter;)

Ragnhild sa...

Spennende å se hva dette blir for noe lekkkkkert! :D

karna sa...

Spennende, og kreativiteten lever jo når en ser på oppskrifter og tenker på garnlager og hvordan det kan bli.
Her går det i strikking til restesøm, UTEN at jeg er ferdig med det opprinnelige.
ps! Takk, jeg kom på at jeg må levere boka i morra. Klem

Sidselsidserk sa...

Du er inne på noe her - av og til (kanskje oftest) blir tiden det tar å bli ferdig viktigere enn kosen. Det er notert bak øret:)
Gleder meg til å se hva du strikker

Rubia sa...

WOW! Snakker om tålmodighet!
Gleder meg til å se prosjektet videre fremover.

berit.. sa...

ser du hadde en del flere masker der ja ;)))

er det en kjole eller jakke ?? synes det er så mye fint i hennes bøker men det er over min evne å strikke slikt :)

ha en flott tirsdag :)

Mayen sa...

735! Kor lange pinna har du?..Spennende å se ka det blir, elsker Trine S sine kreasjoner og håper at en dag når æ vinn i lotto kan æ betale noen for å strikke mæ et par kjoler;-)