Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 4. februar 2011

VM-oppvarming

For dem som ikke vet hva VM-mansjetten er (spesiellt mine Danske bloggvenner) kommer den her
Den er knall orange. Træ den over en vase, og ha buketten med blomster oppi. Jeg vet flere kunder har strikket den i andre farger også. Så kan man ha blomster i buketten i samme farge som mansjetten.

Det går 1 nøste VAMSE-garn til denne, og oppskriften finnes på Rauma sine sider.

Det er også en oppskrift på FLAGGVOTTEN, som jeg også kaller VM-votten. Klart at man må ha på disse under VM om 3 uker. Denne har ikke jeg strikket, men har fått en til å strikke den for oss

Danskene kan også strikke den. Det er bare å sløyfe den blå stripa.
Disse er strikket i MITU, 50% ull, 50% alpakka, så disse er myke og varme.

Her er det vin i glasset, og levende lys rundt omkring. Så skal fredagskvelden nytes.

9 kommentarer:

Eivor sa...

Så artig med VM-mansjetter. Det har jeg aldri hørt om.
Vottene var nydelige - og skulle gjerne hatt et par.

Ninne sa...

Den votten likte jeg! Skulle gjerne vært i Kollem under VM, men jeg tror ikke jeg kommer til å savne det så mye når jeg sitter i Sør Frankrike og nipper til god rødvin ;)

God helg!!

Tovepia sa...

Likte votten kjempefint, og med det garnet er den nok skikkelig myk og god.
Artig disse mansjettene;)
Litt vin i glasset her også; på hytta med fyr på peisen og tente lys:)
Kos deg hele helga, klem fra meg;)

lykketrollet sa...

Står over mansjett strikken, og de har tydeligvis fått fler enn de trenger ja, har derimot strikket flaggvottene, i Mitu.. nydelig garn,
og votten falt i smak hos mottaker.

Ha en herlig fredagskveld uten knall og fall men med masse vin, garn og kos..

godt å se deg tilbake i bloggverden igjen

Strikkeheksen sa...

Nå, så fik jeg da endelig opklaret, hvad det var for et fænomen - vm-manchetten ;-)

Vanterne er jo oplagte for danskere - det kan jeg godt se, de er meget, meget fine og kunne da hurtigt blive et hit ved større turneringer, tror jeg :-) Lyder som en hyggelig aften :-)

Megan sa...

WM manchetter! Nej, det kendte jeg ikke til, men flotte ser de ud! :)

Ha' en fin weekend. Må den gøre dig godt! :)

Knus

skb sa...

Det er vel påbudt med slike vottar for dei som skal til VM, tenkjer eg :D
God helg!

marit sa...

Står over VM mansjetten...men de vottene kunne jeg tenkt meg å strikke:-)

Gubben er forresten tilbake i Kina under VM, så da blir det nok noen timer foran tv-en...

Ha en god helg:-)

Rubia sa...

Vottene er nydelige! Og jeg var så heldig at en god venninne strikket dem til meg! Så de blir selvsagt med inn til Oslo denne mnd.