Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 6. februar 2011

Varme i hender og føtter

Snuppa mi er litt frossen av seg, og nå som hun snart er tenåring, tar hun mine ting. Flere morgener har jeg lett etter favorittvottene mine, men de er og blir borte!
Helt til hun kommer hjem......med MINE votter på, selvfølgelig!
Vil du ha egne votter? lurer jeg på, og svaret er JA!
Da lager selvfølgelig mamma votter til snuppa si
Her er de, med litt rusk på, fra stallen, selvfølgelig!
Jeg pjoner mansjetten og hekler resten. Jeg dikter ivei som jeg pleier. Så vaskes de på 40 grader i vaskemaskinen. Da kommer de ut igjen, tykke og gode.

Garnet har jeg brukt fra lageret, sort Kampanjegarn(har hatt det i årevis!) og litt lyseblå Cortina jeg hadde liggende. Kanskje jeg får ha mine egne votter ifred nå, da?!

Da hun så jeg strikket sokker med blå striper, ja, da var hun der igjen....... Kan JEG få de, mamma? Selvfølgelig kan hun det! Men så Hakket jeg litt innimellom, og da pushet hun på meg, og lurte på hvordan det ble med sokkene hennes. I kveld ble de ferdige, og de er selvfølgelig på.

Jeg liker best at de er matchende like, så her er et tvillingpar. Her blir ingenting til ved en tilfeldighet. Iallefall ikke sokker.
Garnet er også fra lageret (ON-line) og det er mye igjen på nøstet. Og jeg har en hel kurv full, med sokkegarn. Det ser ut som om det aldri vil ta slutt. Men jeg bruker iallefall fra lageret.

Ang. syn og briller, så mente jeg ikke at briller er for gamliser, altså. Jeg har en Sønn som har brukt briller siden han var 1.5 år , langsynt, og det er vel det jeg også har blitt, da. Jeg er tross alt moren hans, he he.

Men det var en som fortalte meg at muskelen i øyet begynte å bli slarkete ved 40 års alderen, så DET har iallefall med alderen å gjøre. Jeg har alltid hatt godt syn. Hørselen derimot......he he....jeg hører bare det jeg vil høre, og det har Ingenting med alderen å gjøre! Kun personligheten! Er jeg ikke herlig, dere ;)

9 kommentarer:

Ragnhild sa...

Jo, du er så heeerlig, atte :) (jeg har både briller og høreapp) Deilig at produktene dine får bein å gå på, ikke sant? Stor klem

marit sa...

Ler:-)

Så kjekt at snuppa vil ha strikketing! De så gode ut, de vottene...
Jeg har brukt briller siden jeg var 12, og de første årene var det lett å "glemme" dem hjeme når jeg gikk på skolen...men nå i høst fikk jeg meg endelig progressive, og det funker som bare det! Er nærsynt, og trer helst i synåla uten briller...men nå klarer jeg å se både på tv-en og på strikketøyet uten å måtte ta av meg brillene!

Namaste (jeo74) sa...

Heeeeei!
Blir så glad når folk legge igjen spor hos meg, for då finne jo eg tebake :o)

Finfin blogg du har.
Utruligt masse flott du lage altså!
Ja, eg har kost meg med mange av dine innlegg nå :o)

Ha ei kreativ og flott veka

Vibekes lille grønne sa...

Så hyggelig at datteren vil ha de fine tingene du lager! Ingen selvfølge når de blir eldre, men sokker og votter er faktisk fortsatt populært her også.

Slarkete syn har jeg merket dessverre, det er plutselig blitt mye vanskeligere å tre en tråd i nåla. Pussig det der...

Ha en fin uke! :)

Rubia sa...

Klart at ikke snuppa kan fryse. Godt du passer på. Flotte sokker og votter. Og hvorfor skal man høre på alt en ikke har lyst til å høre. :O)

Gleder meg til å se det nye garnet ditt!!!

Lin sa...

Jo, du er skoen haha. Og din heldiggris. Min teenaaring tager ogsaa mine ting men har svaert ved at gaa i hjemmelavet (suk)Jeg er ellers saa stolt naar de har hjemmelavet paa.
Briller, velkommen i klubben. Har nettop faaet staerkere glas i mine (pga af alderen hrmmm).

Megan sa...

Flotte ting. Din datter er heldig, at mor lige kan lave sådanne herligheder!

Synet. Tja. Langsynet er jeg også blevet. 1.5 læsebriller. 40+ og jeg skal jo kunne læse! :)

Ha' en flot dag videre. Klem.

Megan sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Elisabeth sa...

Det er lurest å la frøkener i den alderen velge hva de vil ha, da blir det brukt! Min datter har brukt lua og vottene hun selv plukket ut oppskrift og garn til hver eneste dag siden de var ferdige ;) Herlig er det....