Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 1. februar 2011

Torso-varmere

Takk for alle de skjønne kommentarene dere kommer med. Jeg har savnet dere også, og er glad for å være "back on tracks" igjen.


I dag har jeg fri, og siden alle de andre fridagene jeg har hatt de 3 siste mnd har bestått av oppussing, flytting, rydding og vasking, hadde jeg bestemt meg for å sløse med denne fridagen min. Å sløse mener jeg å ikke ha noe formål, men å gjøre akurat det jeg vil, uten å ha dårlig samvittighet.

Jeg startet dagen med en kaffekopp under et pledd, mens Frokost-TV surret på skjermen. Og nettopp i dag, da viste de VM-Mansjettene som hadde kommet inn fra strikkere over hele landet. Det var 1700 stk, tenk det da!!!! Jeg har også strikket en, men den er modell i butikken, og skal brukes under VM, til pynt. Jeg håper det kommer mange strikkere innom for å kjøpe garn til TV-strikk, for ellers tror jeg det vil bli laaaaange dager på jobb i det tidspunktet, sukk!

Under alle de omstendighetene som har vært i det siste, har jeg altså fått strikket litt. Noe av det siste jeg strikket ferdig var en slags vest/sjelevarmer. Jeg har omtrent bodd i den siden........
Den er strikket på pinne nr 9 (i turbo-fart) med dobbelt garn. Oppskriften er fra et Maskerader-hefte fra Du Store Apakka. Siden jeg skal bruke opp garn fra lageret mitt, falt valget på MANOS-blend fra Uruguay. Et nydelig garn, håndfarget av kvinner i Uruguay (garn med mening) Sammen med dette strikket jeg med Faerytale Alpakka. Desverre måtte jeg kjøpe 2 nøster, men jeg har et halvt nøste tilbake. Av Manos-garnet gikk det akurat 100g. Så dette plagget er lett og supermykt!!!!!

Det beste ved denne er at den kan brukes på 2 måter. Min favoritt er denne veien

Jeg har altså snudd den opp-ned. Siden jeg er alene hjemme, måtte jeg være både modell og fotograf, noe dere også vet er fryktelig vanskelig. Men vi gjør da så godt vi kan! :)

Som "knapp" hadde jeg en hornnål-hjerte liggende, og til pynt på snorene sydde jeg på hornknapper. De klirrer lett når jeg går rundt. Her på bildet ser du godt de 2 garntypene. Den lyse er den fra uruguay.
Vesten ble strikket ferdig da jeg var i et jobb-møte i Oslo forrige uke. Det er så deilig å la strikkepinnene gå mens man følger med på info ol i et møte som varer en hel dag.
Vi bodde på Grand Hotel, og det var første gangen jeg var der, og fallt pladask! Hotellet har en sjel og en atmosphære som er helt unik!

Jeg har som regel vært vill med de superhotte Design-hotellene, men Grand slo dem rett ned i støvlene. Dit skal  iallefall jeg neste gang jeg er i Oslo, og da skal jeg nikose meg!!!!! Flere som har vært der?

Ha en super dag, folkens. Nå skal jeg SLØSE litt med tiden min! Stor klem fra meg.

12 kommentarer:

Megan sa...

Alt som varmer er velkommen i disse kolde dage! Udenfor blæser en stiv kuling ... ;)

Det var et flot hjerte som knap. Stilig!

Dejligt at sløse lidt med tiden. Det kan den godt lide! Ha' en flot dag da.

Eivor sa...

For et koselig innslag på bloggen din - har savna deg !!!!

Hva i all verden er VM mansjettene - du vet, jeg bor ikke der hvor ting skjer innen VM på ski.

Vesten - sjelevarmeren din var helt nydelig - så flink du er !

Strikkeheksen sa...

Det er da en smart, lille sag - superanvendelig ser det ud til :-)

Alle burde unde sig selv en dag uden formål indimellem - det kommer så godt tilbage ;-)

Bebiane sa...

Ja...ja grønt kan vi lide :-) din vest er dejlig og vamset, sikkert også hurtig strikket.

Åse C. sa...

Hei,endelig er du tilbake igjen. Har vært innom hver dag og blitt like skuffet hver gang.Blei så inspirert av bestemorruteteppet ditt. Har fått de helt på hjernen, hekler t.o.m. på senga.Masse dukketøy i små ruter, har brukt opp alt restegarnet mitt. Kjempefin var vesten din.Håper du har hatt en flott fridag og kost deg skikkelig.

Ruth sa...

Den så skjønn ut - jeg kan jo begripe at den holder deg varm.

Og flinke deg som er fornuftig og tar en dag til bare å kose seg. Den har du vel fortjent.

Rubia sa...

Flott sjelevarmer. Fargen var helt nydelig!

Jeg har bodd på Grand flere ganger og elsker hotellet. Kan anbefale å prøve en av suitene. :O)

Marianne sa...

Dejlig Torso og farven :-)....Jeg har købt "Retromasker" og den er på vej til mig med posten............Jeg glæder mig meget til at se den igennem....

Ragnhild sa...

Deilig liten vest i flott farge og med fine detaljer - på flott modell :) Har vært på Grand noen ganger, ja. Flott der! Klem

Elisabeth sa...

Det var virkelig en søt liten vest. Godt at du endelig kan gjøre ingenting en fridag, unner deg det :)

Hilde C. sa...

Så lekker sjelevarmer - den fargen der er på min favorittliste. Det er alltid gøy med garn, men jeg er enig i at garn med mening er enda kjekkere :-)

frøken ij sa...

Det er herlig med fridager der man faktisk kan ta fri fra alt som ikke er kos! :D Jeg skal ha en slik dag på mandag, da skal jeg stå opp seint, dra på venninnebesøk, strikke sammen med en gjeng fra jobben og så på filmkveld med en annen vennine. Blit jo nesten litt travelt, men det er jo bare kosetravelt ;)

Kanskje jeg må finne fram hakkekroken min jeg også.. Er flere år siden jeg fikk i julegave, men jeg kom aldri lengre enn å lese litt på forklaringen.. Mmmh, skal bare strikke ferdig litt først ;)

Ønsker deg en fin natt og en trivelig søndag :)