Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 16. februar 2011

Ponsjo/skuldervarmer

PUNO er litt av en favoritt. Den er som å strikke med smør. Har du ikke prøvd, må jeg bare anbefale det.
Noe jeg tenkte jeg sikkert kunne få brukt for, var en ponsjo/sjelevarmer, og denne var enkel og rask å strikke
Hvis jeg småfryser litt på morrakvisten eller kvelden, er den bare å hive over huet, og koooose seg i.
Jada, den krøller seg nederst, og det skal jeg fortelle deg om, for jeg startet med pinne nr 5. Men så løsnet pinnen fra holderen hele tiden, og da skiftet jeg til pinne nr 6. Da var det bare å kjøre på.

Dette designet tror jeg Bente har laget. Hun har designet masse flott, bare ta en tur til siden hennes.......HER.

Ellers har jeg fått innsyn i mye nytt fra Marimekko som snart kommer. For oss heklere, fant jeg et stoff som de kaller for Lappiliisa, og minner om de gamle heklede grytelappene, som har fått sin rennesanse tilbake
Og går du inn på Annepålandet sin side, så har hun faktisk oppskrift på grytelapper som ligner disse! (søk på grytelapper, så dukker bilder og oppskriften opp)

Nå tenker jeg du kommer til å være opptatt en tid fremover, ja............

11 kommentarer:

Turid sa...

Den der så skikkelig "kosete" ut - herlig garn og stor pinner da går det jo bare unna!
Akkurat som med blogg innleggene -tror de også skrives med "store pinner"- klare jo ikke følge med!
Kos deg med onsdags kvelden!

berit sa...

så herlig ut den der :)) men kan du ikke bare strikke riller et stykke.. krøller den seg da også tror du ??

vattepper er et must her i huset .. har hund som stadig lurer seg opp i sofaen og da må de kunne vaskes i maskin ja :))

Strikkeheksen sa...

Jeg synes ikke, det gør noget den ruller - det klæder den :-) Der er jo også lidt smør over farven - så den passer fint til morgenbordet ;-)

Ruth sa...

Rullen nederst kan jo bare gå inn i designen den, det syns jeg.

Så koselig du har hatt det med venninnebesøk og kunstutstilling og vin og kaker, jeg savner alt det der. :) Jeg må se å få skaffet meg noen nøster Punto neste gang jeg er hjemme, det høres deilig ut.

snakkemunn sa...

Så deilig å ha en slik å varme over sluldrene. Synes den var fin. :))

Annepålandet sa...

Ser deilig ut! Jeg liker også det garnet, og nå har det jo kommet så mange fine farger også. Rullekanten syns jeg bare er et pluss, jag lager rullekant (med vilje) på mange ting jeg. Akkurat nå har jeg strikket av Iris, deilig garn det også!

Det stoffet må jeg jo bare ha!! Er det mulig å få bestilt det fra deg?

Elisabeth sa...

Kjempeherlig hals/skuldervarmer! Har kjent på Puno og det er virkelig mykt og godt... Håper du får solgt jakken din da. Ha en veldig fin helg!

Rubia sa...

Puno er ett nydelig garn! Og den skuldervarmeren var lekker!

lise sa...

Dette er et garn jeg ikke har prøvd. Enda. *noterer på listen*

eli sa...

Deilig sjelevarmer, Puno garnet er deilig og lett, varmer godt også. Vinteren ser ut til å vare, så det er bare å strikke på.

Tanja sa...

Åhh, den sjelevarmeren misunner jeg deg! Den så herlig ut. Jeg som er så frøsen av meg. Jeg har ikke strikket av Puno enda, men må nok snart prøve. Jeg har klemt og kost på det da;)
Marimekko-stoffet var også digg. Hadde jeg bare vært flink til å sy...