Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 26. februar 2011

Pågangsmot og ubesluttsomhet

I går gjorde jeg faktisk Alt jeg skulle; klesvask, gulvvask OG strikking!!! Men jeg sparte litt husarbeid til i dag, og når det nå er unnagjort, så står det strikking på programmet, innimellom baking. Om litt står en rykende fersk Brownie på benken.

Men jeg startet altså på et nytt strikkeprosjekt i går, med nyinnkjøpt garn
Tanja, her har du sniktitten du spurte så pent etter. Garnet heter Alpakka Flamè, og er en blanding av Alpakka og div syntetisk, som jeg egentlig ikke er så begeistret for. Igrunnen er jeg heller ikke glad i slikt garn heller, som har syltynnt etpar cm, før det kommer en tjukk klump av ull på tråden.
Men altså.......når man står med det deiligste garn i hendene, skinner det stjerner i øynene, og så blir man bare henrykt, og kjøper inn.

Etter å ha lest innlegget til Vibeke i dag, om Monostrikking og ubesluttsomhet, følte jeg at jeg også red litt på den samme bølgen.
Jeg har jo garn nok liggende, til alskens herlige prosjekter, men så er det som om man blir forhekset, og blir ubesluttsom på hva man egentlig vil. Og nå ville jeg visst strikke en genser i dette garnet, som egentlig ikke er min type garn.

Så setter man igang med stor iver, og da er det ikke snakk om å strikke en prøvelapp, å neida. Man bare gjetter seg til sånn ca......og jeg valgte strs L, i forhold til garntype og strikkefasthet til oppskriften.
Hvordan det går, vet jeg ikke før jeg har strikket en stund...........og da er det jo bare å rekke opp, om det enten blir for stort eller lite. Jeg er sikker på at jeg ikke er så heldig at det passer akurat. Ja, nettopp!!!

Men det jeg vet sikkert, er at det blir en myk, deilig genser. Lett blir den også. Og superdupert om den passer. Ja, den som strikker, får se.............!!

14 kommentarer:

berit sa...

å ja.. vi flere i båten ;)) det verste er å rekke opp enkelte garntyper.. har en bolero liggende i alpakka og silketråd.. skjønner egentlig ikke hvordan jeg klarte det men ryggen ble str L og frontstykkene str S.. og der ligger den :))er vel litt langsur der :))

ha en trivelig helg og kos dæ med brownien :))

Tina - omme i London sa...

Jeg har bare SAA meget garn og proever ihaerdigt paa at bruge af det jeg har, i stedet for at koebe en masse nyt. Det er svaert!

snakkemunn sa...

Er med på å bare strikke i vei og se hvor det ender (som regel bra).
:))

Megan sa...

Ja, jeg er stadig ikke færdig med mit halstørklæde, som jeg startede på i oktober! :)) Ingen grund til at købe mere garn, tror jeg.

Her er der også gjort rent, hygget og gået med hunde, så nu kan aften med god mad og rødvin godt ankomme!

Knus

Vibekes lille grønne sa...

Så herlig med flere ubesluttsomme! :D Du skal se at genseren faktisk passer også, det hender jo vi har litt flaks vi som ikke er så flittige med prøvelapp. Etterhvert så får man jo litt erfaring, som slår inn av og til.

Uansett så tenker jeg brownisene smaker fortreffelig og jammen meg var det utrolig nydelig farge på det hakkete sjalet!

Ha en fortsatt god helg! :)

Tovepia sa...

Ååå, jeg har et slikt produkt liggende selv, hvor jeg ikke stoler på hverken mønster eller størrelse, og da stopper det opp;)
Flink du som har gjort så mye husarbeid!!
Kos deg med god samvittighet!Klem fra meg;)

Tanja sa...

Takk for sniktitten:) Du vet jeg blir jo så nysgjerrig. Det både ser og høres ut som om det blir en skikkelig kosegenser. Digger fargen også. Vi må jo få lov å kjøpe oss litt nytt garn innimellom, Sylvia! Skulle vi bruke opp garnlageret vårt først, så hadde ikke jeg fått kjøpt noe nytt så lenge jeg lever ihvertfall.... Kjekt å ha;) Og prøvelapper, det har jeg aldri strikket. Har det alltid så bråttom med å starte på prosjekter vet du. Ikke alltid det blir perfekt da, men, men.. Nå skal jeg kose meg med rødvin og strikking:) Ha en fin kveld:)

Strikkeheksen sa...

Du får jo da lavet så mange fine ting, så strik du bare løs ;-)

Dit "hakkede" sjal er bare SÅ flot - smuk, smuk farve og så fint med perler, der changerer i farven :-)

PS: Skønt billede af dig og din datter :-)

mimouna sa...

Dette kan jo bli kjempebra det, pent garn og masse strikkrglede er i alle fall et godt utgangspunkt!

Haen koselig søndagskveld!

Rubia sa...

Lekkert sjal og absolutt i din farge! :O)

Etter en helg i Oslo med VM i både tåke og sol, og ikke minst med masse gull :O), er det nå deilig å være hjemme i hverdagen igjen. Resten av VM skal jeg heie foran skjermen med strikketøy i hendene i steden for kubjelle. :O)

berit sa...

Takk for tips :)))) skal prøves !

Elisabeth sa...

Men fine farger i garnet, ja det er det... Blir spennende å se hva dette blir da... Er faktisk enda mer spent på hvilken gitarist sønnen din nettopp var hos, er så spennende med slikt ;)

Anonym sa...

Hey! I understand this is sort of off-topic but I had to ask.
Does running a well-established website like yours require a large amount of work?
I am brand new to writing a blog however I do write in my diary on a
daily basis. I'd like to start a blog so I can easily share my personal experience and thoughts online. Please let me know if you have any kind of suggestions or tips for brand new aspiring blog owners. Appreciate it!

Feel free to visit my web page ... diet plans for women

Anonym sa...

If some one needs expert ѵiew гegarding running
a blοg then i suggеst him/her tо paу а quick νisіt this ωеbsite, Keер uр the nice јob.


Feel freе tο surf to my blog - buy cytomel
Also see my site > http://clenbuterol.info/buy-clenbuterol/