Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 15. februar 2011

Noe som varmer

Kan jeg by på et kakestykke? kaffe, te?
Deilig frisk ostekake fra helgens festivitas. Og kruset bak (jeg har 2) fikk jeg av ungene på morsdagen. De er i konstant bruk. Dermed blir det også spist mye kake, hi hi......

Noe nytt har det også kommet fra pinnene, eller la meg heller si pinnen. Jeg hakker fremdeles, og er kjempeflink til å bruke fra garnlageret mitt. Denne gangen var det Tynn Alpakka som var den heldige

Se, man kan fint bytte ut kake med pulsvarmere. Kanskje den beste metoden til å holde seg slank på....?

Disse er helt enkle, kun med påsydde perlemorsknapper til pynt. Jeg hadde bestemt at det skulle hekles en kant rundt med orange perler på, men som med kaker, så kan det noen ganger bli for mye av det gode.

Ute snør det "pudder", og det er kuldegrader. Da er disse utrulig gode å ha på

Må alle ha en fin dag, for det skal jeg!!!

15 kommentarer:

Anne sa...

Hvor er de fine dine pulsvarmere.
I har som vi fortsat vinter. Her i Danmark blæser det frygtelig meget, så det føles rigtig koldt OG der er lovet sne i eftermiddag, hvis det da ikke er begyndt i jylland..uha vi vil have forår :D

Heller ikke jeg er ofte på Ravelry, måske derfor jeg ikke kan finde ud af at finde mønstre derinde? aiii tror ikke det er til at købe der :D

Gitte sa...

Bytte kage ud med pulsvarmere - næh du. Den hopper jeg ikke på. Du har spist kagen, har du ;-)

Skønne pulsvarmere.

Det er så koldt i Danmark. Det blæser en halv pelikan, og der er frost. Det er absolut indevejr.

PS: Kommer du til Fanø? Det gør jeg nemlig......

berit sa...

lekker.. både kake og pulsvarmere :))

Megan sa...

Uhm, ja tak. Jeg elsker ostekage og kaffe. Er på vej! ;)

Fine pulsvarmere. Jeg fik faktisk et par af min norske blogveninde Siv her i weekenden. Hun strikker også en masse! Flotte er de og meget praktiske her i kulden. Det stormer og, siger meteorologerne, det føles som 15-20 minus grader! Brrr ...

Kagen tager vi på Café Norden, når vi ses i København. Ha' en fin dag.

PS Svømning er på programmet også!

Rubia sa...

Har du bakt kake til meg på bursdagen min? Du er jammen snill!

Flotte pulsevarmere!

snakkemunn sa...

Krusene var flotte. Jeg spiste det siste bløtekakestykket i natt. Helt utrolig...
Pulsvarmerene er flotte, det kan aldri bli for mye. :))

Tine sa...

MUMS, hvor så den kage ud!
Men jeg tror altså lige som Gitte at du har spist den :-)

Det er vel nok nogle fine pulsvarmer du har lavet der.
Rigtig fint med knapperne :-)

Strikkeheksen sa...

Spiser du nu kage igen? ;-) Cheesecake hører nu også til dem, jeg heller ikke kan modstå - men det er nok ganske klogt at skifte ud med pulsvarmerne - de er blvet rigtigt fine :-)

Her lover de også sne, men det er heldigvis ikke blevet til noget endnu, men der blæser den koldeste vind i mands minde :-)

Mayen sa...

Vi har enda kake igjen her også, gul ostekake som vi vant på lotteri, ordentlig hjembakt!Deilig til morra, middag og kvelds, man kan jo ikkje la den stå og bli ødelagt?

Vibekes lille grønne sa...

Tar gjerne et stykke kake, men pulsvantene var nok enda mer fristende. Utrolig lekkert med perlemorsknapper i friske farger på! :)

mimouna sa...

Jeg er såpass sær at jeg ikke liker verken kaffe eller ostekake, men pulsvarmerne var flotte! Det ble veldig pent med de fargerike knappene, helt enig i at det hadde blitt litt mye med oransje kant og perler også. Gøy å se alt du hakker, det får jo et helt annet uttrykk en ting som er strikket.

Ønsker deg en god uke!

JULIE K sa...

mmmmm.....send gjerne over litt kake hit....med en gang. Ostekake er det beste jeg vet : )

Harmonica sa...

Kaken smakte nyyydelig!! Både jeg og mann er jo så glade i ostekake, og din var helt Topp!! PS spaghettien smakte forresten godt den òg.. ;-)

Tanja sa...

Så herlige pulsvarmere!! Jeg angrer så på at jeg ikke kjøpte masse knapper av deg. De er jo så lekre, og setter virkelig prikken over i'en.

AnitaK sa...

Så fine pulsvarmere! Og kult krus, jeg fikk også slike til morsdagen og bare digger de!!