Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 10. februar 2011

Med hjerte på pulsen

Jeg har altså fått enda en hobby, nemlig å Hakke!!!! Det er så morro, og jeg har lyst til å gjøre det hele tiden. Men det går ut over fingrene mine......uæææ. Jeg er nok litt for hardhendt med nåla til tider. Men nå har jeg byttet ut metallnåla med tre, så det skal vel hjelpe seg........

Ved siden av "man får aldri nok sjal" er pulsvarmere noe men heller ikke kan ha nok av. Jeg har maaaaange, men mangler alltid enda et par. Men så er det også flotte venninnegaver. Jeg er iferd med å lage meg et lager, så har jeg..........

Enda et par ut
Disse er i CASCADE, hakket med 2 farger. Til pynt, heklet jeg en blondekant, og jeg er jo så svak for perlemorsknapper, så her ble det lilla hjerter på.
Selv om de kan stå, er de kjempemyke å ha på

Hva jeg hakker nå...??? Ehh.....et sjal, vel. Not surprised! he he

I dag skal jeg på et spennende møte. Hva det er får dere vite neste gang.
Ha en fin dag!

11 kommentarer:

Lin sa...

Og saa er det danskeren kommer op i mig og spoerger "Hakke"????Hvad er det???????
Dine pulsvarmere er originale og smadder fine.

RigmorNY sa...

For å hjelpe på (slik er jeg nå bare en gang) så legger jeg en link her på hakking. http://www.norsknettskole.no/fag/ressurser/itstud/h00/Maskepi/hakking.htm
Min bestemor lærte meg dette da jeg var barn, hun brukte teknikken til å lage grytelapper. Og så naiv som jeg er så trodde jeg at det bare var til slikt hakking var tenkt. men så ser jeg jo at du får til mere, nydelig. ;)

Tovepia sa...

Nydelige pulser!
Har faktisk aldri prøvd hakking, men erfarer at hekling er tøffere til fingre enn strikking;) Har en plan om å pjone...
Kos deg, klem fra meg;)

Elisabeth sa...

Åååå, det var fine pulsvarmere. Og nydelige farger og perfekt knappepynt :)

Gitte sa...

Meget, meget fine og smukke pulsvarmere. Knappen er prikken over i-et.

Spændende med mødet....???

Turid sa...

Herlig pulsvanter Sylvia - hakking tror æ at du får ta ansvaret for inntil videre.......å du bare så du vet , så hadde æ hekla kanten rundt teppet sjøl! ha ha ha.
Å du æ har ikke glemt avtalen vi hadde på mail - nå begynner det å bli foto lys også her , skal sende deg et bilde, som æ lovte for noen dager..krmt... måneder siden , slik at du får sett herligheten......
snakkes.

Strikkeheksen sa...

Hvor er de bare smarte og sikke lækre farver - synes de er intet mindre end sofistikerede :-)

Jeg vil altså også lære at hakke - men hvornår det bliver, det ved jeg sørme ikke - tror også jeg kunne blive vild med tunesisk hækling :-) Smukt er det i hvert fald :-)

Ragnhild sa...

Kjempelekre!!! både pulsvarmerne og fargene :)

Rubia sa...

Skikkelig lekre pulser!
Og man kan aldri få nok av dem.

Anonym sa...

hei sylvia.
så superfine pulsene dine ble.ser du har kommet langt på sjalet ditt alerede du er en reser altså.driver å pjoner votter med det samme garnet det er et nydelig garn.nå må jeg kjøre til down tovn å kjøpe garn til arne og karlos lua de viste på strikkekafeen.god helg til dere alle.klem fra anne lene.

skb sa...

Hakking er noko eg ikkje kan. Når eg ser alt det fine du lagar forstår eg at det er på tide å læte ser noko nytt.
God helg.