Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 4. februar 2011

Hakking

Nå som kulda begynner å gi seg, og vi kan slutte å hakke tenner, har jeg endelig lært meg å HAKKE (Tunisisk hekling, som mange kaller det)
Jeg forsøkte litt for et år siden, uten hell, og gav opp....eller "la det på vent" som det heter.
Men så kjøpte jeg "Hakke peiling" heftet fra DSA, og da gikk det mye bedre
Vel, ikke helt, for jeg startet med å gjøre som sist, nemlig å bruke for tynn nål. Med sort garn og kveldslys, så gav det seg selv, det gikk dårlig! Men jeg gir ikke opp så lett, og kjøpte bare en større hakkenål, og DA ordnet det seg!

Se, jeg har klart det. Og så fint det blir med 2 farger.
Jeg har begynt med flathakking, men når jeg blir litt bedre, skal jeg prøve meg på rundhakking.
Og til det har jeg brukt opp garn fra lageret..........men jeg tror jeg må kjøpe et nøste til, hvis dette skal bli det jeg har tenkt det skal bli. Da kjøper jeg garn med mening, og ikke bare for kos!(det er jo skikkelig KOS å kjøpe garn, er det ikke?)

Så var det FREDDA`N igjen, den beste dagen i hele uka!   GOD HELG!

4 kommentarer:

Ruth sa...

Jeg lærte hakking av min mor en gang for hundre år siden og jeg har nål, men jeg har ikke kommet igang med noe som helst. Kanskje jeg kan bli inpirert av deg? Ikke glem å ta bilde av det du lager.

Ha en fin helg.

Eple sa...

Oj, så spennende!! Jeg har aldri hørt om hakking (bortsett fra den stakkars hakkekyllingn og hakking av tenner ;))

Nå ble jeg nysgjerrig. Godt du ikka ga helt opp- for dette ble fiiint!

lise sa...

Jeg kjøpte hakkenåler rett før kjøpestopp-året 2010, men har ikke brukt noen av dem enda.. Kanskje jeg skal investere i den boken jeg også..?

Ha en flott helg!

Rubia sa...

Så langt som til hakking har jeg ikke kommet, men pjone lærte jeg meg en gang. :O)