Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 24. februar 2011

GULL er Rødt!

Hipp hurra, det ble GULL for Marit Bjørgen i dag! Og idet hun gikk i mål, avsluttet jeg sjalet jeg har hakket på i 2 uker. Selvfølgelig må dette bli et GULL-sjal
Selv om det ikke helt er de riktige fargene, er dette bildet i Rødt, hvitt og blått.(jeg måtte slenge med en halvferdig turkis puls...) Og idet jeg tok bildet, ble det tomt for strøm, så de små detaljene får du ikke se før i morra. Egentlig like greit, for det var skumring da bildet ble tatt, og ikke helt riktig lys. Og rødt er heller ikke en lett farge å fotografere.

Det gikk 300g Mirasolgarn (Alpakka) til dette sjalet, så det er tykkt og tungt, men du verden så mykt og deilig. Jeg brukte rødt og rødmelert(håndmalt) i annenhver runde, på hakkenål nr 4.5, så det er ganske spennende i strukturen.
Jeg har 100g garn igjen til å lage pulser til, som matcher. Men nå strikker jeg på et Rødt sjal..........jada, man får selvfølgelig aldri nok sjal. Ikke i fargen rødt heller....hi hi ;)

Og ja, gjett om det snør ute!!! Det er visst lenge til våren alikevel. Men uansett, så er jeg ute. Det er bare å kle seg, det. Som i går ettermiddag, da jeg skulle møte en venninne i byen på restaurant. Like greit å gå, så kan jeg jo ta meg et glass vin. Jeg har jo ferie!!!! Og slik var været da
Må innrømme at jeg ønsker meg et nytt kamera, for her ser det ut som om det regner, og ikke snør ned store filler.

Idag har jeg vært en liten.....kremt....tur på jobb!! Du skjønner, de ringte om at det nye garnet jeg har bestillt fra Danmark har kommet.......og du vet......jeg bare MÅTTE ned for å se på det......etpar timer.
Joda, jeg har ligsom ferie, jeg da........og det ordnet jeg sånn at jeg sovnet rett opp og ned i sofaen i ettermiddag. Det har visst tatt på , både for Bjørgen og jeg, med alt det gull-styret!!!

9 kommentarer:

berit sa...

flott sjal ! hakking er noe jeg ikke kan.. tror jeg var borti teknikken på skolen engang :))

i mørke er det ikke så enkelt å få bra bilder.. uansett kamera :)

ha en fin kveld :))

Mormor sa...

Lekkert sjal, Sylvia! Snør og snør her hos oss også, må si jeg er noe lei nå, selv om det jo er fint med allt det hvite. Kos deg videre i ferien:)

snakkemunn sa...

Sjalet ser superflott ut. Sikkert herlig til været som er nå. :))

Vibekes lille grønne sa...

Skikkelig gullsjal dette! Fargen ser nydelig ut, og drakten til skiløperne var også rød, så det matcher jo supert. Det blir moro å se hakkingen mer detaljert også.

Det snør her også, ha en fin fredag! :)

Tovepia sa...

Sannelig tar VM på både den ene og den andre:O)
Hakket sjal, hørtes interessant ut, og det ser lekkert ut!
Dere snør ned, vi har 6 varmegrader og sol;)
Kos deg med popcorn og rødvin, et sikkerstikk!!:O)
klem fra meg;)

Sisselshverdag sa...

Ja det er jammen ikke bare bare å ha ferie, er ganske sliten selv ;)

Herlig rødt sjal :D Her snør det også enda, ganske lei må jeg si :D

Ha en fortsatt fin ferie :D

Annepålandet sa...

Ja, det tar på å vinne gull!
Flott sjal! Jeg har også hakket et rødt sjal - i samme garn som du, håndmalt Mirasol - sannelig har vi god smak!! Det er lenge siden nå, blogget om det her http://asalmanakk.blogspot.com/2009/08/hakking-tunisisk-hekling-krokning.html
Jeg brukte knit stitch, som ser ut som strikking. Veldig godt og varmt, og jeg har brukt det mye. Nå trenger jeg bare en matchende lue, hmmm.
Ha det godt, og ta det rolig under Ski-VM!

Megan sa...

Flot sjal, ja. Du er så flink! Jeg ville ønske, jeg gad det med håndarbejde, men mine hænder vil helst danse på tastaturet og det skal de så have lov til!

Jeg kan godt se, at det er sne! Det har vi ikke her midt på Sjælland, men det er stadig bidende koldt og ja. Vinter er vinter og denne er lang. Vi må holde os varme og siden det er fredag, lave noget god mad og drikke noget god vin! ;)

Nyd din dag. Knus.

Ruth sa...

Jeg kjenner at jeg har litt behov for rødt jeg også, har kjøpt litt rødt garn. Kanskje jeg kunne lære meg å hakke sjal jeg også? :) Fint ble det i hvertfall.

Jeg har betalt for Eurosport tv-kanalen for VM, meni gåt så glemte jeg å puste under innspurten og besvimte nesten. Vet ikke om dette er bra for helsa. Men spennende - DET er det.